Mchansern Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Blir jo betraktelig lettere på den måten. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Å ta immigration i luften hadde vært enda bedre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 http://www.prioritypass.com/Member-Survey-Results.cfm 14,500 medlemmer av Priority Pass har igjen kåret Heathrow til verdens verste flyplass. Var overrasket over at Frankfurt kom på fjerdeplass. Lenke til kommentar
koots Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 http://www.prioritypass.com/Member-Survey-Results.cfm14,500 medlemmer av Priority Pass har igjen kåret Heathrow til verdens verste flyplass. Var overrasket over at Frankfurt kom på fjerdeplass. Personlig mener jeg Frankfurt er lite oversiktlig, og enkelte steder er det lite til ingen skilting. På Heathrow er det bare de gamle terminalene som er ille, terminal 5 er mye bedre, men jeg har bare reist ut fra terminal 5 så kan ikke si noe om ankomst delen der. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Noen som har erfaring med bestilling av flybilletter hos AtlasJet.com? De er stasjonert i Tyrkia, og jeg skal benytte de på strekningen Istanbul - Antalya i desember. Det jeg stusser på er at jeg får en veldig prisforskjell når jeg bestiller fly derfra (120 TL t/r ~ 450 NOK), enn fra f.eks restplass.no, wideroe.no, travelpartner.no etc (ca 1.500 NOK t/r) Endret 25. oktober 2009 av hightow Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Personlig mener jeg Frankfurt er lite oversiktlig, og enkelte steder er det lite til ingen skilting.Kan si meg enig i det. Om jeg husker riktig var det veien inn til Eu-sonen kronglete (man kommer ut til innsjekkingskrankene) og dårlig skiltet om man landet der. Og forsøker man komme til banen som går oppe på taket går man feil om man følger skiltingen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2009 Å ta immigration i luften hadde vært enda bedre. Med en immigration officer ombord hver flight - og gjerne med et kontor til denne da? Eller foretrekker du interviewet med immigration officeren tatt på samme måte som drikkebestillinger - over B og C-setet hvis du sitter ved vinduet..? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Er det ikke slik at man allerede har minst en hemmelig vakt med på hvert fly til USA? Man kan like gjerne få dem til å gjøre noe nyttig. Han kan for eksempel ha et mobilt kontor bakerst i flyet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2009 Er det ikke slik at man allerede har minst en hemmelig vakt med på hvert fly til USA? Man kan like gjerne få dem til å gjøre noe nyttig. Han kan for eksempel ha et mobilt kontor bakerst i flyet. På amerikanske flyselskapers fly til USA kan det være en flight marshall eller to. På europeiske/asiatiske/"andre" flyselskapers fly er det ikke air marshalls. Og det er vel litt misforstått at denne air marshall ikke gjør noe nyttig - og hans/hennes jobb ville jo ikke akkurat funke om han satt bakerst (noe av poenget med denne er jo at den sitter nær cockpit for assistance) og dessuten mindre heldig om den er så lett identifiserbar... Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 A380 er i hvertfall så stor at man kunne hatt immigration i den. Kunne kuttet ut en del andre ting som f.eks dobbeltsenger i first class. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Boblebadet med glassbunn hvor man kan se ned på landskapet under bør man imidlertid ikke fjerne. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 A380 er i hvertfall så stor at man kunne hatt immigration i den. Kunne kuttet ut en del andre ting som f.eks dobbeltsenger i first class. First class-suiter betaler nok ganske mye bedre for seg enn et kontor for en immigrasjonsofficer (som flyselskapet atpåtil sikkert ville måttet betalt ekstra for å ha ombord+problemene med sikker datakommunikasjon med datasystemene over satelitt. Nei, jeg synes ikke det høres optimalt ut, og kostnadene ville være langt høyere enn det som kan forsvares. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 isteden for og starte ny tård spør jeg her. når jeg skal til India skal jeg bytte fly i London på Heathrow Terminal 5? åssen er det og finne fram på den terminalen og sånn? har 1 og halv time der Lenke til kommentar
koots Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 isteden for og starte ny tård spør jeg her. når jeg skal til India skal jeg bytte fly i London på Heathrow Terminal 5? åssen er det og finne fram på den terminalen og sånn? har 1 og halv time der Om du skal fly med British Airways hele veien så er det ikke noe problem da ankomst og avgang er fra samme terminal. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 isteden for og starte ny tård spør jeg her. når jeg skal til India skal jeg bytte fly i London på Heathrow Terminal 5? åssen er det og finne fram på den terminalen og sånn? har 1 og halv time der Veldig enkelt. Du følger skilter for "Flight Connections". Dessuten forklarer de alt på en video som vises på flyet fra Oslo til London (Det er British Airways du flyr hele vegen, ikke sant?). Lenke til kommentar
wailer Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 isteden for og starte ny tård spør jeg her. når jeg skal til India skal jeg bytte fly i London på Heathrow Terminal 5? åssen er det og finne fram på den terminalen og sånn? har 1 og halv time der Veldig enkelt. Du følger skilter for "Flight Connections". Dessuten forklarer de alt på en video som vises på flyet fra Oslo til London (Det er British Airways du flyr hele vegen, ikke sant?). jeg har reist mye,veldig mye.så jeg vet åssen ting funker. men jeg har faktisk aldri brukt heathrow noengang derfor jeg lurte. noen flyplasser er ganske rottete og dårlig skilta Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Terminal 5 (BA) er oversiktlig og moderne. Resten av Heathrow er en annen historie... 1.5 time er tilstrekkelig til at du slipper å stresse. Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg skal til Amsterdam (Schiphol) om et par uker, og skal ta toget videre derifra til Lille i Frankrike. Funderer på hvor oversiktlig Schiphol er, og hvor lett det er å finne fram til togstasjonen som er under flyplassen? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Jeg skal til Amsterdam (Schiphol) om et par uker, og skal ta toget videre derifra til Lille i Frankrike. Funderer på hvor oversiktlig Schiphol er, og hvor lett det er å finne fram til togstasjonen som er under flyplassen?Noen erfaringer? Har vært der en gang (drøy måned siden), og syntes det var lett å finne fram. Var godt skiltet.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Vil anbefale å være litt påpasselig med skiltingen på Schiphol. Står det en pil rett frem bør man ikke bare gå rett frem så langt man kan og så lete etter neste skilt. Det kan godt være at 10 meter etter det første skiltet står det et skilt langt til venstre om at man skal gå videre til venstre. Så hold øynene oppe og sjekk skiltingen til alle mulige "avstikkere". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå