IX-POWER Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Først når eg starta dataen kom eg inn i windows. så måtte eg restarte dataen så kom det opp "DISK BOOT FAILURE INSERT BOOT DISK AND PRESS ENTER" (noe i den duren) så gjorde eg allt mulig rart så idag når eg skulle starte dataen kom det ikke opp noe på dataskjermen det eneste som skjedde var at dataen lagde lange pipe lyder og mange av den. noen som vet ka som må gjøres? det haster litt! Takk på forhånd Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Har akkurat samme problemet på en gammel pc, aner ikke hva feilen kommer av. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Fikk den feilmeldinga når disken begynte og melde seg ut - den "berømte IBM 75 serien" Disken min fikk første store problem 9 måneder etter fødselen og var nødt til og gå tilbake til leverandør av maskina for og få Win$ tilbake - 3 måneder etter første rep. meldte den seg permanent ut og eg fikk tilbake ny disk fra en annen produsent Har og etter den tid hatt Win$ på komplette CD'er for og slippe rep. CD og skjulte partisjoner på disken med Win$ for reparasjoner... Lenke til kommentar
IX-POWER Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Yessda men eg må finne en rask løsning på DETTE Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Noen som vet? Trenger å få ut noe på den disken Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Mange pipelyder ved oppstart? Dette er post error codes fra hovedkortet som forteller hav som er feil. Se i mnaualen (ller søk på google med post error codes") og dere vil finne svaret. Lenke til kommentar
IX-POWER Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 1 short beep Normal POST - system is ok 2 short beeps POST Error - error code shown on screen No beep Power supply or system board problem Continuous beep Power supply, system board, or keyboard problem Repeating short beeps Power supply or system board problem 1 long, 1 short beep System board problem 1 long, 2 short beeps Display adapter problem (MDA, CGA) 1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA) 3 long beeps 3270 keyboard card Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Ja, da har du selv funnet svaret på hva du spurte etter. Lenke til kommentar
IX-POWER Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Niks.. men eg fant det en anne plass eg måtte bare flytte RAM brikken te en ny inngang og det med boot''erroren fiksa eg med en annen harddisk så saken er løst Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Pussig. Du viser til feilkodene - men gidder tydligvis ikke tolke de pipene du fikk. Greit at du løste det. PIP-kodene burde ha hjulpet deg. Du har hørt dem. Du har vist hva de betyr. Likevel gir du inntrykk av å gi blaffen i dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå