Hagforce Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei! Har anskaffet et dv kamera. Har derfor lyst til å redigere filmsnuttene, legge til enke effekter (tekst, fade, pitch etc). Deretter komprimere til div format for å brenne på dvd og legge på nett. Det som er tingen er at jeg ikke gidder\har tid til å lære meg avansert software for pro bruk. Vil ha det enkelt å greit. Er det noen med erfaring rundt dette som vil anbefale noe? Takker for alle tips Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg vil tro at det aller letteste er Windows Movie Maker, som faktisk er ett ganske greit program hvis du har innstalert Service Pack 2.. Ellers vil jeg ambefale Vegas. Det er både enkelt og avansert på samme tid. Lett å lære småting som du nevnte, men kan også brukes mer avansert.. Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Vegas.... Har hørt om mange redigeringsprogramm, men ikke dette. Vet du om det finnes demo?, er kjipt å kjøpe katta i sekken Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Vegas.... Vet du om det finnes demo? 5926193[/snapback] Se på siden til Sony om The Vegas Product Family. Der finner du nok en nedlastbar demo også. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Om du har litt penger og vil investere, anbefaler jeg Pinnacle sitt AV/DV system. Har det selv og det er meget bra. Det er lett å bruke, lett å sette seg inn i og ikke minst brukervennlig. Har brukt det selv noen ganger, til blant annet å få VHS filmer over på maskinen for å så resturere dem og brenne dem på DVD. Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Et av de rimeligste program du kan få kjøpt er Magix Movie Edit Pro 10, det koster 400-500 kr, og det har utrolig mange muligheter. Greit å lære, gjør ferdig med menyer og brenner DVD, eller lagrer i andre format, alt i ett program. Og meget stabilt. Kan anbefales! Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 På en PcPro, HjemmePc, K-CD fant jeg EditStudio 1.5. Enkelt og lett å lære for de som vil lære seg noe. Se om du finner noe på Google. Enkelte kan få problemer ved importering av mp3 (jeg er en av de), så programmet krærjer. Skjer det med deg må du nok konvertere til wav. Irriterer meg ofte når jeg lager film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå