Gå til innhold

Nytt skjermkort, trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å investere i et nytt grafikkort. Mitt gamle er et GeForce 6600 GT med 128 mb. Dette kortet begynner rett og slett og bli litt for dårlig opp mot dagens spill og derfor har jeg tenkt å skaffe et nytt et. :yes:

Tenkte først på å kjøpe et 7800 GT kort når 7900 klassen kom, fordi jeg trodde prisene kom til å synke på 7800 GT kortene. Men nå når det begynner å bli en liten stund siden Nvidia lanserte 7900-prossesoren har jeg ikke merket noe stort fall på 7800-kortene.

Er det smart av meg å kjøpe et 7900 GT kort?

Prisklassen vet jeg ikke helt.

Jeg har en PlayStation Portable som jeg har tenkt å selge siden jeg ikke bruker den.

Og så kan jeg sikkert få noen kroner for det gamle 6600 kortet mitt.

Tar gjerne imot forslag til hvilken pris jeg kan selge PSP'en og 6600 GT kortet for, og hvor jeg kan selge det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ca 1500 for psp'en og ca en 1000lapp for 6600gt. En 7900gt får du ned til 2500 så det ville väre det beste alternativet da ;)

EDIT: F.eks dette her.

5926632[/snapback]

Jeg tenkte kanskje litt mer for psp'en, men det ser ut som en grei pris det ja. Har også tre spill og en film som jeg skal selge i tilleg til psp'en så jeg tenker jeg kan selge alt for en ca. 2200 eller noe sånt.

Har egentlig litt lyst på et kort fra XFX men det går sikkert med et Club3D. 6600 GT kortet mitt er fra Club3D så jeg har bare gode erfaringer med det.

Er det noen som vet om noen brae plasser jeg kan selge grafikkortet og psp'en?

Lenke til kommentar
Ca 1500 for psp'en og ca en 1000lapp for 6600gt. En 7900gt får du ned til 2500 så det ville väre det beste alternativet da ;)

EDIT: F.eks dette her.

5926632[/snapback]

Funker kortet greit opp mot prossesoren og minnet mitt.

Jeg har en AMD Athlon 64 3200+ prossesor med 2,0 Ghz og

4 Kingston KVR PC3200 minnebrikker på 512 mb

Harddisken er en Hitachi Dekstar 250 Gb med 7200 rpm.

En kamerat av meg sa at jeg måtte oppgradere alt dette hvis jeg skulle kjøpe et 7900 GT kort, men han var ikke så veldig sikker så derfor tenkte jeg at jeg kunne spørre her isteden.

Lenke til kommentar
Det skal gå helt greit med oppsettet ditt :)

5928519[/snapback]

Ok da blir det et 7900 GT kort på meg da :w00t:

Men har dere noen anbefalinger til hvilken produsent jeg skal velge?

Tenker litt på XFX siden jeg har hørt mye bra om dem og at de klokker kortene litt høyere og sånt :hmm:

Lenke til kommentar
Det skal gå helt greit med oppsettet ditt :)

5928519[/snapback]

Ok da blir det et 7900 GT kort på meg da :w00t:

Men har dere noen anbefalinger til hvilken produsent jeg skal velge?

Tenker litt på XFX siden jeg har hørt mye bra om dem og at de klokker kortene litt høyere og sånt :hmm:

5928526[/snapback]

Jeg anbefaller deg å kjøpe ett 7900gt fra Xfx, har bare gode erfaringer med dem.

Her er 7900gt som er mest klokket av alle produsentene, XfX 7900GT

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...