Gå til innhold

I-ram. Når kommer det til Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En negativ ting med det er:

Dersom man slår av PC-en er man avhengig av å holde strøm på minnemodulene for at de ikke skal miste dataene som er lagret. Kortet leveres standard med et batteri som holder i omtrent 16 timer.

Men er vel ikke så stort problem for oss nerder... :p

Lenke til kommentar

Det er en modul som bruker S-ATA grensesnittet og blir oppfattet av OS som en harddisk. På modulen monterer men vanlige RAM brikker som brukes som lagringsplass, slik som en harddisk.

EDIT:

PCI plassen den bruker er kun for å feste den ett sted. Evenuelt hente strøm. Pratingen med maskinen er over S-ATA

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Ah, det er en harddisk basert på RAM brikker.

Hehe ja, men då blir det noe annet enn RAM. :p

Sier "du" RAM tenker jeg systemets minnet med en gang jeg. :blush:

Dette så jo litt tøft ut, men ikke så veldig praktisk i forhold til pris.

Vil tro de fleste av oss ikke har bruk for noe slikt, greit hvis du skal starte om igjen dataen din og det er alt du gjør hele dagen så flott for deg.

Men hovedsaklig ser jeg ikke behovet for så raske hardisker, iallefall ikke når de er så liten som nå.

Men sikkert kjekt og ha i bærbare viss det skjer en gang.

ENESTE du tjener på her er jo oppstartstid, du har jo aldri nok plass til å ligge inn alle spillene dine uansett.

Endret av chills
Lenke til kommentar

Hvordan funger dette egentlig? har jeg skjønt riktig, hvis jeg sier at man ikke trenger en OS disk hvis man har disse ram brikkene? hvordan fungerer dette mot vanlig ram da? trenger man ikke det? og bruker vanlig OS disk? eller bruker man ikke OS disk lenger?

Lenke til kommentar
ENESTE du tjener på her er jo oppstartstid, du har jo aldri nok plass til å ligge inn alle spillene dine uansett.

5925387[/snapback]

Her har du feil min venn :)

Jeg vurderer denne i en HTPC for da har jeg nemmelig klart å oppnå totalt stillhet.

Musikk og filmer streames over nettverket :)

Mulighetene er endeløse

Lenke til kommentar
Hvordan funger dette egentlig? har jeg skjønt riktig, hvis jeg sier at man ikke trenger en OS disk hvis man har disse ram brikkene? hvordan fungerer dette mot vanlig ram da? trenger man ikke det? og bruker vanlig OS disk? eller bruker man ikke OS disk lenger?

5925428[/snapback]

Disse ram-brikkene blir som en harddisk... så du trenger ram i tillegg og du burde ha flere harddisker hvis du trenger mer enn 4 gb totalplass.

Lenke til kommentar

Du må nok ha vanlig RAM, ellers vil ikke hovedkortet ditt starte ;)

Denne minne-modulen fungere som en harddisk, du kan bruke den som hva som helst, legge inn bilder, spill, musikk osv.. Men det mest lønnsomme er å bruke den som OS disk. Selvfølgelig kan du bruke denne som frittstående harddisk, men det blir vel litt dårlig diskplass da ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte nå i en vanlig datamaskin, ikke i spesielle custom proskjekter.

Putter jeg det inn i dataen min er alt jeg får bedre oppstart tid.

Kjernen i systemet mitt ligger i RAM (2048) og blir skrevet til harddisk når jeg skrur av.

Så hvis jeg kjøper dette får jeg ikke mer enn bedre oppstart tid.

Dessuten vil jeg nå si at støyen fra en vanlig harddisk i sånn "støyboks" med gummilister på ikke støyer nok til at jeg ligger ut tilsvarende GB i RAM for å den "stille".

Hardisker er jo egentlig ikke noe støy kilde så sant du ikke kjører Raptor disker på 15k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...