Joddleif Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvordan er det med baggasje og slikt når vi ankommer Newark?Når du ankommer Newark må du hente ut bagasje din, tollklarere den for så å levere den i bag-drop'en. Når jeg reiste til New York via Detroit tidligere i sommer stod det skilt med transfer etter at jeg hadde hentet bagasjen og passert grensekontrollen. Vi leverte så koffertene i bag-drop'en, gikk gjennom sikkerhetskontroll og inn i avgangsterminalen. Er Newark en oversiktlig flyplass, greit å finne fram for å komme seg videre?Absolutt! Så lenge du setter deg inn i hvilke terminal du ankommer og skal reise fra så er det ingen problem. Kart over terminalene finner du her. Og hvor mange kg baggasje kan vi ta med hjem? Vi er 2 reisende. Har hørt så mye forskjellig, alt fra 20 kg pr pers til ubegrenset. Informasjon om Continental sine bagasjeregler finner du her. På interkontinentale flygninger mellom USA og Europa kan du sjekke inn to kolli à 23 kg. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hm. Familien planlegger tur til USA i høstferien, og vi tenkte egentlig å reise bort på poeng, men det blir kanskje litt uaktuelt nå. Da er det vel bedre å kjøpe noen veldig billige biletter, og så oppgradere til Economy Extra. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har opprettet Miles & More hos Lufthansa. Har de den beste bonusordningen i Star Alliance nå eller før jeg satse på andre? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Har opprettet Miles & More hos Lufthansa. Har de den beste bonusordningen i Star Alliance nå eller før jeg satse på andre? BMI går jo for å være gunstig, men det hele spørs i grunnen på reisemønsteret ditt! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 BMI er et av selskapene med lavest poengnivå for gull, men som Joe sier så spørs det igjen på reisemønsteret ditt. Flyselskaper pleier som regel å ta godt vare på "sine egne" fremfor andre, både ved oppgraderinger og ved div. annet. Derfor valgte jeg EuroBonus. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Da er det vel bedre å kjøpe noen veldig billige biletter, og så oppgradere til Economy Extra.Flere tusen poeng på å få litt bedre servering, men ellers likt? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Da er det vel bedre å kjøpe noen veldig billige biletter, og så oppgradere til Economy Extra.Flere tusen poeng på å få litt bedre servering, men ellers likt? Nå er også setene bedre, underholdningen annerledes og benplassen bedre. Så ikke bare "bedre servering"... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Reisemønster? Gir ikke alle samme poengsum for reiser innen alliansen? Det som teller er om man kan få bonusreiser til fjerne reisemåluten å måtte betale nesten full pris i avgifter. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Reisemønster? Gir ikke alle samme poengsum for reiser innen alliansen? Det som teller er om man kan få bonusreiser til fjerne reisemåluten å måtte betale nesten full pris i avgifter. For de fleste frequent travellers er de daglige oppgraderingene ved overbookinger, loungetilgang etc, vel så viktig som reiser betalt med poeng - men igjen må man finne ut hva som er viktigst i forhold til ditt reisemønster og dine ønsker. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Da er det vel bedre å kjøpe noen veldig billige biletter, og så oppgradere til Economy Extra.Flere tusen poeng på å få litt bedre servering, men ellers likt? Blir da bare 10.000 poeng hver vei, for 5 personer, så det blir da nokså nøyaktig 100.000 poeng (regner med at vi bare oppraderer fra CPH til stedet i USA, og ikke KRS-CPH). Dessuten får vi som sagt bedre benplass, bedre seter og bedre mat. Det er jo absolutt velkomment. I tillegg får man jo Fast Track, men det har vi uansett, men fortsatt kjekt. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Reisemønster? Gir ikke alle samme poengsum for reiser innen alliansen? De aller fleste flyselskaper gir noen ekstra prosenter til sine egne sølv- og gullmedlemmer på egne flights. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Da er det vel bedre å kjøpe noen veldig billige biletter, og så oppgradere til Economy Extra.Flere tusen poeng på å få litt bedre servering, men ellers likt? Blir da bare 10.000 poeng hver vei, for 5 personer, så det blir da nokså nøyaktig 100.000 poeng (regner med at vi bare oppraderer fra CPH til stedet i USA, og ikke KRS-CPH). Dessuten får vi som sagt bedre benplass, bedre seter og bedre mat. Det er jo absolutt velkomment. I tillegg får man jo Fast Track, men det har vi uansett, men fortsatt kjekt. Tror uansett ikke man kan opppgrader fra Economy til Economy Extra på kortrutene til SAS, kun på langrutene. Maten mener jeg er den samme som i Economy, men jeg mener man får litt mer, samt litt mer "fancy"brett. Maten ser gjerne sånn ut: Setet alene, mener jeg er verdt prisen. Er selv "litt stor", og det å sitte ved siden av fremmede mennesker i vanlige økonomiseter kan let bli litt "ubehagelig". I Economy Extra hadde satt jeg utrolig mye mer komfortabelt, og hadde god plass til hun som satt ved siden av. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Maten mener jeg er den samme som i Economy, men jeg mener man får litt mer, samt litt mer "fancy"brett. Maten ser gjerne sånn ut: Maten er ikke den samme, nei. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Maten mener jeg er den samme som i Economy, men jeg mener man får litt mer, samt litt mer "fancy"brett. Maten ser gjerne sånn ut: Maten er ikke den samme, nei. Vet at man får litt mer på brettet, pluss to valg, i motsetning til bare et valg bakerst (mat eller ikke mat), men innbilte at selve varmmaten oppi boksen var den samme bak som et av de to valgene i Extra. Vet hvertfall at en kamerat som satt på economy på samme flight som bildet ble tatt på, også hadde fått kylling. Håper ikke den var noe "dårligere" (enklere) enn den jeg fikk. Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Noen erfaringer med EuroBonus/Diners-løsningen? Usynlige tillegg osv? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Ser på en tur OSL - JFK via LHR med British Airways. Har aldri flydd BA på langdistanse før, og lurer litt på om jeg bør grue meg eller glede meg til møtet med dem... LHR - JFK flys med Boeing 747. Har noen erfaringer med BA's 747? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 31" pitch er vel det minste som man finner på langdistanse rutefly. Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Ser på en tur OSL - JFK via LHR med British Airways. Har aldri flydd BA på langdistanse før, og lurer litt på om jeg bør grue meg eller glede meg til møtet med dem... LHR - JFK flys med Boeing 747. Har noen erfaringer med BA's 747? Har ikke flydd BA langt selv, men flere jeg kjenner har gode erfaringer, både på komfort, mat/drikke og underholdning. Lenke til kommentar
Jens72 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg er medlem av både Star-alliance og Skyteam, og tenker å bli medlem av Oneworld da jeg reiser noe med de også. Ser det blir nevnt her at BMI er fordelaktig å melde seg inn i for Star-alliance-medlemskap. da de har lavere poengrense for de ulike nivå. Vet at medlemskap varierer utifra reisemønster, men hvilket selskap i Oneworld er det generelt anbefalt å melde seg inn i, mtp. lave poenggrenser/gode benefits? Noen erfaringer med EuroBonus/Diners-løsningen? Usynlige tillegg osv? Vurderer det samme selv, noen erfaringer her? Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Noen erfaringer med EuroBonus/Diners-løsningen? Usynlige tillegg osv? Vurderer det samme selv, noen erfaringer her? Tok sjangsen og bestilte her. I verste fall har jeg "gratis" kredittkort i et år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå