-Alex- Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, lurte på hvilket program jeg kan bruke når jeg skal styre 2 maskiner fra min egen? Har prøvd Remote Adminstrator men får det ikke helt til å virke. Noen som har tips? Takker for svar! Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Hei, lurte på hvilket program jeg kan bruke når jeg skal styre 2 maskiner fra min egen? Har prøvd Remote Adminstrator men får det ikke helt til å virke. Noen som har tips?Takker for svar! 5924432[/snapback] Er det windows-maskiner det er snakk om? I så fall er remote desktop, som er innebygget i XP (og 2000?) et godt alternativ. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 TightVNC kanskje? Det fungerer fint. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Er det windows-maskiner det er snakk om? I så fall er remote desktop, som er innebygget i XP (og 2000?) et godt alternativ. Det er snakk om windows maskiner ja, hvor kan jeg finne remote desktop da? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 TightVNC kanskje? Det fungerer fint. Får bare opp "Failed to connect to server" Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Dersom du har tilgang til internett på alle maskinene, kan du sjekke ut LogMeIn. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Leste feil. Glem det.... Endret 15. april 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Synergy eller Multiplicity ? Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) *edit* posta litt for raskt Endret 15. april 2006 av Fuel Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Er det windows-maskiner det er snakk om? I så fall er remote desktop, som er innebygget i XP (og 2000?) et godt alternativ. 5924473[/snapback] Det må være XP Pro, Home har ikke Remote Desktop. (Eksternt Skrivebord, ligger under tilbehør/kommunikasjon i Windows) Remote Desktop fungerer utmerket til det meste i et rent Windows XP miljø. Enkelt å komme igang med og er rask. Det er noen begrensninger, f. eks får jeg ikke til å administrere Norman Antivirus via Remote Desktop. Du mister også Shut Down knappen. Ved slike behov bruker jeg VNC. VNC gir deg en eksakt kopi av desktopen på maskinen som skal fjernstyres. http://www.vnc.com/ Endret 15. april 2006 av geirjenssen Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Men hvor finner jeg remote desktop? Lenke til kommentar
taleg Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Har du sjekket at du kan pinge pc'n du prøver å koble deg til med f.esk remote administrator og er du sikker på at du har rett IP adresse lagt inn. Jeg regner med at du har installert programmet som en service på maskinen du vil kontrolere. Bruker selv Remote Admin og her hos meg gjør det jobben helt ok. Sjekkliste med Remote Admin 1. Er programmet installert som en service på "klient" pc'n ? 2. Sjekk ip adressen på klient maskinen ! Kjør -> cmd.. "ipconfig" 3. Får du pinget pcene ? først fra "master" maskinen til "klient" og deretter andre veien. 4. sjekk at du har lagt inn rett IP under "Ip address.." i properties for klienten i Remote Admin. 5. Bruker du en brannmur ? hvis du er usikker sjekk om den interne firewallen til XP er aktivisert på begge maskinene. 6. hvis ja, så må du legge remote admin til (eller åpne for porten du bruker) under exceptions i firewall oppsettet til xp 7. har du sjekket alt dette og alt ser ut til å stemme så skal det fungere.. Etter denne sjekk runden så funket det for meg Edit: fikset noen skrivefeil Taleg Endret 15. april 2006 av taleg Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Men hvor finner jeg remote desktop? Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Kommunikasjon -> Remote Desktop /Tilkobling til eksternt skrivebord. Endret 15. april 2006 av fargoth Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) og om man har xp home, kan man laste ned remote desktop fra windows og installere det. så det er ingen problemer. Men skal du bruke remote desktop, må du huske å krysse av under system egenskapene for å tilate remote desktop tilkoblinger på serveren. PS, det med shutdown knappen stemmer ikke, den ligger bare på en annen plass.. mvh Brutalix Endret 15. april 2006 av Brutalix Lenke til kommentar
geirjenssen Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 og om man har xp home, kan man laste ned remote desktop fra windows og installere det. så det er ingen problemer. PC'en som skal fjernstyres må være XP Pro! (skal bøye meg i støvet hvis du kan dokumentere at jeg tar feil) PS, det med shutdown knappen stemmer ikke, den ligger bare på en annen plass.. Åh... hvor? Lenke til kommentar
Brutalix Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) og om man har xp home, kan man laste ned remote desktop fra windows og installere det. så det er ingen problemer. PC'en som skal fjernstyres må være XP Pro! (skal bøye meg i støvet hvis du kan dokumentere at jeg tar feil) PS, det med shutdown knappen stemmer ikke, den ligger bare på en annen plass.. Åh... hvor? 5926051[/snapback] Ooopss ... Vel du har helt rett, jeg leste ikke helt hva du sa, om at det var pcen med xphome som skulle fjernstyres. Men du kan fint fjernstyre med en anne maskin med xp home, og man kan laste ned remote desktop fra windows som er client software, som gjør det mulig for alle windows maksiner å koble seg til en XP pro, eller windows 2003 server. Hvis du trykker på start menyen og går på security kan du finne shutdown under der. Men det er jo teknisk sett ingen knapp så du har vel rett der også..... Endret 15. april 2006 av Brutalix Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Godt mulig det ikke vil fungere med XP Home, det tenkte jeg ikke over, ettersom jeg kun bruker Pro. Når det gjelder shutdown-knappen, så kan man fint lage sin egen. Det er bare å søke litt på Google så finner man det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå