deleder Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det vet jeg da, derfor la jeg inn en "før". Det var i hvert fall ikke tenkt at det skulle være mulig fra DVD-produsentenes side. 5939775[/snapback] Beklager, beklager, jeg som er trøtt Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Når du ser en DVD-film på din PC blir jo all data etterhvert mellomlagret i buffre før det dyttes ut gjennom skjermkortet. Allikevel var det før ikke lov til å komme seg rundt DVD-platens sperrer for å kunne lagre/laste ned innholdet permanent. Dette er feil. "sperren" som du snakker er/var ikke en sperre for å lese dvden (det du har klat lagre/laste ned). Hvis dataen på dvden ikke kunne blitt lest så kan man rett å slett ikke bruke. "Før" så var det fullt mulig å kopiere en dvd noe som er mulig nå også. Problemet før var imidlertid det å klare å tolke disse dataene som man hadde kopiert pga av "sperren". Dataene var krypterte og kun utstyr produsert på lisens kunne de-kryptere og dermed vise videoene. DVD-Jon & Co, stod bak et lite program som gjorde at man lett kunne dekryptere dvd-filene og dermed spille sin dvd på ulisensierte utstyr som f.eks en dvdspiller på Linux. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) fikk ikke dette til... når jeg laster ned den "asx.aspx"-filen, og prøver å åpne den, sjer det ingen ting. det står at filen veier 0 B. den ligger ikke der den skulle ligge heller, så jeg får ikke åpnet den via notepad. Endret 21. april 2006 av olaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå