robertaas Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 SAS: ..... setebestiling ikke mulig før 22 timer før avgang og er da gratis, Her skrøy jeg litt vel mye av SAS. Siden man kun kan reservere plass 22 timer før avgang må man reservere plass via nett mens man er ute på reise. Skulle gjøre det i helgen, men fikk kun feilmelding fra websiten om at de ikke fant passasjer. Etter over 1 time med SAS på telefonen fra utlandet kom de frem til at det ikke var mulig å reservere plass når jeg fløy fra den flyplassen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Robertaas: Direkte til Asia? Med charter?Norwegian har da 3 ruter direkte til Asia.Jeg står fast på at det er så godt som umulig at du kan ha sneket deg gjennom fasttrack-slusen. Har da ikke sneket meg til noe som helst. Husker jeg gikk der for første gang i vår da ei damen i skranken skulle være hyggelig og sa at det var raskere å gå der. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Mulig det var en floorwalker som sendte deg i et annet spor, men neppe fast-tracken. Jeg oppfordrer deg mer enn gjerne til å prøve hva som skjer om du prøver deg på fast-tracken neste gang du flyr Norwegian. OK, så Norwegian flyr til Tyrkia og Dubai MED teknisk mellomlanding - og er det Egypt du snakker om? Dette er jo forøvrig uten muligheter til connection, og når Robbie snakker Asia tenker han på Japan, China, Thailand osv. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Robertaas: Direkte til Asia? Pakistan International? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Greit, tre ganger i uken, men du kan fortsatt ikke si at OSL har et godt utvalg av ruter til Asia. CPH har jo blandt annet PEK, NRT, DEL, BKK osv, samt hva USA angår, EWR, ATL, ORD, SEA, IAD... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 OK, så Norwegian flyr til Tyrkia og Dubai MED teknisk mellomlandinghuh, hvor mellomlander Norwegian når de skal til Dubai? Det står jo at de skal fly direkte. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg oppfordrer deg mer enn gjerne til å prøve hva som skjer om du prøver deg på fast-tracken neste gang du flyr Norwegian.Tror jeg faktisk fløy SAS de gangene jeg har gått der, men jeg måtte uansett ikke vise noen papirer eller kort der. Jeg regner som sagt ikke med at noen her tror meg, uansett hva jeg kommer opp med av dokumentasjon. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg tror på deg! Neida, skal ikke si at jeg er sikker på at du har gått der, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig å komme igjennom. Hvis eneste sikkerhet imot sløve turister er en dame bak en skranke, kan det ikke være særlig vanskelig, spesielt ikke med så inkompetente folk som det jobber på Gardemoen. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg regner som sagt ikke med at noen her tror meg, uansett hva jeg kommer opp med av dokumentasjon. Jeg tror deg gjerne dersom du kommer opp med en film av deg selv som går gjennom der, der du scanner inn en vanlig billett på Economy og du ikke viser noe som helst av gullkort eller lignende. Før det stiller jeg meg meget skeptisk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 OK, så Norwegian flyr til Tyrkia og Dubai MED teknisk mellomlandinghuh, hvor mellomlander Norwegian når de skal til Dubai? Det står jo at de skal fly direkte. Husk at direkte og nonstop er to forskjellige ting! Nå viser det seg imidlertid at Norwegian skal prøve å fly nonstop - for å få til dette kan de maksimum selge ca 100 seter av de 189 setene i maskinen. Ellers må de ned. Du kan forsåvidt regne med at de må ned en gang i blandt, slik som også CO til EWR må ned et par ganger i løpet av vinteren. Men du har faktisk rett, her har de valgt å legge restriksjoner på salg av seter. Man må også regne med at man ofte blir nødt til å sette igjen baggasje pga. vektrestriksjoner. JetX/primera flyr forøvrig "direkte" ARN-Salalah,Oman - men dette er med stopp på Kypros. En 738, selv med winglets, har visse begrensninger. Jeg tror på deg! Neida, skal ikke si at jeg er sikker på at du har gått der, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig å komme igjennom. Hvis eneste sikkerhet imot sløve turister er en dame bak en skranke, kan det ikke være særlig vanskelig, spesielt ikke med så inkompetente folk som det jobber på Gardemoen. Nå står det fire vektere i slusen bak der vekteren kontrollerer boardingpass/EBG-kort. Lenke til kommentar
ILS2 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For å presisere: Jeg betaler ikke for mat ombord SAS da jeg, igjen i egenskap av å være EBG, får kuponger av SAS for å konsumere det jeg vil helt gratis ombord. Jeg er EBG, men har ikke sett noe til noen kuponger som gir meg gratis mat på SAS-avganger. Må man kontakte EuroBonus for å få disse? Finner heller ingenting på SAS sine sider der dette annonseres som en EBG-fordel... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Dette ble innført sent i våres, og du skal ha fått dette tilsendt din registrerte adresse. Flere andre bonusprogram har samme opplegg(CO f.eks, med "Continental Currency") - og endlig har SAS tatt etter. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvor kan jeg finne en kalkulator som regner ut hvor mange miles som trengs for å booke bonusreise med SAS? Og siden jeg er under 18 år får jeg jo 50%. Gjelder dette også for en jeg tar med meg som er under 18 år, hvis jeg bestiller billettene på mine poeng? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Diskusjonen om sleipe sluestriks for å fange taxfreekunder på Gardermoen er skilt ut i en egen tråd her. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Henrik: Hvor mange miles du opptjener på en routing: https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eurobonus...T=NO&LNG=no Fant ingen kalkulator for uttak av poeng, men her er en tabell - så da burde du være safe. http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinfo...-/Uttakstabell/ Endret 11. september 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hehe, fikk brev fra SAS om at jeg måtte skynde meg å samle inn 6000 poeng så skulle jeg få *SØLVKORT* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Det gir jo en del ekstra goder - blandt annet mer baggasje (Gratis kolli hos AirBaltic.com), du kan bruke business-check-in where available og du vil stå lengre opp på listen hvis oppgraderinger er nødvendige, samtidig som du vil stå lenger opp på listen dersom du er standby på en flight. I tillegg vil du bli booket om før de andre, og mulighetene er da større for en bedre routing. Når du ringer SAS, eller er på et ticket-office, vil du kunne sette inn sølvkortet i maskinen/taste nummeret - og du vil rykke foran de andre i køen. I tillegg får du flere bonuspoeng hver gang du flyr. Jeg ser mange fordeler med et sølvkort fra SAS. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Denne var stilig: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Et reisebyrå påstår at 36B er et vindussete for en reise jeg skal med Lufthansa. Er det noe sted jeg kan få sjekket om det stemmer? Finner ikke noe slikt på siten til Lufthansa. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Et reisebyrå påstår at 36B er et vindussete for en reise jeg skal med Lufthansa. Er det noe sted jeg kan få sjekket om det stemmer? Finner ikke noe slikt på siten til Lufthansa. Det høres feil ut.. Du finner forøvrig setekart på alle Lufthansa sine flytyper her. Du nevner ikke hvor du skal, eller hva slags flytype du skal reise med, men jeg sjekket kjapt, og i utgangspunktet har Lufthansa 6 flytyper med flere enn 36 seterader. På tre av disse (A300, A330, A340-300 og A340-600), finnes ikke bokstaven B i det hele tatt.. De går rett fra A til C.. På de to andre (B747 som flyr langruter, og A321 som brukes i Europa), er sete 36B midtsete på en treseter.. Så nei, sete 36B er ikke noe vindussete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå