benbeni89 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei! Jeg er nå hos min bestefar og skulle hjelpe han med pc`n.. Han får ikke sendt ut mail med Outlook Express.. Det skjedde plutselig, og jeg har scanna pc`n for virus, og det er ikke noe der nå.. Brukernavn og passord er som det skal, og "serveren" for utgående e-post er: smtp.online.no Bruker Telenor. Dette er feilmeldingen som kommer opp: Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10051, Feilkode: 0x800CCC0E Er det noen som har noen som helst forslag? Takk! Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Hei! Takk for tipset, men det hjalp ikke stort :S Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Thypher Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg la merke til at: kontonavn: "pop.online.no" burde ikke det her stå kontonavn for brukeren? Regner med at bestefaren din har telenorabonement, hvis ikke hadde han ikke fått til å sendt ut mailer på smtp.online.no. Da hadde du måttet forandre smtp-adresse til serveren til internetttilbyderen din. en annen link som kanskje kan hjelpe http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;q191687 Sjekk ellers hjelpesidene til Online.no, de holder for tiden med å bytter om serveradresser, men regner med dine adresser er riktige. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Du har oppgitt feil navn på serveren. Den heter ikke 'pop.online.no', men "mail.online.no". Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det har alltid fungert med pop.online.no til meg. Og jeg bruker online mail. Sjekka nettopp mailen min med Microsoft Outlook nå, der jeg har pop.online.no adressen og der fungerer det fint. Så jeg kan ikke se at det skal være problemet hos deg heller. om bestefaren din har online mail fra Telenor, skal det bare å være å skrive: Incoming: pop.online.no Outgoing: smtponline.no Husker ikke hvordan det er i Outlook Express for øyeblikket, men i Micrososft Outlook i OfficeXP er det en boks der det står Test Account Settings. Hvis denne også finnes i Outlook Express, så prøv å kjør den før du fullfører brukerinstillingene. Bare for sikkerhets skyld. Lykke til. jeg har vært borti tilfeller der man må bruke mail.online.no istede for pop.online.no, men hos meg som har mail-konto fra telenor, kan jeg altså bruke pop.online.no Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Huff! Det virker ikke dette heller! Lenke til kommentar
Thypher Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 du har riktige servere. Sa som sagt at Online holder på med ombytte av servere http://www.online.no/at/epost/epost-oppsett.html Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Hmmm.. Har prøvd alt dere sier her nå. Men dette går jo bare ikke! Sjønner ikke hva som kan være feil jeg altså! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Dette sier Online om problemet: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...blingsfeil.html Hvis ikke prøv også Telenor Kundeservice på tlf.: 05000 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Dette sier Online om problemet:http://www.online.no/kundeservice/veiledni...blingsfeil.html Hvis ikke prøv også Telenor Kundeservice på tlf.: 05000 5929563[/snapback] Ja.. Dette er som det skal.. Så, hmmm Jeg vet ikke jeg assÅ! Lenke til kommentar
backup Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Har du ruter? I så fall kan det mellom annet skyldes at ruteren har diskonnektet seg. Sjekk derfor om ruteren diskonnekter seg automatisk etter f.eks. 5 minutter uten aktivitet (enkelte Belkin rutere gjør f.eks. det hvis man ikke endrer denne innstilling). Prøv også å ta strømmen vekk fra ruteren et lite øyeblikk, sett den så på igjen og vent til du ser at ruteren har kobla seg til internett. Prøv så oe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå