Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan en selv gjøre for en mest mulig komfortabel flyreise på økonomiklasse?

 

Skal en tur over dammen og med tanke på min vonde hofte samt korsrygg og 10 timers flytur begynner jeg nesten å grue meg allerede :ermm:

 

Har gått til innkjøp av en slik oppblåsbar nakkepute men skulle gjerne sett flere alternativer der ute... Dinside.no hadde ett eller annet oppblåsbart nettopp men jeg vet ikke om det var en så fullgod løsning i grunnen.

 

Uansett, tips og råd tas imot med takk!

Lenke til kommentar

Prøv å få deg et sete ved nødutgang eller på første rad, det kan være veldig mye mer behagelig.

Evnetuelt, hvis flyet er overbooket, tilby deg å vente på neste fly. Det du da kan gjøre er å si at du kan stå igjen dersom du får strøm på flyet, noe du vil finne på Economy Extra og Business hos de fleste flyselskaper.

 

Vi gjorde selv det på en jobbreise, ventet et døgn i København og så ble vi oppgradert til Economy Extra, siden vi trengte strøm for å kunne jobbe på veien over.

Dog skal det nevnes at vi ventet nesten til boardingen startet, og da manglet de fortsatt 3 personer, men de var veldig villige siden ingen andre hadde meldt seg frivillig.

Lenke til kommentar

Takker for tips :)

 

Dog er det ikke aktuelt å utsette avgangen om jeg får velge :p Jeg prøvde som du sier å skaffe meg gode plasser på flyet via online setereservasjon men der var det mange som var kommet meg i forkjøpet gitt!

 

Noen råd over ting man faktisk kan få gjort noe med selv inne på flyet?

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at gutteturen til sommeren kommer til å se slik ut:

 

Oslo - Frankfurt - Singapore - Tokyo - Los Angeles - New York - København - Oslo

 

Flyr selvsagt Star Alliance, deriblant Singapore Airlines, ANA, United og SAS. Vi bruker Round-The-World prisklassen til Star Alliance så prismessig havner vi akkurat på (eller i underkant av) 20.000 kr for hele reisen. :)

Lenke til kommentar

Nice! Det er da i Economy, right?

 

Vi har lekt litt med tanken her i familien, kjøpe en RTW-billett og besøke Hawaii, Australia, Afrika og sikkert et lite stop i Tokyo på vei fra Hawaii.

Ikke planlagt noe konkret enda, men det hadde passet alle i familiens ferieønsker - og vi hadde fått en fantastisk flott tur!

Lenke til kommentar
Takker for tips :)

 

Dog er det ikke aktuelt å utsette avgangen om jeg får velge :p Jeg prøvde som du sier å skaffe meg gode plasser på flyet via online setereservasjon men der var det mange som var kommet meg i forkjøpet gitt!

 

Noen råd over ting man faktisk kan få gjort noe med selv inne på flyet?

 

Om første rad/nødutgang var opptatt ville jeg ha valgt midtgang så kan du i det minste strekke beina ut til siden. Ellers så kan du jo også ta deg en gåtur innimellom. Er også en side som gjør at du kan se hvor de bra og dårlige plassene er, heter Seatguru tror jeg, bare søk på google.

Lenke til kommentar

Nja, i midtgang får man trallene rett i albuen, blir sølt på ved servering av andre og man må hele tiden opp og ned for andre som må springe på do, strekke beina eller hente noe fra kofferthylla. Og dette må de selvsagt gjøre mens du har bordet fullt av mat og drikke.

 

Og når andre kommer gående ned midtgangen griper de gjerne tak i stolryggen forran deg og slipper den slik at alt på bordet ditt blir kastet i luften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...