fAight Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 hei, du må nesten bare prøve deg fram selv. Øk vcoren litt og litt helt til systemet dit er stabilt og temp'en ikke blir altfor høy. Du kan finne ut om systemet er stabilt ved å kjøre ulike cputester, f.eks cpu-stabtest (finner d bl.annet på http://www.tweak.dk) eller spille tunge 3d-spill et par timers tid. Overklokkingsegenskapene kan variere fra cpu til cpu. Så du må ikke la deg skremme av andre som klarer å kjøre samme cpu-hastighet, men med lavere vcore. Selv kjører jeg p4 [email protected] med [email protected]. Mens mange andre med samme cpu-hastighet har bare [email protected]. Men systemet mitt er stabilt som bare det, og temperaturen stiger aldri over 56 grader ved maxLoad, noe som er godkjent temp. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har jo selvsagt prøvd meg litt fram, og tror jeg kommer til å ende på rundt 1.650 volt for å kjøre stabilt. Men er det veldig farlig å kjøre på så høy volt?? Vil den cpu'en plutselig dø hvis jeg kjører f.eks 1.7volt over en lengre periode? Takk for svar uansett! Lenke til kommentar
fAight Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 nå vil ikke jeg si at [email protected] er så veldig høyt. min [email protected] er litt høyt, akkurat i grensesonen. Men jeg har kjørt pc'en min i ca 2 måneder nå uten noen form for problemer (jmf. min forrige post). Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Det er ein her på forumet som kjørte sin p4 med 2.1v det gikk fint i 3 måneder, så om du setter den på 1.8 så vil den heilt sikkert halde i 2-3 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå