Gå til innhold

I-ram. Når kommer det til Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok mange fordeler, men ulempen ligger jo hovedsaklig på prisen. Vi snakker nå om ytelse i forhold til pris.

Kan man bruke DDR2-RAM i denne modulen for å kunne øke hastigheten ytterligere, fungerer det med AMD og Intel sine plattformer? siden AMD (ikke) støtter DDR2, men Intel gjør...

5925762[/snapback]

Man kan jo fint bruke Windows på tynnklienter? Pappa hadde en maskin på arbeid som ikke var stort annet enn et skjermkort og en usbhub ..

5928292[/snapback]

Du får faktisk slike klienter som har plass inni en en veggboks, og ser ut som ett Telefon uttak (bare å bytte ut en stikkkontakt eller noe slikt). Men hvor bra de vil greie å dra filmer av større kvalitet er spørsmålet.

EDIT: LINK

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Men igjen Omy: Da er du avhengig av at du har en server, ergo en ekstrakostnad større enn I-Ram.

Til spørsmålet ditt om DDR2-RAM-støtte for AMD-systemer; det har ingenting å bety om du har DDR1, 2 eller GDDR3 for den saks skyld. Enheten gjør bare at RAM fungerer som en permanent lagringsstasjon uavhengig av RAM-støtte ellers i systemet.

5927453[/snapback]

Jeg ser problemet med kostnader uavhengig om man har en server eller ikke, men som dahle sier at man kan bruke to I-RAM moduler med 4GB i hver vil egentlig gjøre kostnadene såpass høye at en server vil ikke være langt unna i pris, men ytelsen er det jo ingen tvil om, I-RAM er jo Ytelse som du ikke klarer å slå, men som sagt vi snakker nå om ytelse i forhold til pris, lønner det seg virkelig?

Oysfaerg, da vil det si at modulen kjører lik ytelse uansett? Altså det er da det same om du har DDR2, 1-RAM fordi den ikke bruker hastigheten på brikkene ved bruk ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke dvalemodus?

Min Aopen 1557-A 1,7Mhz 256 MB ram(512 brikke røk) startert på 9 sec.Det er fra jeg trykker inn HD passordet.(bios lastet)

Tar ca 18 sek. ink. tasting av HD passord totalt.

Pcen på videoen starte på 10 sec.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...