Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei har slitt litt med mitt Asus X800xt pe (stockklokk) Det stopper av og til opp og gir meg vpu recover og slikt av og til når jeg spiller. Faren min sier at det lukter nesten en litt for stram data lukt inne på rommet (kan hende at han gjør det bare for å kødde med meg.) Men da jeg startet opp ATI tray tools så tenkte jeg at jeg kunne da bare ta en liten "Dump Video BIOS" og da fikk jeg fram en bin fil som jeg leste da med MFC da så jeg denne: "YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION. C) 1988-2003, ATI Technologies Inc. " Jeg har jo koblet til en ledning fra psu inn i skjermkortet med den ekstra ledningsstumpen som jeg fikk med kortet.. Noen som vet hvorfor eventuelt en slik melding kom fram og har et svar på problemet? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jepp den skal være der, jeg skal ikke prøve å forklare hvordan Bios er bygd opp, men kobl fra powerkontakten til grafikkortet (når pcen er avslått) og prøv å start opp maskinen, så blir det nok å gå opp for deg hva den meldingen egentlig betyr (er seff ikke farlig) Edit: Enkelt forklart, det er ikke noe å bry seg om. Bios er akkurat som et program, det ligger ferdige feilmeldinger der som dukker opp i gitte situasjoner. Håper det forklarte det Endret 15. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Tusen takk for hurtig svar som vanlig edit: ah så det er denne teksten som kommer fram fra bios hvis man ikke har tilkoblet strøm kontakten ! Endret 15. april 2006 av Slettet+5432143541 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå