atcho Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg har tenkt å overklokket min pc , jeg kan ikke noe spessielt med det, men vet at pc`n min kan yte mye mer en den gjør nå, og jeg trenger hjelp til hvor mye den kan klokkes med standard vifte i , og hvordan man gjør det. pc`n sin specc står nedenfor. Prossesor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB, BOXED m/vifte Minne : Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048mb Kit. Hovedkort : MSI K8N NEO4-F. Skjermkort : Ge Force 6800 GS PCI-EXPRESS. Takker for alle svar jeg får , mvh Stian. Endret 15. april 2006 av atcho Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) OC av CPU gjøres stort sett i BIOS. Er usikker på om 4400+ har ulåst multiplier, men det er enten økning av multipliern eller FSB som får den til å kjøre fortere, rent fysisk Sjekk OC-guiden til tidligere overklokkng.no. Den kan nok forklare bedre enn meg: http://www.hardware.no/guider/overklokking/198.html Endret 15. april 2006 av Loomy Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Multiplikator er låst oppover. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Jeg har samme prosessor selv, og denne går glatt på 2,45ghz med original vifte uten å bli varmere enn 49 grader med full pupp over lengre tid. Tror ikke minnet ditt henger så godt med, så begynn med å sette minnet til DDR333, fsb/htt til 240, og minnet vil gå på sine originale 200mhz, mens CPU vil gå på 2,4ghz. Det tror jeg skal gå helt greit. Sett cpu mulitplier til 10 da, og den andre multiplier(husker ikke navnet i farta) ned fra 5 til 4. Husk også å låse PCI-ekspress og PCI/agp hastigheten. Lykke til! Dette funket for meg som first time ever oc. Lenke til kommentar
atcho Skrevet 17. april 2006 Forfatter Del Skrevet 17. april 2006 Hei! Jeg takker for alle gode svar! jeg klokka opp pcn min til 2400 mhz og hadde grei cpu osv.. men når jeg kom til windows bildet , rs`a pcn min seg og jeg fikk en blåskjerm.. måtte tilbakestille alt, Noen som vet en mulig årsak til dette ? Lenke til kommentar
smy Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 ram.driver , les feil melding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå