Leasch Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Har vært ute og tatt noen bilder. Hva syns dere og hvilke tanker har dere? Bildene er tatt med "Olympus" 5 mp. Endret 15. april 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Det var fryktelig mange å fryktelig like å fryktelig STORE.... Tror alle hadde blitt glade om du hadde valgt ut færre bilder (et av hvert motiv)... Endret 15. april 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Hunterz Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Du tok de kanskje da det var litt for mørkt eller? Blir kornete da vettu Endret 15. april 2006 av Reppelarsinj Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Velg ut 1-2 bilder og for Guds skyld forminsk bildene! 2560*1920 er ikke akkurat ideel størrelse, såfremt du ikke sitter med en 30" skjerm. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 15. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Du tok de kanskje da det var litt for mørkt eller? Blir kornete da vettu 5927089[/snapback] Skal vær litt mørkt vøtt... For at det blir litt skummelt. Det e d som e poenget med mine bilder. Skal vente til solnedgang. til mr. Stoners: hehe, sori hadde ikke peiling at de sku vær så djævelsk store. Har du ikke en 30* skjerm? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Trådstarter: For det første - Endre emnetittel, den bryter med 3ordsregelen og regelen om en god emnetittel - "Dagens bilder " er en relativt dårlig emnetittel som dårlig beskriver hva tråden handler om. For det andre - Jeg fjerner bildene fra tråden din, slik at du får forminske de og legge de ut på nytt, evt. legge til thumbs og link til en ekstern site hvor bildene ligger. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 15. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Trådstarter: For det første - Endre emnetittel, den bryter med 3ordsregelen og regelen om en god emnetittel - "Dagens bilder " er en relativt dårlig emnetittel som dårlig beskriver hva tråden handler om. For det andre - Jeg fjerner bildene fra tråden din, slik at du får forminske de og legge de ut på nytt, evt. legge til thumbs og link til en ekstern site hvor bildene ligger. 5927138[/snapback] done. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Jeg synest at første og siste bildet var bra. God påske! Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. april 2006 Rapporter Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Kanskje på grunn av støyen så liker jeg det siste bildet. Det er alt for mange bilder, men dette stikker seg ut. Det eneste jeg har å utsette på det er at horisonten er skeiv. Den bør du rette opp, da blir bildet veldig bra. De andre bildene gjorde ikke særlig inntrykk på meg. Edit: har tillatt meg å rette opp bildet, og i tillegg har jeg foretatt en forsiktig crop. Slik ville i alle fall jeg gjort det. Endret 16. april 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 16. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2006 Hehe takk for alle svar! Jojo, bldene er ikke spesiellt vakker, men det er bare begynnelse.. PMnormal - hvordan retter du opp horisonten? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. april 2006 Rapporter Del Skrevet 16. april 2006 Det gjorde jeg ganske enkelt i Picasa. Foretok cropen også i Picasa. Du kan naturligvis gjøre det samme i Photoshop, men det er enklere i Picasa. Hvis du ikke har det fra før, så kan det lastes gratis ned fra picasa.com. Der finner du en funksjone som heter Straighten. Da får du opp en grid som du kan rette opp horisonten i forhold til, ved å bruke en enkel slider. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 16. april 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. april 2006 Det gjorde jeg ganske enkelt i Picasa. Foretok cropen også i Picasa. Du kan naturligvis gjøre det samme i Photoshop, men det er enklere i Picasa. Hvis du ikke har det fra før, så kan det lastes gratis ned fra picasa.com.Der finner du en funksjone som heter Straighten. Da får du opp en grid som du kan rette opp horisonten i forhold til, ved å bruke en enkel slider. 5930302[/snapback] Skal ta en kikk på det. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 16. april 2006 Rapporter Del Skrevet 16. april 2006 Normaldude: Du har tilsvarende funksjon i PS også 1. Select the measure tool, from under the eyedropper tool in the toolbox (Shortcut I). 2. Click at one point on the horizon, the hold the mouse button and drag across, releasing the mouse button at the other end of the horizon. In other words, drag a line across the document to indicate what should be level. It does not have to be the horizon; it could be a fence line, a roofline, the edge of a shelf, or anything else you know should be perfectly horizontal. 3. Go to Image, rotate canvas > arbitrary. 4. The rotate canvas dialog appears with a number already filled in. Click OK. 5. Your image is rotated and the canvas expands to accommodate the extra space. 6. Use the crop tool to trim the edges. Trådstarter: Ingen liker å se 3-4 bilder av samme motiv, så lenge det ikke er markante forskjeller. Vær mer selektiv. Finn noen guider på nett om å tweake fargebalansen, mye blått. Dessuten var nesten alle håpløst uinterresante og middelmådige. Finn et spennende motiv. Det siste var best, selv om det også har mange svakheter. PNormals crop hjalp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå