Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Star Alliance tilbyr nå å benytte bonuspoengene til en romtur, og det koster ikke mindre enn 33 millioner poeng :wow:

 

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3123060.ece

 

For å klare å spare opp det antallet poeng, må du fly 1375 ganger tur/retur Stockholm - Bangkok på Business eller ta hele 440 000 innenlandsflygninger i Danmark (på Economy). Eventuelt koster det drøye 10 MNOK skal man kjøpe opp poengene (ref: http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinfo...roBonus-poeng/).

 

Forstår veldig godt at ingen har slått til på tilbudet ennå...

Lenke til kommentar

Leser igjennom en artikkel på aftenposten.no om hva som irriterer oss mest på flytur.

 

Sier meg stort sett enig til de fleste av punktene, men det er spesielt en jeg forbauser meg litt over. Og det er en som jeg gjør hver gang jeg er ute og flyr.

6. Ben strekt ut i midtgangen - 38 prosent

Har dette noe med, som det står i artikkelen, at medpassasjerer sparker deg i leggen?

Alltid når jeg sitter i et sete plassert ved midtgangen, tar jeg alltid det ene bene og strekker det ut langs siden. Jeg ser ikke helt hva som kan være gale med dette. Og jeg har aldri sparket en medpassasjer i leggen. Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Jeg har fått overført en billett fra en annen person over til meg - flyr med SAS. Onkelen min fikk korrigert navnet over telefonen, men selvfølgelig klarte den kjøttskallen på telefonen å skrive etternavnet mitt feil og sa at vi måtte betale 300NOK IGJEN om vi ville rette det opp. Ikke f*** om jeg betaler for en feil en person på telefonen gjør.

 

Feilen er ikke veldig, veldig stor men jeg vet ikke hvor pirkete folkene på OSL er. De kan ikke stoppe meg selv om det er to bokstavfeil og et par mellomrom som mangler?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
De fleste flyselskaper har maks feil på to bokstaver galt, før navneendring må betales. Mellomrom gjør nok ikke noe.

 

Videre anbefaler jeg staving vhja. det fonetiske alfabet når man oppgir navn til flybilletter på telefon.

 

Var onkelen min som gjorde det over telefon, så vet ikke hvordan det ble gjort. Jeg går uansett ut i fra at det går bra. :)

 

Jeg sier alltid etternavnet mitt fonetisk over telefon.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Blir deilig å reise med noe annet enn drittselskapet Ryan Air jeg reiste med til London i fjor høst.
Er slitsomt med alt gebyrtullet, men ellers leverer de ikke som de lover?

 

Reiste nylig med dem og hadde null problemer. Folk lo riktignok godt da de satte på fanfaren for å ha landet i tide. :!:

 

Bestilte forrige uke en ny helgtur med Ryanair. 162,- tur/retur med kortavgift og priority boarding. :cool:

Lenke til kommentar
Blir deilig å reise med noe annet enn drittselskapet Ryan Air jeg reiste med til London i fjor høst.
Er slitsomt med alt gebyrtullet, men ellers leverer de ikke som de lover?

 

Reiste nylig med dem og hadde null problemer. Folk lo riktignok godt da de satte på fanfaren for å ha landet i tide. :!:

 

Bestilte forrige uke en ny helgtur med Ryanair. 162,- tur/retur med kortavgift og priority boarding. :cool:

 

Nja, jeg synes de har elendige vilkår, f. eks dette med bagasje, hvor det kun er lov til å ha med max 15 kg, og 10 i håndbagasjen. Synes det er skikkelig tullete, spesielt for meg som var lenge i utlandet sist jeg reiste med Ryan Air. Betalte 60 pund i gebyr fordi jeg hadde 5 kg for mye. Nei du, aldri igjen.(..) Ikke rart det er billige billetter i utgangspunktet. Sånn sett slår Norwegian RyanAir i støvlene. Hos Norwegian er det tross alt bare å kjøpe en ekstra koffert til 100 kr om man ønsker å ha med seg 20 kg ekstra, i tillegg til de 20 man har fra før. Da jeg spurte om jeg kunne gjøre det med RyanAir, så var de villige til det, at jeg kunne ha to kofferter, men til sammen kunne de ikke veie mer enn 15 kg. Jada liksom. Jeg har fått min lærepenge. ;)

 

Og ja, de var grinete, sure, og skikkelig bedriten service, så nei, jeg forventer litt mer for å være ærlig. Ihvertfall et litt vennlig smil om ikke annet.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Nja, jeg synes de har elendige vilkår, f. eks dette med bagasje, hvor det kun er lov til å ha med max 15 kg, og 10 i håndbagasjen. Synes det er skikkelig tullete, spesielt for meg som var lenge i utlandet sist jeg reiste med Ryan Air. Betalte 60 pund i gebyr fordi jeg hadde 5 kg for mye. Nei du, aldri igjen.(..) Ikke rart det er billige billetter i utgangspunktet.
Ryanair er ikke som andre og leser du ikke vilkårene og regner med at ting vil gå bra sa vil du garantert få problemer. Har man imidlertid kontroll på vilkårene og skal bare en helgtur så er de ypperlig å bruke.
Lenke til kommentar
Og samtidig støtte til den sosiale dumpingen og undergravingen av de ansattes rettigheter, og også rettighetene til de fleste andre berørte parter...
Jeg regner med at Ryanair følger gjeldene lover og regler, ellers ville de blitt stoppet. Og jeg leser stadig om "fullservice"-selskap hvor de ansatte går ned i lønn eller blir bedt om å jobbe gratis så jeg aner ikke hvem som er verst for de ansatte.

 

Foruten alt gebyrstyret bruker Ryanair ofte flyplasser som er litt perifere. Men jeg har sett andre selskaper som er mer utspekulerte med gebyr og tillegg.

Lenke til kommentar
Nja, jeg synes de har elendige vilkår, f. eks dette med bagasje, hvor det kun er lov til å ha med max 15 kg, og 10 i håndbagasjen. Synes det er skikkelig tullete, spesielt for meg som var lenge i utlandet sist jeg reiste med Ryan Air. Betalte 60 pund i gebyr fordi jeg hadde 5 kg for mye. Nei du, aldri igjen.(..) Ikke rart det er billige billetter i utgangspunktet.
Ryanair er ikke som andre og leser du ikke vilkårene og regner med at ting vil gå bra sa vil du garantert få problemer. Har man imidlertid kontroll på vilkårene og skal bare en helgtur så er de ypperlig å bruke.

 

Selvfølgelig leser jeg vilkårene, og derfor jeg aldri kommer til å bruke dem igjen. Noe av de mest elendige vilkårene jeg har lest på lenge. ;)

Lenke til kommentar
Selvfølgelig leser jeg vilkårene,
Og da visste du jo hva 20 kg bagasje ville bety.

 

En liten bag og håndveske er de heller ikke glad i.

 

15 kg mener du vel. Selvsagt visste jeg det, men om man ikke har noe annet valg, så har man ikke det. Ikke min feil at ting ble som det ble, ellers hadde jeg heller aldri valgt dem. Norwegian var fulle på tidspunktet da vi var nødt til å bestille flybilletter til studietur selv (noe vi fikk beskjed om omtrent 1 1/2 uke før), en tur som forøvrig varte 2 uker.

 

Jeg synes faktisk det er rimelig bedritent at man ikke kan ha med mer 15 kg, men det er nå meg. De fleste, foruten forretningsreisende, handler kanskje eller lignende. Det er ikke et lavprisselskap i mine øyne, det er et avgiftselskap. De lever av sine avgifter, og derfor vil jeg aldri velge dem igjen. Norwegian har bedre service, og er faktisk mye billigere.

 

I tillegg forskjellsbehandler de i RyanAir, og det er heller ikke noe jeg synes noe om. Noen medstudenter som gikk til en annen skranke enn meg måtte ikke betale for sine 6 kgs overvekt. Jeg klagde, til liten nytte. Ikke pokker om jeg reiser med dem igjen.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...