Gå til innhold

lydkort til pci-e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du med PCIe-kort?

Så langt vet jeg bare om to systemer på PCIe, Apogee Symphony og ESI MaxioXD. Ingen av dem er beregnet for hjemmebrukere, men for opptaksstudio. Både PCI og Firewire tilbyr mer en nok båndbredde for folk med normale behov, så jeg tror du kansje bør se deg om etter et lydkort som passer dine _lyd_behov, ikke bare valg av interface.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at det ikke har kommet noen med PCI-E grensesnitt enda.

Det finnes i hvertfall ingen inne i Prisguiden. Og når komplett heller ikke har, så er de ikke kommet til Norge enda.

Det var en sak om det for en stund siden, Creative mente at PCI-E ikke fungerte spesielt bra for lyd. Søk på Hardware sine nyheter om saken.

Lenke til kommentar

Her er nyheten

Til spilling så er Creative sine kort til å anbefale, de bruker minst CPU kraft.

Du får forrige generasjon fra 350,-. Det holder med Audigy 2 ZS hvis du ikke stiller de største kravene.

Nyeste generasjon er X-FI, hvor Xtreme Music utgaven koster rundt 900,- og opp. Det kortet er virkelig å anbefale. Det gir mye bedre lyd en Audigy 2 kortet jeg hadde før. Så lenge man bruker litt tid på å stille inn, og har ordentlige høytallere.

Lenke til kommentar
skal bruker til gamming har et soundmax kort som sitter intregert hk fra før

5926346[/snapback]

Da trenger du definitivt ikke et PCIe-kort. X-fi Xtreme music vil kanskje være et bra valg? Hva du bør velge kommer an på om du bruker stereo/2.1 eller 5.1/7.1-oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...