Gå til innhold

AMD X2 4400+ overklokking

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å overklokket min pc , jeg kan ikke noe spessielt med det, men vet at pc`n min kan yte mye mer en den gjør nå, og jeg trenger hjelp til hvor mye den kan klokkes med standard vifte i , og hvordan man gjør det. pc`n sin specc står nedenfor.

Prossesor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte

Minne : Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048mb Kit.

Hovedkort : MSI K8N NEO4-F.

Skjermkort : Ge Force 6800 GS PCI-EXPRESS.

Takker for alle svar jeg får , mvh Stian.

Endret av atcho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme prosessor selv, og denne går glatt på 2,45ghz med original vifte uten å bli varmere enn 49 grader med full pupp over lengre tid. Tror ikke minnet ditt henger så godt med, så begynn med å sette minnet til DDR333, fsb/htt til 240, og minnet vil gå på sine originale 200mhz, mens CPU vil gå på 2,4ghz. Det tror jeg skal gå helt greit. Sett cpu mulitplier til 10 da, og den andre multiplier(husker ikke navnet i farta) ned fra 5 til 4. Husk også å låse PCI-ekspress og PCI/agp hastigheten. Lykke til! Dette funket for meg som first time ever oc.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg takker for alle gode svar!

jeg klokka opp pcn min til 2400 mhz og hadde grei cpu osv.. men når jeg kom til windows bildet , rs`a pcn min seg og jeg fikk en blåskjerm.. måtte tilbakestille alt, Noen som vet en mulig årsak til dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...