Gå til innhold

Den lille Melodi Grand Prix 2006-tråden

fxwz

Anbefalte innlegg

Dessverre har dette blitt til en øst-europeisk konkurranse, de stemmer som kjent ikke etter musikken...

Derfor stiller alle de vest-europeiske landene med et aldri så lite handikap i morgen. Det er en grunn til at Armenia og Litauen gikk videre. Det var ikke fordi de sang bra....

6131001[/snapback]

Jepp helt enig - dette er et problem. Østblokklandene stemmer på hverandre, uansett om de liker sangen eller ikke. Eks: statsminister i polen ja nå har vi samtaler med lithauen fordi de stemte på oss i grand prix.

Er det slik vi vil ha en sang-konkuranse? Jeg synes i alle fall ikke dette er ok :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte også jeg skulle si noe om hva jeg synes om semifinalen:

Det var mange rolige sanger, noe jeg ikke liker - i eurovision skal det være fart ig liv!

Jeg synes at sverige var flinke.

Finland var jo grusaomme - og island var bare rart!

De fleste raske liker jeg. Kan snakke mer om dette etter finalen som er i morra!

Lenke til kommentar
Jeg synes at sverige var flinke.

Finland var jo grusaomme - og island var bare rart!

6132675[/snapback]

wtf? Carola og Sverige serverte jo sitt sedvanlige oppgulp av resirkulerte ABBA-låter (jmfr; refrenget til årets ESC-låt med ABBAs "Winner Takes it All").

Finland var et friskt pust i en klisjèpreget ESC-konkuranse. De kommer helt sikkert til å sikre seg mange stemmer fra folk som ikke liker de "vanlige" melodiene.

Island og Silvia Night var hysterisk morsom med sitt merksnodige sleivspark mot Britney Spears og Paris Hilton. Trist at de røyk ut, antar østblokklandene ikke har tilgang til vestlige TV-kanaler og fremdeles synger på Dschengis Kahn - Moscow.

Lenke til kommentar

Det er jo ABBA som er sveriges greie - og det er helt ok -> det er jo sanger med fart og rytme i.

Derimot det har ikke Finland, de var mye værre enn WigWam i forrige år.

Nei, i granx prix vil vi ha grand prix sanger - ikke noe annet!

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke så mye imot Carolas ESC-innsats, men når hun slenger inn så mye vibrato i refrenget at det slår ut på seizmografen på Kjeller så blir det rett og slett for mye av det gode.

Ang. Finland og Lordi så er det lov å være uenige. Finnene har helt klart årets elsk/hat-melodi og kommer til å få alt fra tolv poeng til deux points.

Er det en sang jeg virkelig hater så langt så er det Litauen (LT United) med deres ekle "We are the Winners of Eurovision". :hrm:

Lenke til kommentar

We are the winners er egentlig bare provoserende, men de som synger er jo bare komikere, og landet har jo ikke så mye å forsvare etter forrige års debut og sisteplass :p Men det er langt i fra det værste jeg har hørt, ser jo humoren i det :)

Hvis Silvia bare hadde orket å være rolig under prøvene, kunne det jo ha gått veien :ermm:

Carola synes jeg bør droppe å delta, hun er populær nok fra før, og alle vet jo hva hun kan.

Endret av Smallville
Lenke til kommentar

Carola kan gå hur längt som helst, som de sier. For 10 år siden hadde nok dette vært en vinner, men jeg tviler på at det holder siden øst-europa spøkelset herjer konkurransen. Selvsagt ønsker jeg henne så langt ned som mulig, men det er slik musikk hun kan og dama kan synge. Men det blir altfor pompøøst og grandiost for min smak.Jeg er enig med Jostein der.

Tror det er ganske åpent i år. Norge kan tippe begge veier, utfallet vet vi når de 5 første landene har stemt. Har vi ikke fått poeng da blir det tøft.

Irland er jeg spent på, sammen med Norge. Hellas har nok vanvittig store vinnersjanser i år, lurer på hvor mye hun har brukt på onkel plastikk hun Vissi.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Tyrkia appelerer ikke til meg i hele tatt. Liker det bedre på engelsk. Når hun synger på det språket hun gjør sitter jeg og funderer på hvor merkelige ord som kommer ut av kjeften på a, og det eneste jeg skjønner er Superstar :ermm:

Er vel litt enig med ZanZel, Romania har en god låt, som har det meste. Ligner ikke han duden litt på Storm fra cæsar da?

Lenke til kommentar

Håper for all den Lordi vinner. Island etter min mening er det verste jeg har sett på GP i mange år.''We are the winners'' er bare provoserende. Synest norge stilte sterkt med ''Alvedansen'', synest også Bosna&Hercegovina's låt var bra i år.

Lenke til kommentar

Er det en sang jeg virkelig hater så langt så er det Litauen (LT United) med deres ekle "We are the Winners of Eurovision".  :hrm:

6132854[/snapback]

Helt enig. Alltid hatet Grand Prix, men i år skal eg se på bare for å se litauen tape.

:laugh:

Men dessverre får de nok stemmer fra de andre østblokklandene som er så sympatiske med hverandre. I tillegg er det nok garantert noen som stemmer litauen bare fordi de er så dårlig at det er komisk.

"we are the winners of eurovision" er faktisk stor i litauen og det er mer grand prix hysteri i litauen enn i norge.

De tapte grovt forigje gang, de bommet nettopp på maastrict kravene for å få innført euroen, ja de ligger på bunn nå med mye å bevise.

Går det ann å gi minus stemmer og ikke bare stemme på den en syns er bra? Da er isåfall min stemme klar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...