robertaas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Takk, det er en 747-400. Siden du sa det fantes googlet jeg mot siten til lufthansa og fant en side med oversikt over flyene. At det var vindussete var en bløff som jeg antok. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) En grei huskeregel er at A (og i smalere fly F evt K ombord større fly) alltid er vindussete mens C og D alltid er midtgang. B er i utgangspunktet et midtsete, men i noen flyselskap kan det være både midtgang (da gjerne foran i bussen) - men B kan faktisk også være et vindussete dersom du sitter langt bak i bussen, dvs. de siste to/tre radene der det ikke er plass til A lenger. Men 36B ombord LH er nok veldig midtsete, ja. Edit: Ser nå at 54B, 55B og 56B ombord LH sin 747 er slike vindusseter med ekstra plass. Endret 1. oktober 2008 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Fikk endret sete, men reisebyrået insisterte på at de hadde en oversikt som viste 36B som vindussete. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Min mor bestilte et par solbriller til seg selv som hun fikk levert på flyet hjem fra syden. Nå viser det seg at de ikke passer særlig, og i den forbindelse lurer jeg på om man har noen form for returrett ved slike bestillinger, slik som på nettet. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 God morgen fra OSL! Sitter og venter på flighten min til BUD. Lenke til kommentar
excellent Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 (endret) Business Class (Z) hvor i kabinen er det på en 747-400 hos Lufthansa?? Endret 2. november 2008 av excellent Lenke til kommentar
excellent Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Til fritidsreiser bruker jeg konsekvent expertflyer.com. Her kan du søke etter tilgjengelighet, se ledig plass på flyet (finne mine favorittseter), sjekke detaljene rundt flighten (codeshare, hvem som opererer flighten) og til slutt finne frem til alle "takstkodene" (Fare Information). Koster denne tjenesten cash? Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Billigst reise Trondheim - Amsterdam tur retur 5- 9 Des? =) Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Billigst reise Trondheim - Amsterdam tur retur 5- 9 Des? =) 2 355 NOK.. (klm.no) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 Business Class (Z) hvor i kabinen er det på en 747-400 hos Lufthansa?? Foran i flyet. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei, er det noen som vet om jeg må igjennom immigration på EWR når jeg kun mellomlander der med continental og skal fly videre til Sør-Amerika med continental? Ser de bruker terminal C når jeg flyr videre, men jeg er litt usikker på hvilken terminal de bruker når jeg kommer fra Norge? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hei, er det noen som vet om jeg må igjennom immigration på EWR når jeg kun mellomlander der med continental og skal fly videre til Sør-Amerika med continental? Ja, det må du. Alle som ankommer USA skal igjennom immigrasjon uansett om du skal videre innenriks, utenriks. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Og du må dermed oppfylle kravene til innreise i USA (e.g. maskinlesbart pass). Lenke til kommentar
paroa Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Det holder med å ha maskinlesbart pass? Man trenger ikke biometrisk for og slippe visum? Så det er ikke påkrevd å ha biometrisk pass for å komme inn i USA, men man må ha et visum. For å få et visum må man etter 1. november 2006 fylle ut et online søknadsskjema, printe ut skjemaet og ta det med til ambassaden (i Oslo) for intervju. Mer om dette her. Derfor anbefales det selvfølgelig at man går til anskaffelse av et biometrisk pass. http://org.ntnu.no/kyb09/Kyb-09/Startside/...A72EF04743.html Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Du må ha biometrisk pass hvis passet ditt er utstedt etter at Norge begynte med dette. Så det trenger du i grunnen ikke tenke på - så lenge du har et maskinlesbart pass ja, så holder dette. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Og personlig ville jeg heller gått til kilden hva informasjon angår: http://norway.usembassy.gov/niv_waiver_program.html Lenke til kommentar
paroa Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Takk for svaret! Jeg leste det selv litt senere at det går bra på denne siden: http://travel.state.gov/visa/temp/without/without_1990.html Jeg er nok bare litt nervøs siden det er første gang jeg skal til/mellomlande i USA. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Hvordan er det mulig å ta av fra Gardermoen uten å ha fyllt på vann? Skjer slikt ofte? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 (endret) *dobbelpost*slett* Endret 23. november 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 http://www.aftenposten.no/reise/article2787379.ece Artikkel om Pandion. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå