Gå til innhold

stille kjøling til shuttle ss51 - forslag


sonic boy

Anbefalte innlegg

hei.

lurte på om noen har vært heldige med forandring av kjølevifte til denne pc'en (hardware.no har den liggende under tester)

 

har tenkt litt på 12dB vifta til pabst men vet ikke om det holder helt til min p4-1.8..

 

lurer også på å skifte til en en annen psu-vifte siden den står for en del av støyen, og jeg vil gjerne ha den stille, men jeg vil ikke brenne psu..

 

er det forresten noen her som tror at det kan la seg gjøre å vannkjøle denne lille boksen?

hadde vært morsomt, men for at det skal være noen vits(når det gjelder utseende og plass), så må hele kjøleløsningen holde seg inni kabinettet.

Vil dette isåfall være den stilleste løsningen?

 

på forhånd takk

 

Sonic b

 

(håper noen ser på vannkjøling til denne maskinen som en liten nøtt, for jeg har aldri sett noe så lite vannkjølt før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg kjøpte denne for litt siden og jeg synes den var overraskende støysvak.

 

Han har en P4 2Ghz Boxed (altså med standardvifte i samme pakke som prosessoren) og det som støyer mest hos ham er vifta på GeForce-kortet. Var så godt som lydløst ellers når jeg holdt igjen GeForce-vifta med fingeren i et par sekunder for å teste.

 

Har fått veldig sans for disse nye superkompakte PC'ene - når nettverkskort, firewire o.l. er innebygd i hovedkortet er det jo strengt tatt ikke nødvendig med mange PCI-slotter (som jo er hovedgrunnen til at man kan lage det mer kompakt). Tror faktisk jeg selv hadde klart meg fint med 1 PCI (til evt. lydkort) og 1 AGP til grafikk-kortet.

 

Det går vel omtrent 3 1/2 slike kompakte PC-kasser for at det skal ta like mye plass som min Chieftec Dragon-tower, og i tillegg har han bedre ytelse og mye mindre støy...

 

:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 03:40, skrev Gabriel_X:

En kamerat av meg kjøpte denne for litt siden og jeg synes den var overraskende støysvak.


Han har en P4 2Ghz Boxed (altså med standardvifte i samme pakke som prosessoren) og det som støyer mest hos ham er vifta på GeForce-kortet. Var så godt som lydløst ellers når jeg holdt igjen GeForce-vifta med fingeren i et par sekunder for å teste.


Har fått veldig sans for disse nye superkompakte PC'ene - når nettverkskort, firewire o.l. er innebygd i hovedkortet er det jo strengt tatt ikke nødvendig med mange PCI-slotter (som jo er hovedgrunnen til at man kan lage det mer kompakt). Tror faktisk jeg selv hadde klart meg fint med 1 PCI (til evt. lydkort) og 1 AGP til grafikk-kortet.


Det går vel omtrent 3 1/2 slike kompakte PC-kasser for at det skal ta like mye plass som min Chieftec Dragon-tower, og i tillegg har han bedre ytelse og mye mindre støy...


:smile:


 

Hvordan fikk han plass til den originale kjøleren i denne maskinen? Trodde det ble litt trangt jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...