ottbor Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei Noen erfaringer med nettstedet www.ddmr.no? Skal bytte ut mitt 300D med noe bedre, og har sett på det nye 30D. De har det med kitt linse (kitt linsen skal selges med 300D) for 11698,- Andre forslag hvor jeg bør handle? Mvh Otto Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ettersom spørsmålet retter seg mer mot butikker og netthandel flytter eg tråden til mer passende sted. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hei Noen erfaringer med nettstedet www.ddmr.no? Skal bytte ut mitt 300D med noe bedre, og har sett på det nye 30D. De har det med kitt linse (kitt linsen skal selges med 300D) for 11698,- Andre forslag hvor jeg bør handle? Mvh Otto 5927422[/snapback] Hvis du vil ha noe bedre enn ditt 300D, bildekvalitetsmessig, vil det ikke hjelpe deg i det hele tatt å bytte til et 30D om du ikke velger en annen linse enn kit-objektivet. Dette er nøyaktig samme type linse som fulgte med 300D, og da optikken faktisk har mye større betydning for bildekvalitet enn selve kameraet, vil du faktisk få BEDRE bilder med ditt 300D om du i stedet for et 30D med 18-55 kjøper et godt objektiv som f.eks Canon 17-85 IS USM. Det koster ca. 5000 kroner, og det vil bli billigere for deg å kjøpe dette enn å bytte til et 30D. Lenke til kommentar
fro3fro3 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Om du skulle kjøpe 30d selger Elkjøp sin nettbutikk dette for 10995,- med 18-55 objektiv. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Selv kjøpte jeg mitt EF-50 objektiv hos DDMR. God pris og god kommunikasjon når jeg handlet der for litt over et år siden. Har ikke hørt noe negativt om de ennå. Ser at flere av svarerne ikke har lest hvilke objektiver du allerede har i signaturen din... 30D ser ut til å være en forbedret 20D MKII, og selv om du neppe får bedre bilder er det stor sjanse for at du får flere gode bilder. De viktigste forskjellene vil være kjappheten og betjeningen, pluss litt mindre støy. Du vil neppe merke forskjellen i oppløsning på bildefilen, men kanskje størrelsen på skjermen på kameraet? (Klart man kan kjøpe mange L-objektiver, men man skal jo leve med kona i tillegg...) Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 kit linsen skal selges skriver jeg, har en 17-85 linse og en 28mm f1,8 jeg bruker. synes optikken på de er ok, men egenskapene til kameraet regner jeg med er endel bedre på 30D enn 300D. Har ikke tenkt å sjekke hos elkjøp, da kan jeg gå ned på butikken om det er noe galt med det, eller pengene igjen om jeg ikke er fornøyd Takk for det tipset Mvh Otto Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 I ditt tilfelle er 30D den naturlige arvtaker etter 300D. De som kjøper ditt gamle kamera er i tillegg heldige, som får mkII utgaven av 18-55 i steden for mkI. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 kit linsen skal selges skriver jeg, har en 17-85 linse og en 28mm f1,8 jeg bruker.synes optikken på de er ok, men egenskapene til kameraet regner jeg med er endel bedre på 30D enn 300D. Har ikke tenkt å sjekke hos elkjøp, da kan jeg gå ned på butikken om det er noe galt med det, eller pengene igjen om jeg ikke er fornøyd Takk for det tipset Mvh Otto 5930592[/snapback] Ok. Trodde du kjøpte kamera med kit-linse fordi du hadde kit-linsen fra før og at den skulle selges med 300D. Misforsto litt der Du vil uansett ikke merke den store forskjellen i bildekvalitet, men det er et bedre hus på andre områder. Det er større, mer solid, bedre å holde, raskere, har flere funksjoner, større skjerm osv... Som PMNormal sier... det naturlige skritt opp fra 300D. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 da er det bestilt hos elkjøp, så nå er det bare og vente....... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 300D har samme sensor som i 10D som jeg har. Leverer absolutt varene under bra lysforhold. Men. På ett område som enda ikke er nevnt vil du se stor forskjell, og for mange kan det være grunn nok til oppgradering i seg selv. Støy. Fra ISO 400 og oppover er 20D/30D betydelig bedre enn 300/10D. Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 ja har lest at 30D skal ha lite støy selv ved høye ISO verdier, men hvor stor forskjell det blir vil jo vise seg da. blir spennede og få testet det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå