Babelfisken Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Sånn generelt tror jeg ikke du kjenner samtlige journalister godt nok til å si det. Det er jo endel av utdanningen deres å være nøytral, og ikke la personlige meninger påvirke det de skriver. Det er jo målet til de fleste aviser i dag å være nøytrale nyhetsressurser. Bryter de dette, så får de kjeft fra redaktøren. Enkelt og greit. S, 5929723[/snapback] Ikke så enkelt og greit nå redaktøren kanskje (eller mest sannsynelig) er enig med vinklingen av saken. Er faktisk en del eksempel som har kommet fra her på forumet med dårlig "venstrejounarlistikk". Og bare sånn at det blir med i debatten; så at noen ville se tall på at lærere stemmer SV: Lærerne er skeptiske og går mot venstreSV er blitt det nye lærerpartiet. Hadde det vært valg i morgen ville 37 prosent av dem stemt på SV, med Arbeidepartiet (29 prosent) som en god nummer to. Lærerne stemmer ikke lenger Venstre, de stemmer til venstre. Over 70 prosent av lærerne ønsker en rødgrønn regjering, viser en MMI-undersøkelse. *snip* http://www.nho.no/article.php?articleID=15367 Datert 06.06.05, altså før valget i fjor. 5929758[/snapback] Akkurat den undersøkelsen gir neppe et helt rett bilde. Blokkene var klare og Clement sin skolepolitikk var noe som 99% av lærerne var i mot. At 30% likvel stemmer annet enn sosialistisk da er jo mer oppsiktsvekkende enn at 70% stemmer sosialistisk. Dette er mer enn noe annet et utslag av at høyres 1.ideologs ideer blir satt ut i praksis av henne selv. Når det er sagt tviler jeg ikke på at det er flere sosialdemokrater blandt lærere enn i beflokningen generellt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er ganske enkelt å finne tallene for pressestøtte. Skal jeg gjøre det for deg? Det er din påstand så derfor bør du komme opp med de tallene uoppfordret og trekke ut de som beviser din påstand. http://medieforvaltning-no.inforce.dk/grap...skudd_01-05.pdf Av totalt 244 millioner går over 150 millioner til 6 aviser, mens over 100 andre må dele resten. En rekke aviser får ingenting i det hele tatt. Det betyr også at skattebetalerne punger ut med 244 millioner slik at en liten særgruppe skal få kjøpe aviser produsert med tap. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Eksempel: http://www.nt.ntnu.no/users/ystenes/sproyt/ 5928875[/snapback] Utrolig artig side.. Takk! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Uansett, så er vel alle enige i at de røde dominerer blant journalister. Dette er kanskje ikke et problem hvis man selv er rød, men det er klart de som ikke er røde blir skeptiske når det er slik. Sosialistene har tross alt satt dagsorden i alle år, selv om det nå viser seg at folk begynner å skjønne at det finnes noe annet enn AP Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Og der ble også denne stengt for opprydding. Edit; Da åpnes den igjen. Noen flere "skildringer" av andre brukere eller personangrep og ferie vil bli gitt. Alvorlig talt, konsentrer dere om ballen, ikke spilleren. Innleggene rundt FRP er splittet ut i ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=566201 Endret 18. april 2006 av Dotten Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Uansett, så er vel alle enige i at de røde dominerer blant journalister. Dette er kanskje ikke et problem hvis man selv er rød, men det er klart de som ikke er røde blir skeptiske når det er slik. Sosialistene har tross alt satt dagsorden i alle år, selv om det nå viser seg at folk begynner å skjønne at det finnes noe annet enn AP 5937963[/snapback] Men hvorfor er så få "blå" interessert i å bli journalister? Er det for dårlig betalt, eller er det ikke interessant for personer med en "blå" legning? (Hva nå det betyr.) En hører jo ikke akkurat noe ramaskrik fra nyutdannede "blå" journalister om at de blir stengt ute fra arbeidsmarkedet, så det kan jo ikke være der problemet ligger. Er det rett og slett så enkelt at "røde" og "blå" personer tiltrekkes av ulike ting, og at vi derfor ender opp med en overhyppighet av "røde" personer i enkelte yrker og "blå" personer i andre yrker? Journalister her, og drosjesjåfører der? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 De blå blir heller direktører så de kan bestemme over de røde journalistene... Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 De blå blir heller direktører så de kan bestemme over de røde journalistene... 5948401[/snapback] Vakkert, rett og slett. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 De blå blir heller direktører så de kan bestemme over de røde journalistene... 5948401[/snapback] Vakkert, rett og slett. 5948438[/snapback] Det høres ikke ut som om det kan bli så mange stemmer på det blå partiet hvis man skal basere seg på direktør-stemmer ... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 De blå blir heller direktører så de kan bestemme over de røde journalistene... 5948401[/snapback] Vakkert, rett og slett. 5948438[/snapback] Det høres ikke ut som om det kan bli så mange stemmer på det blå partiet hvis man skal basere seg på direktør-stemmer ... 5948479[/snapback] Rart at de blå partiene har stemmer i det heletatt til å stille til valg slik som enkelte framstiller hvem som stemmer blått og hvem som stemmer rødt her inne. Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. 5948505[/snapback] Nok engang, vakkert! Generalisering er så pent, tror jeg vil gifte meg med det engang. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. 5948505[/snapback] Hvordan står redaktørene for VG og Dagbladet politisk, tro? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. 5948505[/snapback] Hvordan står redaktørene for VG og Dagbladet politisk, tro? Tror begge er Høyre-folk. VG er så langt fra en sosialistisk avis du kommer igrunn. Kåre Vallebrokk for TV2 og John Bernander for NRK er også Høyrefolk. S, Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 VG er så langt fra en sosialistisk avis du kommer igrunn. 5950660[/snapback] Hehe.. morsomt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. 5948505[/snapback] Hvordan står redaktørene for VG og Dagbladet politisk, tro? 5949689[/snapback] Politisk redaktør i Dagbladet er SV mann. VG vet jeg ikke. Men Dagbladet er for EU da, noe de har vært lenge. På tross av at SV samtidig var mot. Og Dagbladet var ikke akkurat mild mot SV før valgkampen. Men det var vel vanskelig å ikke være kritisk mot SV sin valgkamp, den var jo ikke all verden akkurat. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det blå partiet kanaliserer sin propaganda gjennom det røde partiets journalister i dagspressen og ut til massene. 5948505[/snapback] Hvordan står redaktørene for VG og Dagbladet politisk, tro? 5949689[/snapback] Politisk redaktør i Dagbladet er SV mann. VG vet jeg ikke. Men Dagbladet er for EU da, noe de har vært lenge. På tross av at SV samtidig var mot. Og Dagbladet var ikke akkurat mild mot SV før valgkampen. Men det var vel vanskelig å ikke være kritisk mot SV sin valgkamp, den var jo ikke all verden akkurat. 5950711[/snapback] Å være "SV mann" betyr ikke at en forsvarer partiet sitt fult ut. Handler vel mest om at denne personen har en politisk mening som passer best med SVs politikk og derfor regnes som "SV mann". Likevel kan han være skuffet over partiet, for det er viktig å huske at partiene er her for oss og ikke omvendt. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Kåre Vallebrokk for TV2 og John Bernander for NRK er også Høyrefolk. S, 5950660[/snapback] Bernander er gammal nestleder i Høyre. Valebrokk har jeg tidligere søkt på men aldri funnet noe på. Men vet ikke om jeg lette så hardt da. Om du har noen link om det så mottas det med takk, men kan vel alltid søke litt selv om du har dårlig tid. Andre mediefolk som stemmer sosialistisk, dog ikke akkurat innen nyheter, er Otto Jespersen og den geniale komikeren og forfatteren Knut Nærum som begge vistnok er RV velgere. Endret 19. april 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kunstnere er jo ofte ganske røde. Stas å være så rød som mulig tro? Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Bernander er gammal nestleder i Høyre. Valebrokk har jeg tidligere søkt på men aldri funnet noe på. Men vet ikke om jeg lette så hardt da. Om du har noen link om det så mottas det med takk, men kan vel alltid søke litt selv om du har dårlig tid. Han skal visstnok være Høyremann såvidt jeg har skjønt det. Har ikke lest det på nettet(så jeg har ingen link), men jeg hørt det referert til mange ganger. At både han og Bernander er Høyrefolk. Oddvar Stenstrøm og Holmgang er det svært mange som hevder er veldig Frp sympatisk. Alltid Frp're med sentralt i programmene, og alltid spørsmål som virker som er satt opp til fordel for Frp. Andre mediefolk som stemmer sosialistisk, dog ikke akkurat innen nyheter, er Otto Jespersen og den geniale komikeren og forfatteren Knut Nærum som begge vistnok er RV velgere. Otto Jespersen er gammel NKPr, men det er vel da mest gjetting at han stemmer RV i dag dermed? Nærum har vel ikke erklært seg som kommunist, men at han stemmer RV fordi han gjerne vil ha en representant av dem på tinget. Edit: VG var da vel opprinnelig en høyrevridd avis? Tror aviser markerte politisk ståsted mye mer tidligere uansett. I dag er vel greia å være mest mulig nøytral da, og en kamp om lesere generelt. VG er vel uansett blitt mer et ukeblad etterhvert, spør du meg. S, Endret 19. april 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Kunstnere er jo ofte ganske røde. Stas å være så rød som mulig tro? 5950999[/snapback] Kunstnere er ofte svært idealistiske. Det er noen unntak og da. Odd Nerdrum stemmer f.eks Frp. (Noe som er veldig snålt.) Verdens pussigste unntak er dessuten Andy Warhol. Elsket kapitalisme, konsumerisme, presidenter stjernelivet, kjendisfester og stor forkjemper for dødsstraff. Klassiske høyresaker. Lagde malerier av Coca-Cola, Marilyn Monroe og andre kjente produkter og kjendiser, og masseproduserte de. Ofte veldig motsatt fra holdninger kunstnere ellers har. Det komiske var at han la seg flat for all kritikk alltid. Av enkelte betegnet som verdens dummeste geni. S, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå