PelsJakob Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er interessant hvilken utvikling som har skjedd i politikkforumet i løpet av de siste årene. Det er ikke mer enn to år siden forumet var ytterst sosialistdominert. Jeg husker godt da jeg oppdaget dette forumet; på den tiden kunne man knapt legge inn et innlegg før man fikk tre–fire svar fra radikale sosialister. Siden den gang har imidlertid ting endret seg kraftig. Det er hyggelig at haugsand og invictus gir undertegnede noe av æren for dette. Istedenfor å ta til orde for å stenge politikkforumet, bør venstresiden på forumet ta dette som en utfordring. Høyresiden har klart å gjøre et venstredominert forum høyreorientert, så dersom venstresiden mener å ha argumentene på sin side, er det ingenting i veien for at de kan snu utviklingen igjen. På den annen side: Dersom venstresiden hadde hatt tro på ideers kraft, hadde de gjerne ikke hatt behov for å ønske å gjennomføre ideene sine ved bruk av vold (les: offentlige vedtak). Når det gjelder min avatar, som debattanten modellmakt nevnte, har jeg valgt den fordi den på en god måte peker på konflikten mellom frihet og demokrati. Mange tar det for gitt at disse er to sider av samme sak, og dermed at en demokratisk valgt leder i alle tilfeller er bedre enn alternativet. Med min avatar stiller jeg spørsmål som jeg anser som viktige: Hva om en demokratisk valgt leder går ut over sine fullmakter? Er en undertrykkende politikk som går imot menneskerettigheter og frihet legitim kun fordi den har støtte fra flertallet av de stemmeberettigede? Dette betyr selvsagt ikke at jeg støtter Augusto Pinochet i alt han gjorde. Jeg kunne tilsvarende hatt De forente staters flagg i avataren, uten at jeg av den grunn støtter alt De forente stater gjør. (Uten sammenlikning for øvrig.) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Det er interessant hvilken utvikling som har skjedd i politikkforumet i løpet av de siste årene. Det er ikke mer enn to år siden forumet var ytterst sosialistdominert. Jeg husker godt da jeg oppdaget dette forumet; på den tiden kunne man knapt legge inn et innlegg før man fikk tre–fire svar fra radikale sosialister. Siden den gang har imidlertid ting endret seg kraftig. Det er hyggelig at haugsand og invictus gir undertegnede noe av æren for dette. Det er godt å høre du er enig i at politikkforumet ikke var slik før - at det har skjedd en endring. Begynte å lure på om jeg hadde oppfattet hele forumet galt. Men det er viktig å poengtere det du nå gir meg rett i, at politikkforumet slettes ikke alltid har vært dominert av "Høyrekrefter". Jeg hadde ikke engang fått med at det var blitt så overveldene mange av dem, men så har jeg heller ikke vært aktiv i dette forumet på en god stund. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Hele denne diskusjonen hører strengt tatt inn under PRS forumet, så hvis noen skulle ønske å diskutere mer politikk så kan de gjøre det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg