BigJackW Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Hei Jeg har et lite problem med et script her: <? if(!isset($site)) $site="news"; //Sichheitslücke beheben $invalide = array('/','/\/',':','.'); $site = str_replace($invalide,' ',$site); if(!file_exists($site.".php")) $site = "news"; include($site.".php"); ?> Fila som jeg skal legge denne kodesnutten i skal ligge sammen med fila som heter news.php, men det gjør den ikke. Jeg kan ikke ha den der. news.php fila ligger i en mappe som heter innhold. Hvordan modifiserer jeg kode snutten ovenfor slik at den åpner news.php fila i mappa innhold?? Endret 15. april 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) <? if(!isset($site)) $site="news"; //Sichheitslücke beheben $invalide = array('/','/\/',':','.'); $site = str_replace($invalide,' ',$site); if(file_exists("innhold/" . $site.".php")){ include("innhold/" . $site.".php"); } else{ echo "Filen finnes ikke"; } ?> Ps ikke testet Endret 15. april 2006 av trrunde Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Fiksa: <?php $dir = 'innhold/'; // mappenavnet $site = isset($_GET['side']) ? $_GET['side'] : 'news'; // Sikkerhet $site = str_replace(array('/', '/\/', ':', '.'), ' ', $site); if(!file_exists($dir . $site . '.php')) { // la til $dir $site = 'news'; } include($dir . $site . '.php'); // la til $dir ?> Endret 15. april 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå