Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill og videoer fryser, men fortsetter i bakgrunn

Anbefalte innlegg

Hei.

Siden jeg har kjøpt denne pcen (specs i signatur) har jeg hatt problem med at spill og noen ganger videoer krasjer/fryser og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Straks jeg hadde installert alt la jeg inn nyeste nvidia drivere og nyeste chipsetdriver. Da krasjet alle spill totalt og frøs, men noen ganger tok det 10-15 sekunder før alt var tilbake til normalt igjen, og noen ganger hang bildet der helt til jeg restarta manuelt.

Etter masse googling fant jeg ut at 81.15 driverene eller noe sånt jeg bruker nå var de mest stabile og jeg prøvde de. Nå fryser spill oftere, men jeg hører at lyden går som normalt i bakgrunnen og jeg kan gå tilbake til normalt ved å minimere og åpne spillet igjen.

Det rare er at i CS 1.6 blir HUDen borte når det fryser og man ser bare et skjermbilde uten noe info som kart og helse osv. I BF2 skjer ikke dette, og her henger lyden seg også opp.

Noen ganger når jeg har fått maskinen fryst og må restarte kommer den velkjente "Your system has recovered from a serious error". Jeg sjekka på Microsoft sine hjemmesider og for den koden står det at systemet henger seg opp i en "evig loop" og at jeg enten burde prøve å skifte skjermdrivere eller bytte grafikkort.

Har prøvd MASSE drivere på 8x.xx, alle reagerer litt forskjell, men ingenting er i nærheten av å fikse kortet. Tempraturen ligger på ~40C med 12v på VF700 og ~60C med 5v, men dette gjør ingen forskjell så jeg tviler på at det er et varmeproblem på kjernen.

Det er ikke et internettproblem, det skjer i både single- og multiplayerspill.

Er det fysisk skade på det som kan ha oppstått ved montering av VF700?

Kan noen annet enn chipsetdrivere og skjermkortdrivere påvirke dette?

Etter jeg fikk pcen tilbake fra reprasjon hos Netshop (hk problem, byttet), hadde noen av ramkjølerene på VF700en falt av og det var de lengst unna vifta. Kan et varmeproblem på minnebrikkene gjøre dette? Er det verdt å kjøpe noen nye av de små, blå kobberkjølerene? Personlig heller det litt mot at jeg tror dette er problemet.

Takk for hjelpen!

Endret av @daniel89j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen.

Har bestilt X-Fi lydkort fordi noen hadde fikset lignende problem ved å disable AC97' drivere etc og trenger uansett nytt fordi jeg hører elektrisk støy i lydutgangene. Jeg har også bestilt noen cder til Ultimate Boot CD og skal teste dette i helga... Finner jeg ingen feil med noe hardware i diagnoseprogrammene og lydkortet ikke utgjør noen forskjell får jeg sende skjermkortet tilbake til Netshop da, irriterende mye trøbbel med pcen min. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...