Gå til innhold

Har to høyttalere, vil ha billig surroundløsning

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en NAD C320 forsterker, og to stk Paradigm Phantom(?) høyttalere. Er for såvidt strålende fornøyd med disse, men kunne tenke meg surround og en sub.

Siden anlegget utelukkende er tilkoblet PC (og litt xbox), til spilling av musikk, film og spill ville kanskje en slik "PC-pakke" gjort seg ganske greit.

Har sett mye på Logitech Z-5500 pakken men det store problemet her er vel at her får jeg ikke koblet til høyttalerene mine?

Noen som har noen tips? Finnes det i det hele tatt mulighet for å koble til skikkelige høyttalere til disse PC-pakkene? (høyttalerene har slike tjukke kabler uten "kontakt" på)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyttalerene mine har slike kabler (uten kontakt):

post-6000-1145282142_thumb.jpg

Slik ser tydeligvis forsterkeren i logitech settet ut:

post-6000-1145282022_thumb.jpg

Er opplegget det at hvis jeg lager en slik kontakt på høyttalerene mine og kobler det til, kan volum og slikt bli helt feil på mine høyttalere? :hmm:

Det vil vel antagelig fungere å bare bruke min nåværende forsterker, og koble lyd-utgangene til logitech forsterkeren, men da må jo jeg styre på med to fjernkontroller. :thumbdown:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Det der er vel en gammel z-5500 ? de "nye" har "vanlige" utganger ;p

5937744[/snapback]

Har du mulighet for å ta/finne et bilde?

Har den slike innganger som du ser til venstre her:

post-6000-1145297787_thumb.jpg

FtZ-: Hva tror du skjer om jeg kobler de til? Dårlig lyd hele tiden, eller dårlig lyd hvis jeg kjører på full guffe?

Prisen på Logitech sin pakke frister meg nesten til å "teste" om det fungerer... :whistle:

Lenke til kommentar

Ok, da skal det vel bare være å sette kabelen i ja...

Men er det noen som kan overbevise meg om at dette prosjektet kommer til å gå i dass? (f.eks. at logitech forsterkeren gjør lyden så dårlig at det er en vits)

Høyttalerene det gjelder heter altså Paradigm Phantom v2 og har to 6" elementer + diskant. Står "15-160W" og "8 ohm" bakpå de. Ser slik ut:

post-6000-1145314387_thumb.jpg

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

huff, unnskyld at jeg sier dette, men dette blir et håpløst prosjekt.

enten så selger du unna stereoforsterkeren du har nå og kjøper en surroundforsterker istedet + center, bakhøyttalere og evt sub.

eller så kjøper du logitech saken og bruker den som den er. ikke koble til dine andre høyttalere. lydbildet vil bli helt feil, for og ikke snakke om at du sannsynligvis kommer til og ødelegge høyttalerne dine pga for dårlig effekt fra logitech forsterkeren. den er tross alt bygd for og drive et par små satelitter, ikke et par gulvstående høyttalere.

Lenke til kommentar

Nei så kanskje er forsterkeren kraftig nok, selv om jeg har mine tvil. men som de sier vil nok ikke lyden bli noe og skryte av.

du vil jo få helt feil lydsignatur imellom front og senter f.eks. jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan bruke logitech anlegget som det er hvis du tenker og kjøpe det.

men er jo bare og prøve seg frem. sålenge du ikke drar på for mye vil det ikke skje no farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...