Gå til innhold

Skal bygge pc

Anbefalte innlegg

Hei folkens er ny bruker her.

har hørt at dette forum er bra og få hjelp på.

ok skal bygge en pc selv og kjøper deller fra komplett.

her er det eg skal kjøpe

Kabinett

Hovedkort

Minne

Cpu

harddisk

DvD Brenner

Enten dette skjermkorte

skjermkort 1

eller

skjermkort 2

spørsmål 1 : passer alt til hovedkorte for å være sikker tror eg har tatt riktig men for å være sikker?

spårsmål 2 : kas skjermkort skal eg ta ? 

spårsmål 3 : er dette en god  data og satse på eller noko bedre til pris rund dette  :cry:

spårsmål 4 : har noen kretik på denne pc eller kan noen som har greie på pc si noe om den er bra til spilling og det.

håpper bf2 og FEAR går hack frit. alle spill skal gå på den uten noen problem

når eg satt sammen denne så på nette så hørte den god ut men for og være sikke før eg sløseer penger på den.

spårsmål 5 : skal eg kjøpe vifte styring og xstra lyd kort ??

og når vista kommer ut skal det installers på den

hadde en stasjon som eg bygget men den solgte eg og den hacket på bf2 og Fear og den hadde

geforce 6600

minne : 1024 mb

300 gb harddisk sata

NB passer alle dele sammen

hadde litt hjelp sist eg bygget men no skal eg gjøre det alene får og bare være sikker.

kom med svar og forslag.

takk for all svar

Mvh : Joakim :cool:

Endret av Joakim610
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folkens er ny bruker her.

har hørt at dette forum er bra og få hjelp på.

ok skal bygge en pc selv og kjøper deller fra komplett.

her er det eg skal kjøpe

Kabinett

Hovedkort

Minne

Cpu

harddisk

DvD Brenner

Enten dette skjermkorte

skjermkort 1

eller

skjermkort 2

spørsmål 1 : passer alt til hovedkorte for å være sikker tror eg har tatt riktig men for å være sikker?

spårsmål 2 : kas skjermkort skal eg ta ? 

spårsmål 3 : er dette en god  data og satse på eller noko bedre til pris rund dette  :cry:

spårsmål 4 : har noen kretik på denne pc eller kan noen som har greie på pc si noe om den er bra til spilling og det.

håpper bf2 og FEAR går hack frit. alle spill skal gå på den uten noen problem

når eg satt sammen denne så på nette så hørte den god ut men for og være sikke før eg sløseer penger på den.

spårsmål 5 : skal eg kjøpe vifte styring og xstra lyd kort ??

og når vista kommer ut skal det installers på den

hadde en stasjon som eg bygget men den solgte eg og den hacket på bf2 og Fear og den hadde

geforce 6600

minne : 1024 mb

300 gb harddisk sata

NB passer alle dele sammen

hadde litt hjelp sist eg bygget men no skal eg gjøre det alene får og bare være sikker.

kom med svar og forslag.

takk for all svar

Mvh : Joakim :cool:

5927395[/snapback]

Du er sikker på at du skal ha alt fra komplett? kan sikkert få det billigere andre steder

Lenke til kommentar

Hvor mye håper du på å overklokke prosessoren din? Tenker du å kjøre multiplikator ned til 10 eller 11, så du får utnyttet RAMen din?

10 sekunder fra å boote og inn i Windows kan du bare glemme. Det tar alltid et par sekunder med POST, alt av harddisker skal finnes. Så har du eventuell BIOS fra eksterne kontrollere, f.eks Silicon Image hvis du bruker de portene. Etter alt det skal Windows loades, og dagens harddisker er ikke raske nok til å slenge deg inn i Windows så raskt. Så akkurat der har du stilt et urimelig krav. :)

Lenke til kommentar
10 sekunder fra å boote og inn i Windows kan du bare glemme. Det tar alltid et par sekunder med POST, alt av harddisker skal finnes. Så har du eventuell BIOS fra eksterne kontrollere, f.eks Silicon Image hvis du bruker de portene. Etter alt det skal Windows loades, og dagens harddisker er ikke raske nok til å slenge deg inn i Windows så raskt. Så akkurat der har du stilt et urimelig krav. :)

5927521[/snapback]

Det stemmer. Med SSD vil det etter hvert gå raskere. Men likevel så er desverre BIOSene trege. Men det går bort en del sekunder til å søke etter operativsystem, noe som egentlig er rart siden BIOSen skal bare lese én sektor på hver enhet for å finne det ut. Men det tar likevel sin tid.
Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet!

Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2995 kr

Hovedkort: ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16 795 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1449 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz 3049 kr

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 949 kr

Kabinett: Akasa Krystallklar Akryl Midi Tower, ATX/mATX, (Uten Strømforsyning) 998 kr (det du ville ha)

Harddisk: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM 850 kr

DVD-brenner: NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 395 kr

Totalt:

Denne pcen vil gi god ytelse, men om du vil overklokke så må du velge andre deler.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5927489[/snapback]

kunne gått for en amd 64 x2 4200+ hvis han har litt mer penger... men man må kanskje bytte hk'et da..

Lenke til kommentar
Hei og velkommen til forumet!

Mitt forslag:

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2995 kr

Hovedkort: ECS Extreme KN1 SLI Lite, nForce4 SLI, Socket-939, GbLAN, ATX, SATAII, PCI-Ex16 795 kr

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs 1449 kr

Skjermkort: XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 520/1500Mhz 3049 kr

Strømforsyning: Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 949 kr

Kabinett: Akasa Krystallklar Akryl Midi Tower, ATX/mATX, (Uten Strømforsyning) 998 kr (det du ville ha)

Harddisk: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM 850 kr

DVD-brenner: NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 395 kr

Totalt:

Denne pcen vil gi god ytelse, men om du vil overklokke så må du velge andre deler.

God påske!

Hilsen,

efikkan.

5927489[/snapback]

kunne gått for en amd 64 x2 4200+ hvis han har litt mer penger... men man må kanskje bytte hk'et da..

5927663[/snapback]

Jeg har bygd en pc med det hovedkortet og en AMD64 X2 4200+ på, så det går helt fint. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...