Kakerlakken Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Tok dette bildet på sjøen i vinter. Har ikke gjort annet enn å forminske det 50%. Tatt med et billig Olympus mju mini, 4MP. Det er på ingen måte et perfekt bilde, men jeg liker det. Spesielt kontrasten mellom himmelen og oljeklærne. Bør jeg tone det ned litt? Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre med det for å få det litt bedre? ..jeg bruker PS CS2 forresten, og er ganske uerfaren enn så lenge. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Bildet er fin. Men det eneste er at skipet står fornært og at det er litt mørkt. Lenke til kommentar
kak Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Fiskeren i forgrunnen er vel ikke helt skarp heller? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg liker dette bildet ganske godt. På havet kan man ikke dirigere verden som man vil, og da blir dette et blinkskudd. De mindre feilene skyldes nok kamera. Fin komposisjon som jeg ikke ville gjort så altfor mye med. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Sjekket bildet først å tente billig kamera etter uheldig fotograf... Så når det står at det er tatt med billig kamera så er det ikke fotografens skyld... Likte bildet jeg også får følelsen av hvordan det er å være på havet da.. At den andre baljen er så nærme gjør også at bildet løftes... Greit nok at oljeregntøy ER så oransje, men kan godt prøve å tone de ned, stjal liksom alt fokus... Bare synd han som står å "nyter sola" ikke er mere i fokus, men med slikt kamera så... Alt i alt, utstyr & fotoforhold, bra skutt.! Endret 15. april 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Takker for kommentarer! Bildet ble tatt i hyrten og styrten da jeg løp forbi ham. Det er jo et "point and shoot"-kamera, så fokus ble så som så, midt mellom mann og båt. Hadde kanskje vært bedre om båten i bakgrunnen var litt mer ute av fokus? Fant bildet da jeg kikket i bildemapper. Blir jo sånn at en fyller minnekortet, og legger det på harddisk uten å se igjennom alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå