Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Julekalender-reiseperioden er vel jan-feb. Du kan nå reise svinebillig med American via enten Brussel eller London med henholdsvis BA/SN. De er nede på 2600 til New York. Vet ikke om du klarer å finne den prisen i romjulen - KANSKJE med utreise førstejuledag eller noe annet "sært".

 

Den prisen er imidlertid fantastisk!

 

Og jeg lurer også på hva du mener med at SAS flyr østover robertaas, de flyr østover når de skal til Asia - og vestover til USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan nå reise svinebillig med American via enten Brussel eller London med henholdsvis BA/SN. De er nede på 2600 til New York.
Det tilbudet finner jeg ikke hos hverken AA, BA eller SN.

 

Og jeg lurer også på hva du mener med at SAS flyr østover robertaas, de flyr østover når de skal til Asia - og vestover til USA?
Når SAS skal fly til New York fra Oslo flyr de først 1 time østover til Arlanda og så snur de og flyr vestover.
Lenke til kommentar

Kampanjeperioden er vel over - men det var fult mulig å få OSL-JFK via enten LHR eller BRU med American som utsteder av billetten i januar til 2600 - en basisfare uten avgifter på ca 895 kroner. I samme periode kunne du visstnok også få Continental direkte til 2706,-. Så det blir nok billige billetter og få - og fort vekk billigere enn det SAS' julekalender antagelig vil komme opp med...

 

Men romjulen kan bli vanskelig...

 

EDIT: Det hele var antagelig en del av denne kampanjen: https://www.aa.com/aa/netsaaver/viewNetSAAv...p;_locale=en_US

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Condor er en av de få selskapene som flyr direkte fra Europa til Las Vegas. Alternativet er vel Thomas Cook og BMI fra Manchester-området.

 

Condor er et ordentlig selskap, og jeg mener Lufthansa er(ihvertfall var) inne på eiersiden. Ja, det er "charter", men som du selv sier, 99 EUR en vei. Til Las Vegas er det nok faktisk blandt det raskeste du får - og det blir vanskelig å matche prisen - men du må vel komme deg ned til Frankfurt i tillegg.

 

Hvorvidt det er behagelig er jo en annen ting. Alternativet med færrest stopp blir vel OSL-EWR-LAS med Continental eller når US starter opp til sommeren; OSL-PHL(-PHX)-LAS.

Lenke til kommentar

Hvis du (av alle ting, jeg er klar over det) går inn på www.wideroe.no og trykker avansert søk, så kan du få opp mulighet til flere destinasjoner (stop-over på flysprog) og se priser på i stor grad alle flyselskaper som flyr på rutene. Du kan f.eks. se hva som er billigst der, og så eventuelt gå på flyselskapet som er billigst egen side og se hva de skal ha - men ofte er det samme pris på wideroe.no.

 

Ebookers har samme søkemotor som Wideroe.no - så du kan også bruke den, men skal du booke har Wideroe.no lavere bookinggebyr og høyere servicenivå inkludert (blandt annet hjelp til valg av seter, og mulighet for kontakt per telefon og chat - noe du må kjøpe en VIP-pakke til hos ebookers(så hvorfor ebookers blir brukt er for meg en gåte!))

 

EDIT: Forstod jeg deg riktig at du også trenger en billett Idaho-Florida?

 

I alle tilfeller vil det være nyttig og prøve en søkemotor som f.eks. Wideroe som gir avanserte alternativer - fordi enveisbilletter til USA ofte er dyrere enn en tur/retur på samme rute må du nok basere deg på samme flyselskap over atlanteren begge gangene. Prøv deg frem litt, flyprising er avansert, kanskje er det til og med billigere hvis du booker Boise-Miami-billetten din sammen med det andre.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar. :)

 

Jeg var ikke klar over at Widerøe solgte annet enn Widerøe jeg.

 

Jeg sjekket med dem nå, og fikk en pris på ca 8000 per pers. for Sola->Boise og Miami->Sola - noe som virker meget bra. SAS til Heahrow, United Airlines til O'hare og United Airlines videre til Boise. Miami -> Frankfurt og Frankfurt-> Sola med Lufthansa.

 

Vi har ikke helt bestemt oss ang. innenlandsfly eller leiebil, men evt. innenlandsbilletter skal vi se på litt senere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...