Gå til innhold

Hvorfor....??

Anbefalte innlegg

Mods: dette handler om data

Hvorfor:

sier folk CPU om pcen, eller værre; harddisken?

vil folk ha skjermen oppå pcen, når man skal se ned på skjermen?

sier folk at musa ikke funker når de bruker ball-musa uten musematte?

insistere noen på å sette pcen på vegg til vegg teppet på jobben?

setter folk bios passord på arbeidsgivers pc?

finnes det så mange brukere som ikke er villig til å lære noe nytt for å forenkle hverdagen?

hvorfor? hvorfor?

Jeg har jobbet og skal jobbe innen brukerstøtte, så det er ikke det at jeg er irritert på brukerene som ikke kan noe, men kan _noen_ forklare meg hvor alle disse "vrangforesillingene" kommer fra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-30 10:19, skrev Signatur:

Hvorfor har vi bønder i Norge?

Hvorfor er vi ikke medlem av EU?

Hvorfor bomber ikke Bush Irak (enda) ?

Hvorfor kjøper folk AMD prosessorer ?

Det finnes mange spørsmål det ikke finnes et fornuftig svar på. Slutt å bekymre deg så fælt.
:grin:

ARGH :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Det finnes mange spørsmål det ikke finnes et fornuftig svar på. Slutt å bekymre deg så fælt.

--------------------------------------------------------------------------------

1) Hvis det blir krig og ikke får importert mat sitter vi fint i det.....

2)Vi greier oss fint ut (vel........)

3)Vold avler vold........(eller?)

4)Fordi AMD er konge...(NOT!)

Lenke til kommentar

Quote:

Det eneste spørsmålet her som KAN forsvares er Hvorfor bomber ikke Bush Irak (enda) ? Resten av spørsmålene trenger ikke folk med sunn fornuft å spørre om en gang... Håper for din skyld at du sa dette som en spøk og ikke er så tåpelig som det kan se ut som....

Lenke til kommentar

Brukerstøtte er jo for folk som lurer på en forskjellige ting. Og det er dere plikt ( ansatte ) å besvare det så godt som mulig. Det er jo derfor dere sitter der. Men jeg kan være enig at enkelte kan være velig irriterende, siden de spør om alt mulig dill dall. men faktisk finnes det brukere der ute som ikke tør å legge inn et os, eller verre, å legge inn noen programmer.

Vi har ulik kompetanse, og vi burde respektere at andre ikke er så flink med data.

Lenke til kommentar

ED: denne er til id 8, var litt seint ute....

nå får du gi deg!

Brukerstøtte er noe av det beste innen IT, man kan jo kjefte på alle på 2.linje som ikke har orden på systemene sine :smile:

neida, men jeg liker kontakten med mennesker jeg da.... og it, så da blir det brukerstøtte...

[ Denne Melding var redigert av: PIIIpower på 2002-09-30 11:14 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-09-30 08:22, skrev PIIIpower:

Mods: dette handler om data

Hvorfor:

sier folk CPU om pcen, eller værre; harddisken?

Dette har de lært av møbelkjeden som FREMDELES kaller pc boksen for harddisk (utrolig) men sant).

vil folk ha skjermen oppå pcen, når man skal se ned på skjermen?

for og sitte nærme cd-drive'n? eller kanskje de er redd for at noen skal stikke av med den?

sier folk at musa ikke funker når de bruker ball-musa uten musematte?

kunnskapsmangel.

insistere noen på å sette pcen på vegg til vegg teppet på jobben?

ekstra strøm til pc'n?

setter folk bios passord på arbeidsgivers pc?

For og irritere support folket?

finnes det så mange brukere som ikke er villig til å lære noe nytt for å forenkle hverdagen?

fordi folk flest er lat og glemsome de gidder bare ikke og sette seg inn i nye ting.

hvorfor? hvorfor?

Folk er som folk er. noen kan skru bil, andre kan bake, du kan pc, jeg kan ikke no, sånn er det bare

:smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Det er rett og slett uvitenhet. PC har blitt hverdagen til veldig mange, men likevel er de tikke alle som så mye om "data".

Og en ting til, for et ideotisk ord data...

Folk mener egentlig "datamaskin" når de sier data, fordi maskinen behandler data, men data(maskin) er jo ikke data...

P.S. Sluttet å regne her, på tide å dra til universitetet :grin:

[ Denne Melding var redigert av: unwill på 2002-09-30 18:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Har du noe imot at vi har bønder i Norge ?

Hvis vi ikke hadde det, måtte vi bare importert enda mer varer til Norge, uten å kunne eksportere videre mer, så synes vi skal være glad for at vi har dem jeg:)

Hvorfor skal vi meldes oss inn i EU ? slik at de kan ta olje-pengene til Norge, OG påføre oss en haug med dumme lover, OG tvinge oss til å skifte mynt-enhet?

Vi får jeg trossalt de fleste fordelene via EØS avtalen :smile:

Bush driter jeg i, så han kan gjøre hva han vil..

hvorfor folk kjøper AMD, kan jeg derimot svare på. De fungerer helt utmerket, blir IKKE så varme som folk skal ha det til, er billigere pris/ytelse, og er like gode i bruk :smile:

Det pIIIpower tok opp, som var starten på tråden, er jeg derimot mer enig i, at kan være irriterende. Men ikke spør hvorfor det er sånn.

Magnus

Lenke til kommentar

Quote:

Vi har ulik kompetanse, og vi burde respektere at andre ikke er så flink med data.

Sant det, men så finnes det faktisk slike folk som aldri burde hatt en PC i det hele tatt. Og de kundene som begynner å kjefte deg ut etter noter før du i det hele tatt har fått sagt mer enn "Kundestøtte,værs'go". De var de verste.

Kanskje det bare var meg som hadde liten tålmodighet, men tror mange av kundene jeg hadde på tlf. til og med kunne fått Ghandi til å gå av skaftet. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...