Gå til innhold

Nybegynner video redigerings software

Anbefalte innlegg

Hei!

Har anskaffet et dv kamera.

Har derfor lyst til å redigere filmsnuttene, legge til enke effekter (tekst, fade, pitch etc).

Deretter komprimere til div format for å brenne på dvd og legge på nett.

Det som er tingen er at jeg ikke gidder\har tid til å lære meg avansert software for pro bruk.

Vil ha det enkelt å greit.

Er det noen med erfaring rundt dette som vil anbefale noe?

Takker for alle tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har litt penger og vil investere, anbefaler jeg Pinnacle sitt AV/DV system. Har det selv og det er meget bra. Det er lett å bruke, lett å sette seg inn i og ikke minst brukervennlig. Har brukt det selv noen ganger, til blant annet å få VHS filmer over på maskinen for å så resturere dem og brenne dem på DVD.

Lenke til kommentar

Et av de rimeligste program du kan få kjøpt er Magix Movie Edit Pro 10, det koster 400-500 kr, og det har utrolig mange muligheter. Greit å lære, gjør ferdig med menyer og brenner DVD, eller lagrer i andre format, alt i ett program. Og meget stabilt. Kan anbefales!

Lenke til kommentar

På en PcPro, HjemmePc, K-CD fant jeg EditStudio 1.5. Enkelt og lett å lære for de som vil lære seg noe. Se om du finner noe på Google.

Enkelte kan få problemer ved importering av mp3 (jeg er en av de), så programmet krærjer. Skjer det med deg må du nok konvertere til wav. Irriterer meg ofte når jeg lager film. :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...