Pasient Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ah, the good old days! Min første fylle skylder jeg på en klassekamerat i 8ende klassen, som fant ut at faren brygga noe "voksenbrus" i kjellern. Dette måtte han jo ta med på skolen og vise oss.. Og etter skolen dro vi opp til en annen kompis som var alene hjemme, å blandet med noe brus.. Herregud i helvette det var jævlig.. Selfølgelig måtte vi gå ut blandt folk, vi var jo 13-14 år og fulle. Dette var jo TØFT! Å herregud så dårlig jeg var neste dag.. Toalettet var min beste venn hele den dagen.. Men når jeg kom på skolen igjen, så var jeg jo DRITKUL! Gode gamle dager <3 Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Min første fyll Mine 2 venninder var kjærester med 2 kompiser som var 4 år eldre enn oss. De ville spleise meg med den tredje kompisen, og dro meg med på fest. Jeg var 15, og ble sjenka dritings på hjemmelaget vin. Tømte flere slike store halvlitersglass uten at jeg ble brisen engang, men med en gang jeg reiste meg bar det rett til skåla. Jeg spylte badet, fortauet og diverse bussholdeplasser på vei hjem (mamma kom og henta meg i byen , og vi bor 20 min unna) Fy søren så flaut det var Mamma bare lo av meg. Dagen etterpå hadde jeg største skyldfølelsen. Synes å huske at jeg ikke hadde hang-over siden jeg var dårlig hele natta. Kosligste var at hunden min for første gang la seg frivillig i senga mi og passa på meg hele natta Anng å huske hva som har skjedd dagen derpå. 98% av gangene jeg har vært på fylla husker jeg ALT (nesten iallefall) dagen derpå. Det er bare 20'årsdagen min som har gått i glemmeboka Ikke pleier jeg å ha hangover heller... Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 bfisk: Jeg sparer jo mye på å ikke drikke da, hvor mye koster mopedlappen og billappen idag.. kan noen svare på det?:. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 og btw, den shwepers som er rød (husker ikke hav den varianten heter) er bra som blandevann, etter hva jeg husker iallefall 5940496[/snapback] Russian du tenker på? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 og btw, den shwepers som er rød (husker ikke hav den varianten heter) er bra som blandevann, etter hva jeg husker iallefall 5940496[/snapback] Russian du tenker på? 5941105[/snapback] jepp den er ikke så gal slik den er uten alkohol oxo Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 bfisk: Jeg sparer jo mye på å ikke drikke da, hvor mye koster mopedlappen og billappen idag.. kan noen svare på det?:. 5941091[/snapback] Mopedlappen er vel ikke så ille, synes å huske at min koster 2700 i 2003. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 bfisk: Jeg sparer jo mye på å ikke drikke da, hvor mye koster mopedlappen og billappen idag.. kan noen svare på det?:. 5941091[/snapback] Mopedlappen er vel ikke så ille, synes å huske at min koster 2700 i 2003. 5941260[/snapback] Har ikke billappen stigi noe jævlig de siste åra? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 bfisk: Jeg sparer jo mye på å ikke drikke da, hvor mye koster mopedlappen og billappen idag.. kan noen svare på det?:. 5941091[/snapback] Mopedlappen er vel ikke så ille, synes å huske at min koster 2700 i 2003. 5941260[/snapback] Har ikke billappen stigi noe jævlig de siste åra? 5941299[/snapback] Jo! På grunn av nye regler som trådte i kraft 1. Januar 2005 er det nå flere obligatoriske timer, som igjen gjør lappen dyrere Men det fører sikkert til flinkere sjåfører Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det kommer jo ann på hvor mange kjøretimer du må ha. Nå er det vel slik at du må ta alt det obligatoriske, pluss et minimumantall kjøretimer. Akkurat det er ikke noe stress, men å ikke drikke fra du er 18 til du blir 20 for 10 000 spenn virker litt vagt. Særlig hvis du ikke har noen prinsipper som hindrer deg i å drikke. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det kommer jo ann på hvor mange kjøretimer du må ha. Nå er det vel slik at du må ta alt det obligatoriske, pluss et minimumantall kjøretimer. Akkurat det er ikke noe stress, men å ikke drikke fra du er 18 til du blir 20 for 10 000 spenn virker litt vagt. Særlig hvis du ikke har noen prinsipper som hindrer deg i å drikke. 5941322[/snapback] Enig med det... ikke det at det er kult å drikke, men jeg tviler på at jeg hadde klart å spare de pengene jeg ikke brukte på fyll. Om man drikker 2 ganger i uka, 200 kroner i alkohol hver gang, pluss 100 kroner i inngangsbilett til utested kan jeg forstå at det er lett å se det slik da.. 600 kroner i grisen hver uke Men jeg hadde nok brukt de pengene som ble til overs på klær, kino eller noe annet uansett Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er 17 år, og har aldri vært beruset av alkohol Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja jo, men jeg skal hvertfall ver avholdsmann til jeg er 18.. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er 17 år, og har aldri vært beruset av alkohol 5941347[/snapback] det er gutten sin det! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 første gang jeg drakk var på konf. leir på et fjell i nærheten. jeg og noen andre folk fikk stjålet noe pappvin fra en hytte og gikk til toppen av skisentret og satt oss på et hyttetak der satt vi og supa og det ble litt vanskelig å komme ned igjen. husker ikke så mye fra det utenom at jeg gikk på trynet mange ganger. Så var det inn på et rom og prata om ting man helst ikke vil prate om og så var det å legge seg. Og så fortalte en kamerat av meg at jeg hadde prøvd å dratt med meg en stor planke inn i fjellkirka og han hadde stoppa meg fra det. jeg hadde ikke visst hvorfor jeg skulle ha den med heller tror egentlig det er tull for jeg var ikke så veldig full. andre gang derimot: quotet fra kong alkohol-tråden Da jeg var 14 (andre gangen jeg drakk) drakk jeg 0,8 liter blandet sammen hot`n sweet, villa champagnebrus, gatorade og 96%, det utgjorde ca en tredjedels liter reint på 3-4 timer.Sa visst mye morsomt som jeg ikke husker, og spydde hele natta. da jeg våknet luktet det veldig spy på rommet, men gulvet som hadde vært fullt av spy, var tørket opp av en jente som hadde gått i samme klasse som broren min. Kudos til henne! Edit: Skriveleif og Skriveper 2849571[/snapback] Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er 17 år, og har aldri vært beruset av alkohol 5941347[/snapback] vel, jeg fyller 17 om.... *tidlig på morran for matte*... 7 dager jeg kan anbefale deg å drikke, men kontrollert! det er digg! serriøst, hvis du bare tar å følger noen regler går det bra ikke drikk på tom mage (kremt, shotsa går rett i hodet med en gang da) ikke drikk mer enn en drink over 30 min (jeg drikker ikke øl så går i sterkere saker) og etter kordineringsevnen og balanseevnen er redusert, ikke peis på med mere! just fun! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) ikke drikk på tom mage (kremt, shotsa går rett i hodet med en gang da)ikke drikk mer enn en drink over 30 min (jeg drikker ikke øl så går i sterkere saker) og etter kordineringsevnen og balanseevnen er redusert, ikke peis på med mere! just fun! 5942666[/snapback] Eh, du ødelegger jo virkningen av alkohol om du følger de reglene.. De virkelige reglene er slik.. 1. Drikk på tom mage.. 2. Shots skal taes i rekkefølge, gjerne 10 i slengen.. 3. Om du begynner å miste koordinering og balanse, DA er det moroa begynner, peis på 5-10 shots til, men pass på så du ikke spyr, vi vil ikke ha alkoholmisbruk, og da er det den gyldne regel.. 4. Drikk så mye du orker/klarer uten å spy, spying er for pingler og folk som ikke kan drikke... Med disse reglene er du garantert en festlig aften. Endret 18. april 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
visningsnavn2 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Anng å huske hva som har skjedd dagen derpå. 98% av gangene jeg har vært på fylla husker jeg ALT (nesten iallefall) dagen derpå. Det er bare 20'årsdagen min som har gått i glemmeboka Ikke pleier jeg å ha hangover heller... 5940755[/snapback] så du har vært full 50 ganger i følge mine beregninger Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Grøftefylla er egentlig ikke så morro, synes jeg. Har vært der en gang for mye. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Grøftefyll er ok så lenge man er på hyttetur etc, borte fra byen.. Slipper man å drite seg totalt ut, og om man gjør det så er det bare med gode venner.. Endret 18. april 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Er 17 år, og har aldri vært beruset av alkohol 5941347[/snapback] vel, jeg fyller 17 om.... *tidlig på morran for matte*... 7 dager jeg kan anbefale deg å drikke, men kontrollert! det er digg! serriøst, hvis du bare tar å følger noen regler går det bra ikke drikk på tom mage (kremt, shotsa går rett i hodet med en gang da) ikke drikk mer enn en drink over 30 min (jeg drikker ikke øl så går i sterkere saker) og etter kordineringsevnen og balanseevnen er redusert, ikke peis på med mere! just fun! 5942666[/snapback] Tja, vet ikke hva jeg skal si jeg, men har vel alltid hatt stor respekt og litt "skrekk" for alle rusmidler. Grunnen er vel at den ene 3 menningen min er herionnarkoman, vært det i snart 15 år, har ødelagt livet sitt totalt og har ikke særlig lenge igjen å leve. Enn annen grunn er at to 3 menninger og en annen slekting ble skutt ned og drept på trippeldrapet på Geilo, pga. en som hadde fått i seg for mye drikke, og ble uvenner med en annen en på festen (regner også med at det var LCD inni bildet!) Var ikke særlig gammel når dette skjedde, men det brenner seg fast i ett ungt barnesinn, så jeg har alltid hatt respekt for rusmidler. Men det kommer seg med årene, heldigvis. Er på langt nær ikke så "redd" lengere, og jeg har f.eks drukket alkohol uten problem, har bare enda ikke vært full Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå