Gå til innhold

Liberalistisk kapring av Politikk, religion og sam

Anbefalte innlegg

Er forumdelen for Politikk, religion og samfunn blitt et talerør for liberale?

For meg virker det som at et lite antall brukere har satt seg fore å bruke forumet for å spre sitt eget tankegods.

Godt politisk skolert og meget skrivetrengte. (Er dette en kampanje?)

Når et forum er for (og moderert av) folk med datainteresse, og i utgangspunktet ikke et politisk forum, er det da riktig at "politiske proffer" skal overta en kategori, eller bør kanskje hele kategorien stenges?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt hensikten med innlegget ditt.. Vil du ikke at folk skal dele sine politiske meninger på dette forumet?

Jeg synes dette forumet er flott fordi det har så mye variasjon. Vil man lese og skrive om spill går man til spillseksjonen, vil man lese og skrive om kultur går man til kulturseksjonen.

Lenke til kommentar

toreae, det er frp fanboys som står på :mrgreen: de er meget skrivetrengte, men godt politisk skolert er de ikke. denne forumdelen ser heller ut som evig copy & paste og frp & adam smith lovers' avskriving av alle innfallsvinkler som ikke stemmer med deres pastes. det finnes heldigvis hederlige unntak som er verdt å lese

(forresten, hvis noen adam smith lovers leser dette, sjekk ut John Locke og David Hume :dribble:

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Ja det er mange av oss liberale her, og såvidt jeg vet er det ikke en kampanje eller noen annen form for organisering bak det. Jeg kjenner enkelte som skriver og det hender seg vi skriver i samme tråd etter å ha diskutert saken mellom oss, men det er ikke noe mer bak.

Alt er en konspirasjon for enkelte :p

Forøvrig stod jeg ikke der jeg nå står politisk da jeg først startet å henge på forumet; jeg ble faktisk overbevist delvis av folk på forumet her :)

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Er en del brukere som i kveld har kalt divsere moderatorer og andre brukere for:

Skrullinger, venstresidens skrullinger, mentalt *** grønnsaker, æreløse, kujonske ****, sat****, psykopater etc.

Dette kommer fra en og samme person virker det som så vi er klar over at det er litt tull der i dag. Rekner med å få roet ned bråket etterhvert, ellers får vi ta kontakt med noen abuse addresser :)

Forøvrig er et politikkforum laget for at forskjellige meninger skal få kunne frem såfremt de er innenfor Norges og våres lover og regler.

Lenke til kommentar

først må jeg innrømme at jeg er høyremann og delvis skolert, men skal dette hindre meg i å si min egen mening? Prøver du å kneble meg pga mitt engasjemt, prøver du å frata meg og andre ytringsfriheten pga en annen holdning enn den du selv har? Er du så redd for at folk skal bli "hjernevasket" av å lese andres meninger har du veldig lite å gjøre i et demokratisk land. Reis heller ned til iran eller nord korea!

Lenke til kommentar

Men er det riktig at det er den ene fløyens mening som skal ta over en kategori, særlig politisk kategori i et dataforum. En tilsvarende overtakelse i kategorien for prosessorer virker helt utopisk. Om det hadde vært andre siden med kommunister håper jeg at jeg eller andre hadde reagert. Dere på forumet kan jo sikkert hente ut tall fra Politikk, religion og samfunn. For meg virker det som det er 5-10 ganger flere poster for Frp-DLF en resten (av folk som poster 100 +). Og dette avspeiler ikke det norske politiske landskap akkurat.

Edit: Det bare måtte komme, nei har ingen reiseønsker, ellers takk.

Endret av toreae
Lenke til kommentar

Det gjør forsåvidt ikke mediene heller, som i utgangspunktet skal være objektive, men hvor flerparten stemmer rødt. Dvs når de intervjuer konservative/liberale politikere kommer de med venstre vridde spørsmåls vinklinger, intervjuer de sosialistiske politikere klarer de ikke å vinkle inn spørsmålene fra en høyreside. Det er flott at du ville ha reagert om et forum hadde blitt overtatt av kommunister, selvfølgelig ville jeg også ha reagert. Men om det er kommunister eller liberalister skal de alle få lov til å si sin mening. At det finnes en del aktive forumbrukere fra fpu og dlf som skriver om sitt syn, kan man ikke laste dem for. Da må bare flere fra andre sider av politikken ta ansvar og balansere ut forskjellen. Men "then again" er det vanskelig å få sosialister til å engasjere seg i annet enn streik og protester (ja jeg legger alle under en kam).

Lenke til kommentar
Det gjør forsåvidt ikke mediene heller, som i utgangspunktet skal være objektive, men hvor flerparten stemmer rødt.
har du noen statistikk på dette? utsagnet dukker stadig opp uten kildehenvisninger :shrug:
  Men "then again" er det vanskelig å få sosialister til å engasjere seg i annet enn streik og protester (ja jeg legger alle under en kam).
selvsagt nonsens, men likevel et typisk utsagn fra kapitalfascister Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hva, er politikkforumet åpnet igjen? Det ble jo stengt for en tid tilbake, ikke på grunn av dominans men på grunn av skitten diskusjonskultur og en aktivitet som sprengte serveren, sånn jeg husker det. Ah, those were the days... :!:

Lenke til kommentar
Det gjør forsåvidt ikke mediene heller, som i utgangspunktet skal være objektive, men hvor flerparten stemmer rødt.
har du noen statistikk på dette? utsagnet dukker stadig opp uten kildehenvisninger :shrug:
  Men "then again" er det vanskelig å få sosialister til å engasjere seg i annet enn streik og protester (ja jeg legger alle under en kam).
selvsagt nonsens, men likevel et typisk utsagn fra kapitalfascister

5927070[/snapback]

1. Var på besøk hos dagsavisen, aftenposten og dagblad. Et av spørsmålene mine var politisk uavhengighet og avisenes vinkling på saker. Dagsavisen var ærligst og sa rett ut at de ikke var uavhengige, flertallet av de politiske redaktørene var fra venstresiden, selv om både tidligere frp og høyre medlemer også var representert i Journalist staben. men samtidig utdypet den politiske redaktøren at de ikke hadde noen planer om å være objektive, det sto noe i dagsavisens klausul at de var trofaste til ap... Men dagsavisen er jo i utganspunktet en rar avis. Om vi så tar for oss den tidligere konservative avisen aftenposten, så ville ikke redøkteren si mer enn at alle store partier var presentert i avisen, dette skapte bredde og mangfold. Men om du leste i mediene under valgkampen kunne du fint se hvordan spørsmålene ble stilt.

2. nonsens følger nonsens

Lenke til kommentar

Interessant spørsmål, for jeg har også sett den påstanden i flere ulike forum. Anbars begrunnelse er den beste jeg har sett; ofte koker det bare ned til "alle vet jo det".

Men en annen ting, hvem har sagt at mediene skal være objektive? "Objektivitet" er jo tilnærmet umulig, tilogmed som teoretisk konsept. Hvem definerer hvor sannheten ligger? Spesielt i forhold til politikk som alltid handler om verdier og valg, og dermed per def er subjektivt.

En avis med respekt for seg selv skal tillate seg å ha en mening og et standpunkt. Å framstille seg selv som objektiv er det minst ærlige en avis kan gjøre, det eneste anstendige er å være klar og tydelig på hvor man står, hvordan man tolker ting, hvilken agenda man har og hvem som setter den. Da får i det minste leseren muligheten til å gjøre seg opp sin egen mening og sin egen objektivitet.

Pick your side and start swingin'!

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

For å si det sånn, da Joachim gjorde sitt inntog på forumet (og det var i det som dengang het Politikk og Religion) - da var hovedparten av debattantene godt plassert på venstresiden. Skal dog ikke si at det ikke har skjedd endringer, men har aldri følt at liberalister/kapitalister ol har vært veldig overrepresentert..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...