Gå til innhold

Ditt favorittband akkurat nå?


ZenCo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat naa gaar det veldig mye i de faa sangene av Satyricon og Windir jeg har faatt tak i fra et xXx (jada, jeg skal kjope platene).

Hoerer ogsaa en hel del paa Old Man's Child platene.

 

*modfix ;)*

 

Edit: Var kanskje ikke saa lurt og nevne det nei. :(

 

Klarer seg bra ja, men relativt sett må nok metal se seg slått av helt andre kulturelle artikler.

7774503[/snapback]

 

http://www.nrk.no/programmer/tv/lydverket/2558402.html

 

Black Metal er Norges fremste kulturelle eksportvare. Millioner av norske plater er solgt i utlandet og de fremste bandene turnerer verden over for elleville fans som ikke er i tvil om hvor ekte Black Metal kommer fra, nemlig Norge!

 

Nok kilder for deg?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

R.E.M. er min favoritt for tiden. Dette er et virkelig bra band med mange geniale sanger, og er akkurat passelig kommers. Hørte mye på det før, men nå har jeg oppdaget det på nytt.

Lenke til kommentar
Svar på topic: Slayer

 

Fordi?

 

Fordi de er beinharde, lager grusebra thrash og fordi jeg 99.9 % sikkert skal se thrashgudene på Hovefestivalen i sommer.

 

Nettopp sittet og studert tekster fra Reign in Blood. Tom Araya synger jo faen så fort at det man må leste tekstene :)

7775414[/snapback]

Reign in Blood albumet er satans kjapt. Jeg bøyer meg i støvet for de guttene der. Slayer kommer altid til å være Slayer, i motsetning til Metallica som kan deles i 2 kategorier. Hatten av for Slayer, og ikke minst en av verdens beste låt som noen gang er laget (synes jeg) Reign in Blood :love:

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar

Alle innlegg fra og med dette som ikke begrunner sine svar, vil bli slettet. Du verden, så ufattelig uinteressant det er å lese oppramsinger av bandnavn post etter post (en polarisering av begrepet "telletråd", ment for å understreke evt farer denne tråden står overfor).

 

Gir det seg ikke, vil tråden bli stengt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Har kommet inn i en skikkelig The Band periode nå! Hadde The Last Waltz på dvd, også så jeg den på cd til hundre spenn. Måtte bare kjøpe den, og den var jo helt utrolig bra! Musikken de spiller er helt perfekt for meg! Skikkelig chill! Nydelige melodier osv! Noen av sangene er og jævlig catchy.

Lenke til kommentar
skal vi se

 

King Crimson

Uriah Heep

Triumvirat

 

har selvfølgelig masse masse musikk, men disse tre blir det ofte en god del av.

 

så har vi musikk som jeg hører på utenom:

Limbonic Art

Helloween

Dimmu Borgir

Frank Zappa

Focus

Rick Wakeman

Manowar

++

5924966[/snapback]

 

 

Focus :thumbup:

Endret av IsKrem
Lenke til kommentar

Akkurat nå (og de to siste ukene) har det nesten bare gått i Pain of Salvation, et genialt svensk Progmetal-band. Ikke bare er de veldig flinke rent teknisk, sangene er overall veldig, veldig gode. Når det gjelder albumene, er det en nytelse å høre gjennom dem, og siden hvert eneste studioalbum har et konsept ved seg, og ihvertfall et par av disse er så helt ufattelig dype at det tar mange gjennomlyttinger/tekstlesinger/tenkepauser for å komme til bunns i dem. Etter min mening, rett og slett herlig :D

Og sjefen sjøl, vokalist, gitarist, sangforfatter og musikalsk geni Daniel Gildenlöw har en av de beste stemmene jeg noen gang har hørt ;) De kommer til å være en favoritt i lang tid fremover!

Lenke til kommentar

Akkurat nå om dagen er det Death, riffene er sykt raske og fengende.

 

Vokalen blir ikke alt for growlete, og jeg finner tekstene dype og filosofiske, i alle fall til tider.

 

Det fenger voldsomt og er rytmisk til tusen, masse heftige blastbeats of riff som du får på hodet, eier selv skivene:

Human, Scream Bloody Gore, The Sound Of Perseverance, Spiritual Healing, Symbolic, Leprosy og Individual Thought Patterns og jeg digger de alle sammen!

 

Jeg vil anbefale alle sammen å ta en lytt til death, kanskje spesielt The Sound Of Perseverance og Scream Bloody Gore.

Lenke til kommentar

Motley Crue

Rock n roll med fete melodier og riff. Liker å se Tommy Lee sine trommesoloer på YouTube. Jeg føler dette er ett halt stadnard, men et av de beste rocke band innen den sjangeren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...