Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

jeg ble litt skeptisk til dette selv, men i følge setekartene til air france så er rad 31 ved utgangen

dette vil da si de som er når jeg reserverer setene. ikke det kartet på deres sider, må ringe de i morgen å høre tror jeg

 

EDIT:

ringte air france i dag og det er en rad med seter forran disse setene, men de er reserverte for folk med barn eller hemninger som gjør at de trenger mer plass. så flytta meg selv langt unna setene designet for foreldre med unger med ambulansesyndrom!

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Etter at Connection by Boing - som blandt annet SAS hadde i sine langdistansefly la inn årene, er dette relativt sjeldent. Noen amerikanske selskaper(JetBlue og VirginAmerica comes to my mind) har dette - såfremt de er over land(og ikke vann).

 

Til Grand Canaria kan du være sikker på at det IKKE er internet ombord. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Surt at de på OSL er så utrolig pirkete på tiden.

Kom fra LHR med SAS, hadde liten transfer og siden bagasjen ikke var først, noe den helst burde (pga priority tags), kom vi 2 minutter for sent til å sjekke bagasjen videre på flyet vårt, så den kommer med neste fly som går cirka nå.

 

Er de alltid så pirkete, eller var vi bare bittelitt uheldige?

Lenke til kommentar
Surt at de på OSL er så utrolig pirkete på tiden.

Kom fra LHR med SAS, hadde liten transfer og siden bagasjen ikke var først, noe den helst burde (pga priority tags), kom vi 2 minutter for sent til å sjekke bagasjen videre på flyet vårt, så den kommer med neste fly som går cirka nå.

 

Er de alltid så pirkete, eller var vi bare bittelitt uheldige?

vet at alt under 20min ikke blir sendt da bagasjen bruker 20min gjennom systemet og bagasjen må følge den reisende.. erfart den regelen selv ;)

Lenke til kommentar
Surt at de på OSL er så utrolig pirkete på tiden.

Kom fra LHR med SAS, hadde liten transfer og siden bagasjen ikke var først, noe den helst burde (pga priority tags), kom vi 2 minutter for sent til å sjekke bagasjen videre på flyet vårt, så den kommer med neste fly som går cirka nå.

 

Er de alltid så pirkete, eller var vi bare bittelitt uheldige?

 

Fløy du business eller var noen i reisefølget ditt EBG?

Lenke til kommentar

Fløy Economy, men en i reisefølget var EBG og gjorde det klart for personen i skranken, men det spilte ingen rolle, tydeligvis.

 

Tror nok dere som var bittelitt uheldige. Jeg har aldri vært sent ute på OSL, men har reist med folk som har vært det, de har alltid kommet med på flyet.

Vi kom med på flyet, men bagasjen kom akkurat IKKE med.

 

Forøvrig gikk ikke flyet akkurat på tiden, for vi var ikke de eneste som kom fra LHR og skulle videre til KRS, så flyet ble 5-10 minutter forsinket.

Lenke til kommentar

Nå i påsken er det ekstra trykk på baggasjeanlegget i forbindelse med mange feriereisende, og det tar fort vekk 20-25 minutter før baggen er gjennomlyst og ligger i riktig vogn nede i PMZ. Så skal den kjøres ut til flyet og losses. Da er det bedre at dere blir opplyst om at det ikke går.

 

EDIT: Selvsagt, om noen er EBG/EBP eller lignende kunne man ringt etter en stuer for å hente baggasjen manuelt ved oversize-båndet, men det skal litt til, og krever blandt annet at stuerne har kapasitet, og at det totalt sett anses som viktig.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar
forresten noen som vet hvor mye man må reise for(i kroner) for å kunne få ebg kort??

Grensen går ikke på hvor mange kroner som er brukt, men hvor langt du flyr med hvilken kategori billett i løpet av ett år.

 

For å gi en størrelsesorden kan det vanligvis være behov fly for ca. 50.000 kr i denne perioden for å få EBG, men om man er flink til å bruke firmaavtaler/tilbud/poengtilbud(ekstra opptjening på en strekning i en begrenset periode) så kan man klare å komme seg under 30.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...