robertaas Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Forslaget hørtes jo ikke særlig gjennomførbart ut. Har du link til hvor de innrømmer det bare var en historie laget for å få omtale? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2009 Fra Irish Times: http://www.irishtimes.com/newspaper/irelan...4242448956.html Despite telling reporters on Thursday that “it’s going to happen”, Mr O’Leary told a tourism conference yesterday that it was technically impossible and legally difficult. Mr O’Leary joked it was a “new visionary strategy and a wonderful idea” but also conceded that it could be construed as “taking the p***”. He told the conference, organised by city tourist bodies around Europe, that Ryanair had bought Boeing aircraft in recent years, but the doors were not suitable for charging customers to use the toilet. “Boeing can put people on the moon, design fighter aircraft and smart bombs, but they can’t design a bloody mechanism to go on doors that will accept coins,” he admitted. Mr O’Leary also confessed that it would not be possible because some “bureaucrat in Brussels” had decreed that establishments where food and drink is served have to provide toilets free of charge. “It is not likely to happen, but it makes for interesting and very cheap PR,” he told the audience at the Grand Hotel in Malahide, Co Dublin. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Heisann, kjøre godtfolk! Noen som vet om flyselskaper som operer med at du nærmest bare kan komme på flyplassen, få en billig flybilett om flyet ditt går snart, og så bare hoppe på flyet, dersom du har et medlemskort? Leste om noen som holder på slik i en bok, og lurer på om det er noe lignende her i Norge? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Heisann, kjøre godtfolk! Noen som vet om flyselskaper som operer med at du nærmest bare kan komme på flyplassen, få en billig flybilett om flyet ditt går snart, og så bare hoppe på flyet, dersom du har et medlemskort? Leste om noen som holder på slik i en bok, og lurer på om det er noe lignende her i Norge? Nei. Charterturer muligens. EDIT: Jeg så ikke medlemskort. Det finnes selvsagt løsninger med "medlemskort" el - men spesielt billig blir det sjeldent. Widerøe har et "Norge Rundt"-kort der du kan gjøre dette innenriks om sommeren... Endret 11. mars 2009 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Leser du Wonderboy? Hva eksakt mener du med "få en billig flybillett"? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nei har ikke det, men den ligger i bokhylla, er den bra? Uansett, det jeg mener er muligheten for å kunne ringe/besøke/whatever ett flyselskap eller lignende, for å få en restplass i siste liten. Type flyet går om en time, vi har to plasser igjen, selger dem for 300spenn for ikke å tape penger, om du skjønner. PlatinumFlyer, har du en litt mer nøyaktig beskrivelse eller lenke til hvordan slikt foregår? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Uansett, det jeg mener er muligheten for å kunne ringe/besøke/whatever ett flyselskap eller lignende, for å få en restplass i siste liten. Type flyet går om en time, vi har to plasser igjen, selger dem for 300spenn for ikke å tape penger, om du skjønner. Ja, den muligheten finnes ikke. Det var den jeg svarte "nei" til. Om du kommer to timer før flyet går, forteller den som sitter i billettskranken at du gjerne må få en billett, men at den koster 4000,-, ut i fra en holdning om at kommer du så sent, så MÅ du virkelig reise, og kan dermed loppes. Derimot vil det nok finnes charterturer der du kan få billig billetter tett opp mot avreise. Tro meg, jeg har jobbet operativt i flyselskap, og møtt på mennesker som kommer to timer før et morgenfly klokken syv skal gå, og lurer på om de kan gjøre et kupp. De kan gjerne få billetter, men som sagt, ikke akkurat til noen kuppris. Norge-rundt-billetten til Widerøe er det nærmeste billig opplegg du kan få, og hvor du kan møte opp på flyplassen og si "hei, jeg vil være med" - innen Norge, og kun i sommerperioden. (Meg bekjent, men jeg tror jeg ville hørt om det, om noe annet flyselskap hadde en lignende løsning). http://www.wideroe.no/modules/module_123/p...=223&I=2774 Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Okey, tusen takk for svaret - og jeg tror de (selv om du er kapitalist.. ) Men fra spøk til alvor, du sa jo noe om medlemskort og lignende, eller tenkte du da kun på widerøe sitt opplegg? Så da blir egentlig det eneste alternativet mitt sånne "plutselige" tilbud man kan finne på norwegian og lignende sider? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 SAS selger også årskort på f.eks. Oslo-Bergen der du kan dukke opp og ta deg en tur, og det finnes såkalt "TPC"-Travel Pass Corporate hvor bedriften etterfaktureres - eller du bruker av en klippordning for hele bedriften - men spesielt billge er det nok ikke. Godt mulig det finnes noen slike løsninger utover i Europa, men det er nok sjeldent - og neppe billig. Lenke til kommentar
spillegalen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 hvordan funker egentlig sånne medlemskort og bonuskort? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 SAS selger også årskort på f.eks. Oslo-Bergen der du kan dukke opp og ta deg en tur, og det finnes såkalt "TPC"-Travel Pass Corporate hvor bedriften etterfaktureres - eller du bruker av en klippordning for hele bedriften - men spesielt billge er det nok ikke. Godt mulig det finnes noen slike løsninger utover i Europa, men det er nok sjeldent - og neppe billig. du har tpc og tpi.. tpc er etterfakturering, tpi er som ett klippekort.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) hvordan funker egentlig sånne medlemskort og bonuskort? Du får bonuspoeng etter hvor mye du flyr og hvilken klasse du flyr på, om du husker å registrere turen på kortet. Poengene kan så brukes på bonusreiser. Du får vanligvis tilbake 5-10% av som bonusreiser, men det kan være tilbud på ekstra poenginntjening og billige bonusturer. Plasser tilgjengelig for bonusturer er begrenset. Planen er altså at du skal bli en lojal kunde og reise mere for å få bonustur. Endret 11. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) hvordan funker egentlig sånne medlemskort og bonuskort? Bonuskort fungerer ganske enkelt. For hver reise du foretar deg (kun utland, ikke innenlands) får du x antall poeng. Poengene baserer seg på hvor langt du reiser, hvilken klasse du reiser i og hvilken status du har hos selskapet. Her er en komplett liste over hvor mange poeng du tjener på forskjellige ruter; http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinfo...ak-/Opptjening/ Economy får mellom 25% og 100% av poengene som står der, avhengig av booking-klasse, og Economy Extra får 150%. Business gir deg 200%, og hvis du allerede har sølvkort får du 15% ekstra, og 25% ekstra med gullkort. Poengene du opptjener hos SAS og andre Star Alliance-partnere kalles grunnpoeng, og det er disse som beregner hvilken status du får. For å få sølvkort trenger du 20.000 grunnpoeng, og gullkort er 45.000. Dette gjelder hos SAS, og kan naturligvis variere fra carrier til carrier. De forskjellige kortene gir deg fordeler, blant annet tilgang til lounge, mulighet for å sjekke inn i Business-skranker, ekstra bagasje, FastTrack, prioritering på ventelister et cetera. Her er to linker til de forskjellige fordelene på Sølv og Gull: http://www.sas.no/no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Gull-/ http://www.sas.no/no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Solv-/ Poeng kan du også tjene på andre måter, f.eks. ved kredittkort (MasterCard og Diners) via EuroBonus. Da får du 10 ekstrapoeng for hver 100 NOK du bruker på kortet. Alle poeng du har opptjent kan brukes til forskjellige ting, f.eks. oppgradering fra Economy til Economy Extra eller Business eller booking av flyreiser. Håper dette klarner litt opp! Endret 11. mars 2009 av Henrik C Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Merk at ekstrapoeng ikke fører til gullstatus - dvs. at 1 ekstrapoeng tilsvarer det samme som 1 grunnpoeng men gir deg ikke status. Du kan mao ikke "kjøpe" deg gullstatus; du må fly. Flere andre EBGer her forresten? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Selvsagt har andre enn sas også tilsvarende bonusordninger. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 SAS selger også årskort på f.eks. Oslo-Bergen der du kan dukke opp og ta deg en tur, og det finnes såkalt "TPC"-Travel Pass Corporate hvor bedriften etterfaktureres - eller du bruker av en klippordning for hele bedriften - men spesielt billge er det nok ikke. Godt mulig det finnes noen slike løsninger utover i Europa, men det er nok sjeldent - og neppe billig. du har tpc og tpi.. tpc er etterfakturering, tpi er som ett klippekort.. Nå har ikke jeg jobbet med salg, men du kan også få TPC(TPM(Multiple)) som et klippekort/sonekort for hele bedriften, meg bekjent. Men det mest normale er TPC med etterfakturering av faktiske foretatte reiser med rabatt fratrukket totalsummen. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) SAS selger også årskort på f.eks. Oslo-Bergen der du kan dukke opp og ta deg en tur, og det finnes såkalt "TPC"-Travel Pass Corporate hvor bedriften etterfaktureres - eller du bruker av en klippordning for hele bedriften - men spesielt billge er det nok ikke. Godt mulig det finnes noen slike løsninger utover i Europa, men det er nok sjeldent - og neppe billig. du har tpc og tpi.. tpc er etterfakturering, tpi er som ett klippekort.. Nå har ikke jeg jobbet med salg, men du kan også få TPC(TPM(Multiple)) som et klippekort/sonekort for hele bedriften, meg bekjent. Men det mest normale er TPC med etterfakturering av faktiske foretatte reiser med rabatt fratrukket totalsummen. TPC er alltid etterfakturering.. TPI har du unlimited og limited.. limited er klippekort, og unlimited er sone-kort. hvor på osl jobber du forresten?? Endret 11. mars 2009 av MiKA77 Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 SAS selger også årskort på f.eks. Oslo-Bergen der du kan dukke opp og ta deg en tur, og det finnes såkalt "TPC"-Travel Pass Corporate hvor bedriften etterfaktureres - eller du bruker av en klippordning for hele bedriften - men spesielt billge er det nok ikke. Godt mulig det finnes noen slike løsninger utover i Europa, men det er nok sjeldent - og neppe billig. Ok, tusen takk for gode svar. Da var det bare å legge den ideen på hylla, og heller bare hyppig sjekke de forskjellige flyselskapene. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 TPC er alltid etterfakturering.. TPI har du unlimited og limited.. limited er klippekort, og unlimited er sone-kort.hvor på osl jobber du forresten?? Og hvor kommer TPM inn i bildet? Jeg jobber ikke lenger på OSL! Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) TPC er alltid etterfakturering.. TPI har du unlimited og limited.. limited er klippekort, og unlimited er sone-kort.hvor på osl jobber du forresten?? Og hvor kommer TPM inn i bildet? Jeg jobber ikke lenger på OSL! ok tpm er som ett tpi kort, bare det er er opptil 50 pax som kan bruke det. tpi er individuelt.. var litt trøtt i går:P Endret 12. mars 2009 av MiKA77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå