Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
åjå såpass lite og link da skjønner. fra hvor til hvor fløy du?

Akkurat den flighten var fra Uluru kl 15:30 til Cairns kl 18:30. Så turen tok nøyaktig 2:30.

det er verken lenge eller så viktig med underholdning. prøv Melbourne-Ar-riyãd 15 timer da merker du forskjell

Lenke til kommentar
Siden dere er inne på underholdningssystemer.

Har noen oversikt over om det er installert "personlige spillere" på turistklasse på maskinene Lufthansa bruker mellom Frankfurt og Houston?

Sam

Sist jeg fløy med Lufthansa (Frankfurt-Johannesburg for halvannet år siden) var det ikke installert personlige spillere, dette var på en Boeing 747-400. De holder på å installere personlige spillere på alle de større flyene sine, så om du får det eller ikke er helt random.

Lenke til kommentar

Hei!

No har eg lese alle 1625 innlegg på denne tråden, og er betydelig klokare enn for 3 dagar sidan... Enkelte store bidragsytere her, eg er imponert!

Men likevel har eg eit par spm som kanskje enkelte kan svare på:

Skal på jubbtur (business klasse - Z) til USA (Houston + Denver) i slutten av månaden, og mtp destinasjonar/selskapsavtale har eg to alternative ruter:

Lufthansa:

BGO-FRA (CRJ7) --> FRA-IAH (747) direkte - total reisetid 14.5t

DEN-FRA (A340-600) direkte --> FRA-CPH-BGO (MD-80) - total reisetid 15.5t

KLM

BGO-AMS (737) --> AMS-IAH (747) direkte - total reisetid ca 14t

DEN-MIN-AMS (747) --> AMS-BGO (737) - total reisetid ca 15t

Reisetid er altså omtrent den samme, og då eg har vore mange gangar på Schipold og ingen(!) på Frankfurt, er Lufthansa det som fristar mest. MD-80 fristar ikkje. Kanskje har andre flydd desse rutene med same selskap?

Er EBB-medlem (basic), og denne LH-turen vil gi 11250 poeng, synest det var lite på business! Kan det vere betre å skaffe seg LH miles-kort? Trur det vil gi nærmare 25000 miles, men er usikker om dette kan samanliknast med EBB-poeng. Lufthansa of KLM vil bli mest brukt framover for utlandsreiser.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet gir EuroBonus dobbelt opp når man flyr Z-klasse hos Lufthansa. Du vil derfor tjene inn over 20.000 EB-poeng - og dermed sikre sølvkort. Når det gjelder valg av bonusprogram, avhenger jo det av hvor mye reising det vil bli på deg fremover. Gullkort hos SAS er 45.000 poeng, mens det trengs 100.000 poeng for å bli gull hos Lufthansa. Begge deler betyr Star Alliance Gold med de samme rettighetene.

Lufthansas kvalifiseringsperiode er alltid januar-desember, og i den perioden må du ha opptjent 100.000 poeng for gullkort, eller 35.000 poeng for sølvkort. Hvis man flyr mye Lufthansa, er deres sølvkort langt å foretrekke fremfor EuroBonus Sølv (LH Sølv gir bl.a. loungetilgang i LH-lounger når man flyr LH). Sistnevnte er bortimot verdiløst enten man flyr SAS eller andre Star Alliance-selskaper. En annen fordel med Lufthansa er at gullkortet er gyldig i to år, og man trenger i prinsippet kun å rekvalifisere seg det andre året for å sikre ny gullstatus. Men du må altså tjene 100.000 poeng for å klare det - med SAS slipper man unna med 45.000.

Valget er ditt.

Lenke til kommentar
TAkk for svar!

Heller nok mot EB då... Men kundekonsulent i EB sa eg fekk 11250 tur/retur med Z-klasse, synest derfor det virka som 50% poenguttelling i EB med LH...

ta SK kort, og skaff deg diners kort så får du tilgang til diners loungene der de befinner seg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...