Gå til innhold

I-ram. Når kommer det til Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så poenget er å legge windows inn på disse brikkene som sitter på denne modulen?

5925471[/snapback]

Ja, windows ligger du inn på den.

Men den holder vel til ikke stort mer enn windows.

Så hvis filene til spillet du spiller ligger på en vanlig harddisk, noe de gjør siden du ikke har plass til de på denne windows-disken, tar det like lang tid å loade spillet.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å satse så mye penger for at windows aplikasjoner skal starte raskt.

Windows starter man jo maks en gang om dagen.

Ville vært morsomt å laste spill fra en slik ramdisk, eventuelt videoredigering.

Tenk å kun ha prosessoren som eneste bremsekloss ved dekoding.

Lenke til kommentar

Greit... hvis du skal bruke selve "boksen" som hodepute forstår jeg at støynivået må være = 0. Men til en vanlig data ser jeg rett og slett ikke behovet.

Som det heter -"Det koster mer enn det smaker."

Blir litt sånn som at du må ha en harddisk på 10K for du ikke orker å vente 2-3 sekunder ekstra på at spillet skal loade. :p

perpyro:

Enig... Jeg lå et spill inn på en virtuell RAM disk og skal si det loada fort. :love:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Altså vil man kun oppnå stillhet og oppstartshastigheter? dette vil jo ikek føre til noe høyere ytelser i spill.. da det ikke er plass til dette på 4gb..

5925503[/snapback]

Mulig at du vil få litt høyere i spill også siden windows ikke krever noen ressurser fra hardisken spillet ligger på. Men det er jo tjent inn igjen viss du har mer enn en fysisk harddisk i dataen.

Lenke til kommentar
Greit nok til en HTPC som oivind_dahle sier, men jeg hadde heller kjøpt 3-4 WD Raptor disker, og kjørt de i RAID.

Tror ikke ytelsen vil bli mye dårligere, og du har plass til OS og noen spill/aplikasjoner på samme "disken".

Kent

5925502[/snapback]

1. Husk at dette skal i en HTPC.

2. Tenk på støynivået...

Lenke til kommentar

Nei, vet du hva.

Jeg ser ikke problemet med støy i utgangspunkte.

Hvis han i tillegg streamer musikk og film så har jo hardisken ingenting å "gjøre-på" heller.

I tillegg har an lyden på tven på, mulig 5.1 på full guffe.

Jeg ser rett og slett ikke at en vanlig harddisk som spinner på 7200, med enkle støydempende tilltak blir et PROBLEM.

Men smak og behag. :)

Lenke til kommentar
Men man vil ikke kunne tjene på loading i spill selv om man har windows liggendes på denne modulen..  så dette er kun for windows å man kan med det ikke bruke dette til ytelse generelt i spillene?

5925550[/snapback]

Ja, det er det...

Kun det som ligger på den "lagringsenheten" som blir raskere...

Lenke til kommentar
Men man vil ikke kunne tjene på loading i spill selv om man har windows liggendes på denne modulen.. så dette er kun for windows å man kan med det ikke bruke dette til ytelse generelt i spillene?

Snarere tverdt i mot, man vil få en utrolig rask loading i spill om man loader spillet fra en slik disk.

OSet er jo allerede starta så loadhastigheta for spillet som ligger på ramdisken vil ikke affekteres av at OSet ligger på en IDE disk

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke fordelen hvis man skal bruke dette i sammenheng med vanlige disker...  :dontgetit:

5925653[/snapback]

Nei, ikke så stor fordel da... utenom at du kan få en liten del til å jobbe raskere...

Men til bruker Øyvind har tenkt på kan nok dette være en fin løsning (selvom den er dyr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...