Gå til innhold

Overklokking av bærbar skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei! Har en gammel pc som jeg tenkte jeg for morroskyld skulle overklokke.

Tror det er e Qompaq(hvordan det enn skrives) og at den har et ATI skjermkort med 4mb minne. Dette er selvfølgelig ikke den jeg spiller på til vanlig siden ytelsen er veldig reservert, men det at cs 1,6 hadde fungert på denne uten lagg hadde vært kjekt. Da selvfølgelig med laaaaav oppløsning. Har spilt 1,6 tidligere, men det ble litt verre når man spilte med 4,5,6 spillere, innkludert "botter". Trodde jeg hadde lest at det var en som hadde overklokket et 4mb "stort" skjermkort, og at det a fungerte helt greit, dog med lav oppløsning.

Vil det gå greit å overklokke, er det stor risiko, og vil det gi en merkbar ekstra ytelse? Ikke akkurat livsfarlig hvis den skulle gå i graven, men...

Hvilket program anbefaler dere? Det bør helst være ganske lett og forstå og trenger ikke å ha en haug med innstillinger, siden jeg ikke er den som har mest erfaring på dette punktet.Faktisk lik null. Jeg lurer også på om det finnes et program som oversiktlig viser pc'ens spesifikasjoner. Har hørt at Rivatuner er bra. Er det noen mulighet for at spillytelsen ville bli bedre ved å overklokke minne og prosessor også?

Dataen vill i så fall kun bli brukt veldig sjelden til å spille cs 1,6.

På forhånd takk!

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rivatuner burde vel fikse dette?!!

Men seriøst?!! For en datamaskin. :wee:

5925589[/snapback]

Ja vet :dribble: hehe!

Ikke tror at jeg bare sitter med en sånn datamaskin!! Intel pentium 2 og 196mb ram (ja, 196). Den er i tillegg designet for windows 95.

Skal vel snart hente med meg hjem en spillebærbar. Kanskje en XPS hvis det kommer en ny da.

Finnes det et program som viser harddisk temperatur og prosessor-, skjermkorttemperatur?

|mEg|

Endret av Torland
Lenke til kommentar

har en ganske ny pc som jeg vill spille css på, den har 1,7ghz centrino og 512 ram, lurer bare på om det går ann å bruke Rivatuner på denne å, har nesten ikke peiling på overkloking da!! så håper at noen kan hjelpe meg litt da, bare legg til

[email protected] viss dere hadde giddet å hjelpe meg, eller bare skriv her da!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...