Gå til innhold

TES: Hvordan pirke opp låser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trikset med å pirke opp låser er enkelt når du skjønner konseptet:

Du må dytte opp pinnene ved å dytte musa framover. Når pinnen er helt oppe, klikker du på musa slik at den låses i stilling. Etterhvert som du møter på vanskligere låser er trikset å dytte opp pinnene flere ganger, til du ser en slags rytme, enkelte ganger detter pinnen veldig fort ned igjen, og du er nesten garantert å knekke dirken. Trikset er å vente til den kiler seg litt fast, slik at du har ca et halvt sekund å låse den fast før den startet å skli ned igjen. Anbefaler å ha på lyd når du skal pirke låser, da det er et veldig autentiske lyder som hjelper veldig. Du skjønner veldig fort hvordan lyd som kommer når den kiler seg fast.

Auto-Lockpicking er bare tull etter min erfaring, du burde ha hvertfall 90 i security skill for å ha noe særlig suksess med det på "Hard" og "Very hard" låser.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Anbefaler å ha på lyd når du skal pirke låser, da det er et veldig autentiske lyder som hjelper veldig.  Du skjønner veldig fort hvordan lyd som kommer når den kiler seg fast.

5925357[/snapback]

Jeg har aldri helt skjønt det der med lyden, jeg har lest det et par andre steder også. Jeg pleier å gå etter bevegelsen - jeg pirker den opp og ned en del ganger, og klikker når den går veldig sakte opp, for da henger den der oppe en stund før den faller ned igjen.

Lenke til kommentar
;) hørt mye skryt om skeleton keyen

er den vanskelig å få tak i?

5925997[/snapback]

Forbausende lett egentlig, men du må være i level 10 for å starte questen. Gå til Shrine of Nocturnal nordøst for Leyawiin for å starte questen.

Lenke til kommentar

Å dirke opp låser, både hard og very hard er jo ekstremt enkelt da. Trenger ikke noen skeletonkey for å gjøre det.

Alt man trenger er en lockpick. Ok, kanskje to da i tilfelle man er uheldig og brekker en.

"Boltene" i låsen beveger seg opp med to hastigheter (kanskje fler for alt jeg vet), når "bolten beveger seg raskt opp kommer den raskt ned igjen, og den vil komme ned og brekke lockpicken hvis du trykker.

Når den går sakte opp, trykker du. Du har laang tid å reagere på, og du trenger ikke engang å vente til "bolten" er kommet helt opp før du trykker. Så lenge du trykker når den er sakte på vei opp, går den i lås.

Lenke til kommentar

Hmm...mulig det er flere hastigheter ja, synes jeg har registrert det jeg også, men er bare å trykke når du ser at bolten går merkverdig mye saktere opp.

I tillegg hører du på lyden om den går raskt opp eller ikke. Kommer et raskt høyt klikk når den går raskt opp.

Jeg har ikke klart å registrere noe spesiellt mønster på når de går raskt opp og sakte opp, og har egentlig ikke noe behov for det. Etter å ha dirket et par låser ser man lett når man kan trykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...