Gå til innhold

Krutt Høytalere Til pcen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
møkka greier, har alltid trodd den var mer den god nok.

Men kan jeg da kjøpe noen kraftige høytalere som de klarer og drive?

eller er jeg nødt til og kjøpe ny forsterker?

5929769[/snapback]

om lydkvalitet er viktig så ikke kjøp cerwin vega... det er kult i 1-2 mnd med mye bass og høy lyd.. men så vil man heller ha bedre kvalitet..

klipsch er bra! synergy serien som er ute nå skal være knall saker har jeg lest.

har selv en sony med 5*100 watt. Da dette ble målt av ett hifi magasin kom de fram til at det var litt feil..;) 5*25 watt tror jeg de kom fram til. men alle kanaler i drift i 8omh.

Lenke til kommentar

Du sier at CV(Cerwin Vega) er kun artig i noen uker før det blir for mye av det gode for og si det sånn. Men jeg er sånn at jeg gjerne vill Kjenne Kreftene! jeg vill Høre Vokalen gi ifra seg stemmen ordentlig! Men sammidig høre trommene Dunke i veggene så du tror veggene skal rase sammen!

Lenke til kommentar
Du sier at CV(Cerwin Vega) er kun artig i noen uker før det blir for mye av det gode for og si det sånn. Men jeg er sånn at jeg gjerne vill Kjenne Kreftene! jeg vill Høre Vokalen gi ifra seg stemmen ordentlig! Men sammidig høre trommene Dunke i veggene så du tror veggene skal rase sammen!

5929839[/snapback]

;) ja da kan det kansje passe deg! Du får stikke innom hifi klubben å høre tror jeg. synd de ikke har AL serien fra cerwin... de var noe av det bedre de har hatt.

Lenke til kommentar

5929839[/snapback]

;) ja da kan det kansje passe deg! Du får stikke innom hifi klubben å høre tror jeg. synd de ikke har AL serien fra cerwin... de var noe av det bedre de har hatt.

5929848[/snapback]

hva med dali ikon6? ta med deg forsterkeren din på hifiklubben eller hificenterkjeden eller helst begge og si at du vil lytte til høyttalere i din prisklasse på din egen forsterker... så finner du det du vil ha... aller helst burde du ta med deg pc-en også siden det er denne du skal bruke som signalkilde:)

det er mitt beste tips

Lenke til kommentar

Mener du nå vanlige pc høytalere? for det er slik jeg ikke vill ha. for uansett anlegg. så dundrer subben litt og sitter der og fiser. Men hvis du mener som jeg håper du gjør. To hifi høytalere og en Aktiv sub. så kan jeg være meget enig med deg. Det kan da være noe for meg

Lenke til kommentar

5929839[/snapback]

5929848[/snapback]

hva med dali ikon6? ta med deg forsterkeren din på hifiklubben eller hificenterkjeden eller helst begge og si at du vil lytte til høyttalere i din prisklasse på din egen forsterker... så finner du det du vil ha... aller helst burde du ta med deg pc-en også siden det er denne du skal bruke som signalkilde:)

det er mitt beste tips

5929869[/snapback]

jupP! henger meg på den.

Lenke til kommentar
Mener du nå vanlige pc høytalere? for det er slik jeg ikke vill ha. for uansett anlegg. så dundrer subben litt og sitter der og fiser. Men hvis du mener som jeg håper du gjør. To hifi høytalere og en Aktiv sub. så kan jeg være meget enig med deg. Det kan da være noe for meg

5929881[/snapback]

Om det er meg du sikter til, så mener jeg såklart ordentlig hifi-høytalere.

Å anbefale en som vil ha skikkelig trøkk og lyd et sett med f.eks Logitech plastikkhøytalere blir som å anbefale Forsvaret det nyeste innen plastikk-vannpistoler..

Men jeg husker en tråd hvor de anbefale Velodyne-subber. De skal visstnok være brutale monstre med mye lyd og trøkk i forhold til prisen.

En slik en sammen med noen gode høytalere på Denon'en din, så tror jeg du skal ha en fin jordskjelvgenerator :)

Lenke til kommentar

Høytalere med høg følsomhet er lettere og drive - mer lyd pr. watt fra forsterkeren

Her er følsomhet for noen Klipsh modeller - de ligger på 96dB med 1W inn på 1 m. avstand :thumbup:

Bruker selv dette ProMedia 2.1 settet som er "PC-høytalere" kan levere 106dB uten forvrengning - burde være "rikelig" høyt? Frekvensgangen begynner på 31Hz. Dette settet fikk svært gode kritikker når det kom høsten 2000, noen av de som testa de mente de fungerte greit i ikke alt for store stuer (< 40 #m)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke mye specs på den, men det er en (DENON AVR-1400)

5 x 130 Watt  Og 5.1

JS

5929435[/snapback]

Jeg kan si med 100% sikkerhet:En AVR-1400 klarer IKKE å drive selv de minste Cerwin-Vega på en skikkelig måte. AVR-1400 egner seg best med stativhøyttalere eller små lettdrevne gulvhøyttalere.

Jeg foreslår at du leser artikkelen fra Patos sin hjemmeside som heter:Billigwatt som ikke finnes. ;)

Edit:Jeg fant ut at DENON AVR-1400 trekker bare 190 watt fra strømnettet. Det vil si at strømforsyningen er utrolig strømsvak.

Hvis jeg regner det etter formelen som står på Patos sin hjemmeside får jeg følgende tall:

60%x190 watt=114 watt.

Deler vi 114 watt på 2 blir det 57 watt.

I surround blir det 5x22,8 watt.

Disse tallene er i tillegg det forsterkeren klarer å levere i beste fall.

Mest sannsynlig ligger den litt under dette.

Ikke akkurat noe å drive et par CERWIN-VEGA CLSC-215 med eller hva? :!:

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Klipsch RB-15 fronter 2995,-

Klipsch RW-10 sub, 4995,-

http://www.oslohificenter.no/produkter/hoytt/index.htm

Kan Bli litt billigere om du finner Synergy serien.

Burde gi gromlyd og dunk i ett med forsterkeren du har. Hvor stort er rommet du skal fylle med lyd forresten?

-

Per Christian

5930105[/snapback]

Fornuftig forslag det der. :yes:

Jeg ville uansett byttet ut reciveren. AVR-1400 er en urgammel sak fra 1998.

Lenke til kommentar
min 2x120w rotel trekker 400w fra strømnettet... så 190w på 5x130w høres litt drøyt ut ja:P

5933885[/snapback]

Det er ikke bare drøyt,det er umulig.

190 watt inn og 650 watt ut ( 5x130 watt).

Det sier seg selv at det ikke går ann.

Rotel lager gode forsterkere med ærlige watt,men selv Rotelen vil ikke klare å drive CLSC-215 på en god måte.

Lenke til kommentar

det er sant, dog.. tror kanskje ikke de CW høyttalerne er noe for karen... når han ikke har forsterker til de.. blir fort dyrt å kjøpe noe som driver dem bra.. dog... kansje man kan kjøpe en billig pa-forsterker?(men da blir vel den gode lyden litt borte da?)

Lenke til kommentar
det er sant, dog.. tror kanskje ikke de CW høyttalerne er noe for karen... når han ikke har forsterker til de.. blir fort dyrt å kjøpe noe som driver dem bra.. dog... kansje man kan kjøpe en billig pa-forsterker?(men da blir vel den gode lyden litt borte da?)

5938928[/snapback]

Det er mange som bruker PA forsterker på C-V,men det er klar at verdens fineste lyd blir det ikke.

For de som liker å spille på øreblødernivå og med en bass som gjør deg kvalm,så fungerer det derimot glimrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...