Gå til innhold

Rar suse lyd ved bruk av headset

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc på rommet som jeg av og til brukes til musikkbruk. Problemet er at det er en slags suse lyd som gjør at du må spille ganske høyt for å nyte musikken. Dette er også tilfellet når man spiller spill. Jeg hører ingenting til dette hvis de interne høytalerne blir brukt, men ellers kan man høre denne plagsomme lyden. Hvis det er noen som har noen enkle tips som kan brukes setter jeg pris på det.

På forhånd takk!

|mEg|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er det interne lydkortet på hovedkortet som lager lyden. Susingen er støy som genereres av maskinen inne på kortet. Grunnen til at du ikke hører dette på de interne høytallerene (på skjermen?) er at du nok ikke får de like høyt som hodetelefonene.

En kompis fikk låne mitt ene lydkort, og all susingen ble borte når det var i bruk.

Hvis du har dedikert lydkort. Så kan det være ett display som du har på PCen som gjør det. Hadde en viftekontroller som hadde ett display for temp og hastighet. Når det mistet strømmen så forsvant susingen jeg hadde. (fjern den røde på tilførselen dit, da forsvinner 5v+, mens 12v+ fortsatt gir strøm til viftene.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Regner med at det er det interne lydkortet på hovedkortet som lager lyden. Susingen er støy som genereres av maskinen inne på kortet. Grunnen til at du ikke hører dette på de interne høytallerene (på skjermen?) er at du nok ikke får de like høyt som hodetelefonene.

En kompis fikk låne mitt ene lydkort, og all susingen ble borte når det var i bruk.

Hvis du har dedikert lydkort. Så kan det være ett display som du har på PCen som gjør det. Hadde en viftekontroller som hadde ett display for temp og hastighet. Når det mistet strømmen så forsvant susingen jeg hadde. (fjern den røde på tilførselen dit, da forsvinner 5v+, mens 12v+ fortsatt gir strøm til viftene.

5926317[/snapback]

Har nok bare et innebygget lydkort. Dette er en gammel maskin så jeg tror ikke jeg gjør så mye mer med den. Det hadde sikkert forsvunne med et slikt usb-lydkort.

Takk for all hjelp!

|mEg|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...