Dator Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg har planer om å oppgradere maskinen med de følgende komponentene: Asus A8N-SLI/Premium Athlon64 3700 San Diego ATI Radeon X800GTO Jeg vil som de fleste andre, få mest mulig ut av pengene, derfor vil jeg belage meg på mine 3 256mb Twinmos /m winbond PC3200 brikker inntil videre. Så min usikkerhet ligger i de følgende problemstillinger; 1. Twinmos brikkenes stabilitet og kompabilitet i et slikt system 2. Vil det være mye å tjene på å gå et hakk opp i pris til f. eks Asus A8N32-SLI/Deluxe? 3. Om dette er et fremtidsrettet system tatt i betrakting de nyvinninger som kommer i løpet av kort tid. Tenker da mest på "socket" byttet til AMD. Håper noen tar seg tid til å utfylle min uvitenhet, takk. Endret 15. april 2006 av Dator Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg har planer om å oppgradere maskinen med de følgende komponentene: Asus A8N-SLI/Premium Athlon64 3700 San Diego ATI Radeon X800GTO Jeg vil som de fleste andre, få mest mulig ut av pengene, derfor vil jeg belage meg på mine 3 Twinmos /m winbond PC3200 brikker inntil videre. Så min usikkerhet ligger i de følgende problemstillinger; 1. Twinmos brikkenes stabilitet og kompabilitet i et slikt system 2. Vil det være mye å tjene på å gå et hakk opp i pris til f. eks Asus A8N32-SLI/Deluxe? 3. Om dette er et fremtidsrettet system tatt i betrakting de nyvinninger som kommer i løpet av kort tid. Tenker da mest på "socket" byttet til AMD. Håper noen tar seg tid til å utfylle min uvitenhet, takk. 5927570[/snapback] Funker nok greit med de gamle minnebrikkene så lenge det ikke blir for ustabilt da:( Jeg har a8n sli hk'et og er storfornøyd med det, men tror deluxe har noen småting bedre, jeg personlig syns ikke det kortet er verdt 250kr mere.. Men premium er dyrere tror jeg, og det er vel litt bedre tenker jeg. Og et stor plus er at den ikke har den stygge vepsen av en chipsett kjøler som sli/deluxe kortene har Men den kan man bare bytte med en zalman passiv ribbe til 30 kr da:) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Merket TwinMOS er ikke noe problem. Men jeg ville heller kjøpt et billig hovedkort og brukt resten av pengene på nytt minne som støtter Dual-DDR, siden du da får bedre ytelse. God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Tidligere, under nforce2, var ytelsesforskjelden mellom dual og singel ddr svært liten, er den nå så vesentlig at jeg ikke kan greie meg uten? Da er det vel kanskje bedre og bare kjøre to av Twinmos brikkene i dual-ddr. I hvertfall inntil jeg kan få skaffet en til lik brikke. Endret 16. april 2006 av Dator Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tidligere, under nforce2, var ytelsesforskjelden mellom dual og singel ddr svært liten, er den nå så vesentlig at jeg ikke kan greie meg uten? Da er det vel kanskje bedre og bare kjøre to av Twinmos brikkene i dual-ddr. I hvertfall inntil jeg kan få skaffet en til lik brikke. 5927820[/snapback] Når du skal ha så kraftig skjermkort og cpu, så er det dumt at minnet skal være en flaskehals. Kjøp et billig hovedkort som ECS NFORCE4-A939, nForce4, Socket-939, GbLAN, ATX, SATA, Lyd, Raid, PCI-Ex16 590 kr eller ASRock 939Dual-SATA2 480 kr Kjøp for eksempel minnet: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 799 kr, og selg det minnet du har fra før. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå