Gå til innhold

Får ikke brent dvd film.

TheOats

Anbefalte innlegg

Jeg har noen "dvd filer" jeg skal brenne, men når jeg åpner Nero Burning ROM og velger dvd video og legger til filene i riktig mappe så får jeg en melding om at det ikke nok plass på plata. Platene er helt nye, og det skal være plass til 4.7GB.

post-63051-1145112674_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er enkelt. Du bare brenner en dvd på ei plate og setter inn i dvd-spiller. :p

5925058[/snapback]

Hæ? Jeg vet hvordan jeg lager en "dvd video" plate men problemet var at det kom en melding om at det ikke var nok plass på plata (se bildet i første post). Så sier du at man kan bruke winzip til å komprimere filene får så å brenne dem og at den da skal funke i en vanlig dvd spiller.

Hvorfor sier du da "Det er enkelt. Du bare brenner en dvd på ei plate og setter inn i dvd-spiller. :p " ? Meg som har misforstått noe?

Lenke til kommentar

Har snakket med en kompis, han sa det går ikke an å gjør noe. Enten du må ha ei større plata eller et film som er litt mindre.

Men jeg tror nok at det skal vær et eller annet program som skulle hjelpe deg..

Mvh.

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Har snakket med en kompis, han sa det går ikke an å gjør noe. Enten du må ha ei større plata eller et film som er litt mindre.

Men jeg tror nok at det skal vær et eller annet program som skulle hjelpe deg..

Mvh.

5925172[/snapback]

Ok takker for hjelpen i hvertfall (i den grad det hjalp :p ).

Lenke til kommentar
Jeg har noen "dvd filer" jeg skal brenne, men når jeg åpner Nero Burning ROM og velger dvd video og legger til filene i riktig mappe så får jeg en melding om at det ikke nok plass på plata. Platene er helt nye, og det skal være plass til 4.7GB.

Står det ikke på bildet der at du har plass til 1MB mindre enn størrelsen på filmen? Kanskje problemet ligger der...

Lenke til kommentar

Står det ikke på bildet der at du har plass til 1MB mindre enn størrelsen på filmen? Kanskje problemet ligger der...

5925207[/snapback]

Lo også merke til det. Men hvis han sier at plata er på 4,7 ......

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

5925207[/snapback]

Lo også merke til det. Men hvis han sier at plata er på 4,7 ......

5925217[/snapback]

Det står at det er plass til 4.7Gb på plata...

Lenke til kommentar

En dvd+r plate rommer ca. 4,38 GB eller hvordan denne betegnelsen er.

Den rommer ikke 4,7 GB selv om det står på platen.

Kjør dvd filene gjennom program som f.eks. dvdshrink så komprimerer du meny eller ekstramateriale littegrann.

Da får du plass på dvd platen.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
En dvd+r plate rommer ca. 4,38 Gib eller hvordan denne betegnelsen er.

Den rommer ikke 4,7 GB selv om det står på platen.

Kjør dvd filene gjennom program som f.eks. dvdshrink så komprimerer du meny eller ekstramateriale littegrann.

Da får du plass på dvd platen.

5926970[/snapback]

Teit. Hvorfor står det det da?

Jeg hadde noen .avi filer som jeg gjorde om til dvd format med WinAVI Video Converter der fikk jeg muligheten til å velge vilken størelse platene eller noe slik var på (hadde vel med kvaliteten på videoen å gjøre) så jeg valgte 4700mb. Etter filene var gjort om til dvd filer så brant jeg dem. Det gikk greit. Men når jeg så på videoen så så jeg at noen av filene var kommet i feil rekkefølge, så jeg måtte gjøre det på nytt. Men da kom meldingen etter på at det ikke var nok plass. Bruker Nero.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...