Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Så noen som skrev om Big-Bang teorien her oppe. La meg forklare i korte trekk kva dette er. For 20 milliarder år siden var det ingenting her, bare en liten klump. Denne gikk rundt og rundt, og den voks og voks, til den en dag sa pang. da ble alt til, og går lenger og lenger vekk fra eksplosjonen. og alt vil da snurre samme vei, og det gjør det nesten. MEN, det er nokre få galakser og solsystem som går andre veien, korleis forklarer dere som tror på big-bang dette? kilde: http://www.drdino.com/downloads.php Last ned den som heter "The Age of the Earth", se den, og sei imot. Motbevis denne personen, og tjen 250 000 $. Han har overbevist mange vitenskapsmenn når det gjeld evulusjon, og Big bang. Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Anser Gud ikke som en person, mer som et enormt nærvær som alltid er tilstede. Jeg har absolutt null tro på at helvete eksisterer sånn som det fremstilles, med djevler, lava og brennende steiner, usikker på om det fins et helvete i det hele tatt. Om det er et helvet kunne det kanskje være en tilstand av ingenting hvor personer som ikke tror på Gud havner, slik de ønsker... Derimot så har jeg tro på at det fins et sted man kommer etter døden, altså himmelen... Og jeg tror at både kristne, jøder, muslimer og hinduister kommer dit, er bare forskjellige måter å tilbe Gud på. Lenke til kommentar
harrir Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 ikke om jeg gidder å diskuterer religion på et forum. det funka dårlig. dere får hilse til den sunne foruften dere. jeg har hila til gud. han hilser tilbake. ____________________________________ mø nøff våff grynt spis fiks å lev lenge i landet! joho mø å våff...vitenskapen kan forklare alt...nøff..våff mø...hils nissen.. (nei hadde ikke noe bedre å skrive) Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) ZeRKoX, jeg følger opp posten din, en post som ikke har noen verdens ting med emnet å gjøre. For det du sier er feil. Vil du diskutere mer kan vi gjerne starte en ny tråd, ikke her. Så noen som skrev om Big-Bang teorien her oppe. La meg forklare i korte trekk kva dette er. For 20 milliarder år siden var det ingenting her, bare en liten klump. Denne gikk rundt og rundt, og den voks og voks, til den en dag sa pang. da ble alt til, og går lenger og lenger vekk fra eksplosjonen. og alt vil da snurre samme vei, og det gjør det nesten. MEN, det er nokre få galakser og solsystem som går andre veien, korleis forklarer dere som tror på big-bang dette? kilde: http://www.drdino.com/downloads.php Last ned den som heter "The Age of the Earth", se den, og sei imot. Motbevis denne personen, og tjen 250 000 $. Han har overbevist mange vitenskapsmenn når det gjeld evulusjon, og Big bang. 5986302[/snapback] For det første, når det gjelder Dr.Dino sine grader, kan du ta en titt på Diploma Mill og Patriot University. Kent Hovind, Dino-mannen, har gradene sine fra dette "universitetet". Diploma mills often have names that are deliberately chosen to sound confusingly similar to prestigious accredited institutions (preventing such confusion is the purpose of trademark law, but the mills strive to barely avoid this legal recourse). Steve Levicoff's Name It and Frame It? New Opportunities in Adult Education and How to Avoid Being Ripped Off by 'Christian' Degree Mills (4th ed., 1995) listed Patriot Bible University as a diploma mill (or a degree mill) . For det andre: Hovinds argumenter er ikke annet enn stråmenn og motsigelser fra ende til annen. Han representerer motstanderene sine argumenter på en feilaktig måte som er lett å motbevise, motbeviser dem og påstår han har motbevist det opprinnelige argumentet. Framstillingen hans av Big Bang er feil: Det var ingen eksplosjon, og det var ingen materie. Jeg orker ikke å begynne med avliving av alle de liksomvitenskapelige påstandene som er å finne på siden hans. Det vil ikke lede noen vei. Om veddemålet hans: Kriteriene er så strenge at det skal et nytt Big Bang til for å bevise det. Stråmenn Kent Hovind Blah. Dette interesserer meg jo ikke. Endret 25. april 2006 av Tykjepelken Lenke til kommentar
corge Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Så noen som skrev om Big-Bang teorien her oppe. La meg forklare i korte trekk kva dette er. For 20 milliarder år siden var det ingenting her, bare en liten klump. Denne gikk rundt og rundt, og den voks og voks, til den en dag sa pang. da ble alt til, og går lenger og lenger vekk fra eksplosjonen. og alt vil da snurre samme vei, og det gjør det nesten. MEN, det er nokre få galakser og solsystem som går andre veien, korleis forklarer dere som tror på big-bang dette? kilde: http://www.drdino.com/downloads.php Last ned den som heter "The Age of the Earth", se den, og sei imot. Motbevis denne personen, og tjen 250 000 $. Han har overbevist mange vitenskapsmenn når det gjeld evulusjon, og Big bang. 5986302[/snapback] Ta dette i "Kristendommen og petitio principii"-tråden om du vil quote meg og svare. Jeg kjenner ikke til detaljene og eventuelle feil med "Big Bang"-teorien, du overser poenget. Det er problemer med Newton sine lover også, vitenskapen lager kun modeller av virkeligheten, og en modell er ikke perfekt, men hvilken grunn har du til å tro at en mer raffinert modell ikke vil være bedre? Spørsmålet koker ned til: Hvorfor vil du velge å tro i blinde på prinsippet: "historie uten grunnlag" istedenfor "teorier basert på observasjoner, matematikk og logikk"? Er det fordi dagens teorier ikke er gode nok? Så hvis det kommer en teori uten tilsynelatende feil, vil du tro på den da? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 viss det kommer teorier helt uten feil, da vil eg tro, men mange av daagens teorier er fulle av hull........ Og DE tror jeg ikke på... Lenke til kommentar
corge Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 viss det kommer teorier helt uten feil, da vil eg tro, men mange av daagens teorier er fulle av hull........ Og DE tror jeg ikke på... 5988591[/snapback] Tror du på Newton sine lover? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kva går dei ut på, er lit seint.... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 > Hva er Gud, himmelen og helvete? Tull, tull og atter tull. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 > Hva er Gud, himmelen og helvete? Tull, tull og atter tull. Kva meiner du med dette? Lenke til kommentar
corge Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Kva går dei ut på, er lit seint.... 5988627[/snapback] Newtons andre lov f.eks. "F = m*a". Tror du på det? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Newtons andre lov f.eks. "F = m*a".Tror du på det? på norsk tak... Lenke til kommentar
corge Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Newtons andre lov f.eks. "F = m*a".Tror du på det? på norsk tak... 5988755[/snapback] Hvorfor går du ikke over til den andre tråden?? "F = m * a" - at når en kraft påvirker et legeme vil det akselerere etter denne formelen: "Force = mass * acceleration" Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det er eg enig i, men god natt, skal på skulen i morgen... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Newtons andre lov f.eks. "F = m*a".Tror du på det? på norsk tak... 5988755[/snapback] Newtons lover Riktignok på engelsk, men iallefall i aller høyeste grad relevant. Min oppfatning av gud, himmelen og helvete: Gud: En oppfatning av en "person" som visstnok har skapt verden slik den er i dag Himmelen: Alle sfærene oppover mot universet. Helvete: Ett meget hyppig brukt skjelsord, spesielt blant trøndere og bergensere - 2 av Norges desiderte ytterpunkter. Jeg har ingen problemer med å godta andres trosoppfatning, selv om jeg er realist og helst ikke tar ting for gitt uten videre. Endret 25. april 2006 av oysfaerg Lenke til kommentar
corge Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Det er eg enig i, men god natt, skal på skulen i morgen... 5988782[/snapback] Hvordan vet du at den er perfekt da? Dvs. hvordan vet du at den er uten feil? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 > Hva er Gud, himmelen og helvete? Tull, tull og atter tull. Kva meiner du med dette? 5988657[/snapback] Akkurat det som står ; det er tull - oppspinn og fantsi som mangler dokumentasjon og annet bevisføring. Kunne selvfølgelig utdypet alle svarene som "Gud er et menneskekapt fenomen som gir oss trygghet og svar på spørsmål som vitenskapen til nå ikke har kunnet besvare. Gudetroen gir oss etiske retningslinjer og svar på flere spørsmål - dermed slipper vi å tenke selv" etc. Konklusjonen er den samme; det er tull. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kanskje det er tull, men det er patent tull. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Som ung ble jeg utsatt for kristendom i skole, barnehage og av andre mennesker. jeg tengte ikke over det i stor grad, så gud lagde jorden? ok, da er det sikkert slik. han var alltid en kar med langt hvitt sjegg og hvite gevanter. så fikk jeg høre om allah fra andre mennesker, så om Tor, Odin, Brage, Frøya, og da skjønte jeg visselig ingenting. flere guder? wtf? men er det ikke bare en? som skapte verden på 6 dager? så begynte jeg å lese ilustrerert vitenskap, og da var jeg solgt. big bang? paralelle univers? fosiler av udødde arter so kom før menneske? de voksne løy til meg? gud finnes da ikke? siden har jeg vært fanget i kald logikks favne, og kommet til å hate all totaliær religion. rart med det. Endret 26. april 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kanskje det er tull, men det er patent tull. 5991635[/snapback] Den tok jeg ikke.... ingen som har patent på dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå