Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når ble Hilton Amsterdam et luksushotell?

Dyreste suiten koster 1500 euro(John & Yoko-suiten, så fint som det heter). I min verden klassifiseres det slik, værtfall..?

 

Hvilket Hilton i Amsterdam er det snakk om?

Det som ligger ved flyplassen eller det andre litt i utkanten?

Da er det det litt i utkanten, antar jeg :)

Endret av edge
Lenke til kommentar
At man har én dyr suite behøver jo ikke bety noe. Hilton-kjeden er jo typisk 3-4 stjerners hoteller, mao når ikke helt til topps.

Billigste rommet kosta 465 euro..!

 

Det meste over 150 euro natta er luksushotell for hvermansen(nei, jeg betalte ikke full pris :whistle: )

Lenke til kommentar
Billigste rommet kosta 465 euro..!

 

Det meste over 150 euro natta er luksushotell for hvermansen(nei, jeg betalte ikke full pris :whistle: )

Jeg hadde ingen problemer med å finne rom til 1400 kr neste uke. Så ut ifra pris er det middelklasse.

 

Ellers må det jo inneholde noe mer enn hva som er vanlig standard for et hotellrom eller for en leilighet for å kunne kalles luksus:

-Et par stoler: Helt vanlig

-Skrivebord med lampe: Helt vanlig

-Kaffetrakter: Helt vanlig

-Lite kjøleskap: Helt vanlig

-Hårtørker: Helt vanlig

-21" flatskjerm: Under vanlig standard

-Dusj i badekar: Under vanlig standard

 

Hva var det som gjorde dette rommet til luksus?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Jeg hadde ingen problemer med å finne rom til 1400 kr neste uke. Så ut ifra pris er det middelklasse.

 

Ellers må det jo inneholde noe mer enn hva som er vanlig standard for et hotellrom eller for en leilighet for å kunne kalles luksus:

-Et par stoler: Helt vanlig

-Skrivebord med lampe: Helt vanlig

-Kaffetrakter: Helt vanlig

-Lite kjøleskap: Helt vanlig

-Hårtørker: Helt vanlig

-21" flatskjerm: Under vanlig standard

-Dusj i badekar: Under vanlig standard

 

Hva var det som gjorde dette rommet til luksus?

Wth. Får anta at det skiltet som hang på rommet hvor det sto "Room Price: 465 euros" var feil da lol. Dog var det første gang jeg har bodd på hotell hvor hårtørkeren ikke hang fast i veggen.

 

Uansett, det som i hovedsak fikk meg til å tenke luksushotell var at det ble kåret til "beste luksushotell i Amsterdam"(noe jeg ikke kan fatte), det er verdens #27 beste hotell elns(noe jeg heller ikke skjønner hvordan de fikk til), og de usannsynlige prisene på ting der.

 

Men igjen, siden jeg booket rommet gjennom hotwire kan det jo være at slike hoteller i Amsterdam er på vei ut :hmm:

Lenke til kommentar
Wth. Får anta at det skiltet som hang på rommet hvor det sto "Room Price: 465 euros" var feil da lol.
Det skiltet er bare bløff. Betalte en fjerdedel av oppstått pris på hotellet jeg var på sist helg.
Dog var det første gang jeg har bodd på hotell hvor hårtørkeren ikke hang fast i veggen.
Mener å ha sett det flere steder. Mener du virkelig det holdt til å gjøre det til et luksusrom?
Uansett, det som i hovedsak fikk meg til å tenke luksushotell var at det ble kåret til "beste luksushotell i Amsterdam"(noe jeg ikke kan fatte), det er verdens #27 beste hotell elns(noe jeg heller ikke skjønner hvordan de fikk til), og de usannsynlige prisene på ting der.
Det er en lang rekke slike kåringer som gjøres av forskjellige organisasjoner sponset av hotellkjedene. Og de passer på å ha mange kategorier slik at mange av hotellene deres får premier. Hvilket år var det forresten "årets"?

 

Brukere av Tripadvisor ranker hotellet til #15 i Amsterdam. ;)

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Brukere av Tripadvisor ranker hotellet til #15 i Amsterdam. ;)

Ja, det så jeg først nå.

 

Men det går vel for det samme. Er ferdig med det hotellet nå, heldigvis :)

 

edit: Noen som aner hva det koster å bruke internett på Swissotel The Howard i London?

Endret av edge
Lenke til kommentar

BA bruker vel atten? Jeg har ihvertfall aldri hatt noe problem med å få alkohol ombord. På amerikanske carriers har jeg forsåvidt ikke prøvd, da jeg ikke ønsker å pushe noe. Det er som SurfingElite says, der flyselskapet er registrert det kommer an på. Jeg har vel strengt tatt aldri sett noe cabin crew sjekke leg heller, men de gjør vel det i tvilstilfeller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...