Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OSL er en effektiv flyplass, med god punktlighet, og den er god på transfer - selvom tollordninger ødelegger litt for utland-innland transfer. Det vi nordmenn er relativt lite klar over er det økende antallet med internasjonal transfer, altså fra utlandet til utlandet. Med det store rutenettet du har på OSL er det faktisk blitt mer vanlig.

Lenke til kommentar

Og hva er det som er så mye bedre med de enn med OSL?

Jeg syns du bare klager og klager, og når vi stiller spørsmål, så unnlater du å svare og kommer heller med idiotiske påstander som attpåtil er feil.

 

Forøvrig skjønner jeg fortsatt ikke hva du klager på, for alle gangene jeg har vært på OSL har det aldri vært noe problem å finne fram.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat hørt andre klage over Torp, som visstnok er overfull og trykkende varm/innestengt fordi utlandsdelen er overbelastet, så jeg vet nå ikke om det er fullt så greit som robertaas mener der heller.

 

EDIT: Sånn forøvrig, så har vel de fleste i tråden her fått med at jeg jobber i bransjen. Kan jo nevne at jeg har lagt ned noen dagsverk med kursing på Torp - og hver gang jeg har kurs der er jeg veldig glad jeg jobber på OSL til vanlig.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hørt andre klage over Torp, som visstnok er overfull og trykkende varm/innestengt fordi utlandsdelen er overbelastet, så jeg vet nå ikke om det er fullt så greit som robertaas mener der heller.
I motsetning til OSL hvor kapasiteten ikke er sprengt? Jeg reiste derifra på toppdagen 27/6 og det var ingen behagelig opplevelse.
Lenke til kommentar
Og hva er det som er så mye bedre med de enn med OSL?

Jeg syns du bare klager og klager, og når vi stiller spørsmål, så unnlater du å svare og kommer heller med idiotiske påstander som attpåtil er feil.

Hvilken idiotisk påstand er feil? Kan heller ikke se hvor jeg skal ha blitt svar skyldig.

 

Andre nekter for eksempel at gjerdet på dette bildet eksisterer eller påstår at det er plass til 9 rader med bagasjevogner i åpningen til høyre, men det er altså jeg som kommer med idiotiske og gale påstander her?

post-18989-1215755001_thumb.jpg

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hei. Hvordan er reglene nå for hva en kan ha med seg igjennom sikkerhetskontrollen nå? Jeg er veldig glad i væske, og tenkte jeg skulle ha med meg en drikkeflaske med vann på flytur til Praha. Vil dette være lov eller må jeg kjøpe en flaske med vann etter sikkerhetskontrollen?

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat hørt andre klage over Torp, som visstnok er overfull og trykkende varm/innestengt fordi utlandsdelen er overbelastet, så jeg vet nå ikke om det er fullt så greit som robertaas mener der heller.
I motsetning til OSL hvor kapasiteten ikke er sprengt? Jeg reiste derifra på toppdagen 27/6 og det var ingen behagelig opplevelse.

27/6 var ingen toppdag. Den dagen i OSLs historie med flest reisende hittil er 9. mai med 74 353 pax.

 

 

Andre nekter for eksempel at gjerdet på dette bildet eksisterer eller påstår at det er plass til 9 rader med bagasjevogner i åpningen til høyre, men det er altså jeg som kommer med idiotiske og gale påstander her?

post-18989-1215755001_thumb.jpg

Det ser jo ut som på bildet at opptil flere har kommet seg helt greit forbi på siden.

 

Hei. Hvordan er reglene nå for hva en kan ha med seg igjennom sikkerhetskontrollen nå? Jeg er veldig glad i væske, og tenkte jeg skulle ha med meg en drikkeflaske med vann på flytur til Praha. Vil dette være lov eller må jeg kjøpe en flaske med vann etter sikkerhetskontrollen?
Du kan ta med deg en tom flaske og fylle den etter sikkerhetskontrollen.
Lenke til kommentar
Det ser jo ut som på bildet at opptil flere har kommet seg helt greit forbi på siden.
Jeg har aldri nektet for at det er teknisk mulig om man er våken og kjenner til omveien.

 

De på bildet har såvidt jeg husker ikke gått gjennom åpningen ved siden av gjerdet. De kom med meg gjennom inngangen for ansatte. Det var så lang kø for sjekk av boardingkort at de måtte la vanlig reisende bruke begge inngangene.

Lenke til kommentar

Synes det jo forøvrig ser ut som de styrer rett mot tax-freebutikken, slik, jeg gjentar - de aller, aller fleste reisende gjør.

 

På det verste, når jeg vet at reisende har sjekket inn sent og fått beskjed om å løpe, og jeg har ropt opp et par ganger, pleier jeg å si til kollegaene mine at om de kommer med tax-freeposer så er det offload med en gang. Du verden hvor mange, som selv når de får beskjed på check-in om å løpe, bare MÅÅÅÅ innom taxfreebutikken. Det er desverre slik i dette landet at for det store flertallet av reisende er tax-freebutikken et viktig stopp før flyreisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...