MiRaCL Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Ble irritert selv,men det er mest fordi hele konsetet med casemod forsvinner litt når man bygger pc'en sin inn i et skap. Burde hatt en katergori for kabinett modifikasjon og en for pc'en innbygd i alt annet. Prøver ikke å leke viktigper,men syns ikke resultatet av konkuransen var så fryktelig imponerende bare :/ Alu Dream burde ha vunnet med god margin. Kansje det er jeg som begynner å bli gammel ,hvem vet Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Hør på det LOZER sier nå. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har fått noe "inside" info, er for meg et stort mysterium at denne casebuilden ikke vant: Exhibitioncube Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Sier ikke noe for å rake ned på noen av deltakerene/kritisere kåringen, eller rettferdiggjøre den. Men det hadde kanskje vært lurt om det var satt opp to (2) - (3) punkter på forhånd.... Hva som ble vektlagt Det som stod i den første artikkelen var vel egentlig bare: Er du på TG06 med et modifisert eller hjemmelaget kabinett? Meld deg på vår casemod-konkurranse og du kan vinne fete premier! Hardware.no og The Gathering arrangerer årets casemodkonkurranse på TG06. Kravene er enkle - kabinettet må være bygget av deg selv, og må enten være laget fra bunnen av eller være en modifisering av et ferdig kabinett. Men synes kåringen var grei nok alt i alt.... Basert på noen sin kritikk: Man kunne jo hatt forskjellige priser som *Mest kreative *Mest forseggjorte *Peneste modifikasjon *Modifikasjon mest ulik orginalen Uansett blir det som oftest veldig snakk om skjønn i slike saker. Jeg personlig vil bare gratulerer vinnerene!! LOZER (på TG06) edit: / i QUOTE edit: Hehe Sigssoft Endret 16. april 2006 av LOZER Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har fått noe "inside" info, er for meg et stort mysterium at denne casebuilden ikke vant: Exhibitioncube 5927782[/snapback] detta var seriøst pent Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Skrue, Snekkeren og Bizzardo burte velge vinnere sammen neste år. Bizzardo`s stil er jo ganske "sær"! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Må bare gratulere alle sammen, bare synd at The LightBox Project ikke ble ferdig til TG. Tipper det hadde kommet på førsteplass Hjørneskapet var kreativt, men ikke min stil. Syns ikke det fortjente førsteplassen, men det er min smak da. Alu Dream ser ganske bra ut utvendig, men jeg syns ikke det var nok gjenomført til å havne på andreplass. Tredjeplassen (som jeg ikke husker navet på) er veldig bra gjenomført, men jeg syns alt i front skulle vært stealtha. Ellers tipp topp. Hvilke andre casemods var det som var med i compoen? skulle gjærne likt å sett de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 jeg har lyst til å se en robot pc.. da blir jeg imponert.. en bra pc i en robot som kan bevege seg (gå ++) lurer på om det går an.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det går sikkert, men bare roboten kommer til å koster minst 40k eller mer. så jeg tror nok ikke at det er sp mange som har råd til å lage en slik Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Vel, alle roboter som er laget er jo datastyrte Men ja, skjønner hva du mener. "Komda datan!" Endret 16. april 2006 av Sjulimann Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tredjeplassen går til Per Olav Furuhaugens trekabinett. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Tredjeplassen går til Per Olav Furuhaugens trekabinett. 5928288[/snapback] Heheheh..... la ikke merke til den med en gang.... Morsomt..... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Synes nummer tre var helt nydelig. Nummer en var plagsom og nummer to virket ikke helt fin på meg. Selvfølgelig kun personlig mening. Kabinett tre var stilfull, klassisk, men hadde likevel elementer som blå led i lamper som ikke ødela helhetsinntrykket. Elsker slikt treverk. Nydelig 5926979[/snapback] Da er vi veldig enige, nr 3 er helt klart best... Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sorry ass, men nr. 3 er vel noe av det mest stilløse kabinett jeg har noen gang har sett. Furu, trelister, og hvit plastikk i front. Uff og grøss og gru.. Lenke til kommentar
reidar76 Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Sorry ass, men nr. 3 er vel noe av det mest stilløse kabinett jeg har noen gang har sett. Furu, trelister, og hvit plastikk i front. Uff og grøss og gru.. 5928999[/snapback] Ja, helt enig! Alle vinnerne mangler selve designelementet, dvs. den estetiske, kreative og funksjonelle leken med former. Det hele bærer preg av at casemods bare skal være å finne på de mest sykeste ting å putte komponenter inn i. Jeg kan jo foreslå at noen kan bygge inn komponenter i et kjøkkenvifte, en tørketrommel eller en støvsuger til neste år. Da får de i hvert fall god kjøling på komponentene, så man man i hvert fall litt funksjon. Her en et par eksempler på enestående design casemods, som de fleste nok har sett før: Radiosphere BeQuiet Disse ville straks fått innpass i selv de mest eksklusive designbutikkene. Ikke bare er disse innovative designmessig, men har en finish som er behagelig for øyet. Formen henger dessuten sammen med funksjonen, f.eks. de store kjøleribbene til beQuiet og antenneformbasen i Radiosphere. Slike skulle vi gjerne sett flere av. En liten idé: - En videreutvikling av Radiosphere konseptet kunne vært innebygging av en prosjektor i denne lounge gulvlampen. Kuppelen er like stor som i Radioshere, selve prosjektorlinsen kunne hengt rett under. Gulvlampen er justerbar i høyden og kan svinges. Alle kabler kunne blitt skjult i selve stangen. Endret 16. april 2006 av reidar76 Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sorry ass, men nr. 3 er vel noe av det mest stilløse kabinett jeg har noen gang har sett. Furu, trelister, og hvit plastikk i front. Uff og grøss og gru.. 5928999[/snapback] Det var bra laget da.. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Nå må dere ikke si: det var helt sikkert maaange bedre kabinetter der osv, men det var jo kanskje slik, fordi du måtte melde deg inn for å kunne være med i konkuransen,og alle meldte seg ikke inn! Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sorry ass, men nr. 3 er vel noe av det mest stilløse kabinett jeg har noen gang har sett. Furu, trelister, og hvit plastikk i front. Uff og grøss og gru.. 5928999[/snapback] Det var bra laget da.. 5929546[/snapback] Flink med spiker og hammer da tenker du? Eller er det hyttekjøkken-håndtakene som står på toppen du trekker frem? Som reidar76 trekker fram finnes det andre, mye bedre gjennomførte kabinett, så som Radiosphere og BeQuiet. Jeg vil også trekke fram Snekkerboden. Alle de er langt mer gjennomført og gjennomtenkt, har et design med gjennomgangstema, og som står for langt mer nyskapenhet enn hva disse 3 vinnerne viser. Et kabinett i tre har jeg sett mange ganger før her på forumet, ikke noe nytt med det. Et kabinett med ny front i aluminium og sidevindu er jo heller ikke revolusjonerende, dog ble resultatet fint. Men et kabinett i et svartmalt hjørneskap har jeg aldri sett før, og jeg skjønner jo utrolig godt hvorfor. Jeg var ikke på TG06 og så aldri de andre deltakerne. Og det var kanskje likså greit. Antar at i mangel på gode deltakere var de nødt til å melde disse som vinnere. Men om disse blir trukket fram som GODE casemods, brukervennlig, kreativt og godt design, vil det være et svar på mangel på innsikt og hva som faktisk rører seg i worklog-avdelinga her på forumet. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Bizzardo fikk en ærespremie Så han "vant" nok Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Sorry ass, men nr. 3 er vel noe av det mest stilløse kabinett jeg har noen gang har sett. Furu, trelister, og hvit plastikk i front. Uff og grøss og gru.. 5928999[/snapback] Det var bra laget da.. 5929546[/snapback] *les selv* 5929726[/snapback] i motsetning til å kjøpe et ferdig, og montere resten i ferdiglagde fester osv.. Men sant det du sier.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå