PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Er bunnpris en type butikk der man fortsatt ville hatt kunder om Bunnpris måtte betale opptil 40 % av omsetningen i husleie? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 man har kun tenkt endimensjonalt med alt langs en akse, det fører til unødig store avstander og ujevn flytKan du utdype hva du mener med unødige store avstander? La oss si at mange skal gå fra A til B, C. D, E, F eller G. -Hvilken løsning gir kortest vei å gå? -Hvilken løsning fører til mest køer og at folk blokkerer for hverandre? -Hvilken løsning føles mest luftig og åpen? Om det stemmer, hvordan er da OSL blandt de mest effektive flyplassene som finnes?At OSL skulle være effektiv kjenner jeg ikke noe til.PEK er jo forøvrig bygget på gode kommunistiske verdier...Jeg snakker kun om terminal 3 i Beijing og der er det foruten en mye bedre planløsning også mere konkurranse og utvalg blandt butikker enn hva man finner på OSL. Forøvrig vil du antagelig bli overrasket at om man skal drive forretningsvirksomhet har man større frihet i Kina enn i overregulerte Norge, men det er en annen sak. Hvorfor finner man for eksempel ikke andre typer vann enn Imsdal og Farris inne på OSL? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hvorfor finner man for eksempel ikke andre typer vann enn Imsdal og Farris inne på OSL? Fordi SSP, som drifter de fleste spisestedene og utsalgsstedene, ikke har avtale med Coca Cola. Nå er det derimot utvidet, og du får blandt annet Bonaqua på Flavors ved ankomst. At OSL skulle være effektiv kjenner jeg ikke noe til.Da kan du ikke ha fulgt med i timen! OSL ble i fjor kåret til Europas mest effektive flyplass. Ang. tegningen din, du mener at A er innsjekkshallen? I såfall må du jo ha sikkerhetskontroll i en ring rundt? Hvordan skal du få det til å fungere - og hvordan skal man komme seg inn til innsjekkshallen med bil, tog etc når det er gater rundt hele? Med dagens løsning, hvem er det som skal gå fra A til G? Det er ikke mange! Endret 13. juni 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Ang. tegningen din, du mener at A er innsjekkshallen? I såfall må du jo ha sikkerhetskontroll i en ring rundt? Hvordan skal du få det til å fungere - og hvordan skal man komme seg inn til innsjekkshallen med bil, tog etc når det er gater rundt hele?Det var kun en illustrasjon på hvorfor det ikke er optimalt å kun tenke 1-dimensjonalt. Sikkerhetssjekk og adkomst er absolutt løsbart, spesielt om man tenker i 3 dimensjoner.Med dagens løsning, hvem er det som skal gå fra A til G? Det er ikke mange!Men alle som går til C, D, E og F vil også gå lengere enn alle med løsning 2) på min illustrasjon. Endret 13. juni 2008 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Men greien er at på din tegning vil det jo kun være plass til en fly-parkering per bokstav. Med pirløsningen har du to flyparkeringer per bokstav. Som sagt, OSL er en effektiv flyplass, og pirkonseptet har da absolutt vist seg å virke tilfredstillende. Og med en tredje pir/utstikker på midten, så blir det bra, selvom vi vel kunne tenke oss en dristigere utbyggning størrelsesmessig. Robertaas: Til info: http://www.atrsworld.org/airportawards.html Endret 13. juni 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Du har ikke vurdert å ta en liten ferie herfra Robertaas? Jeg, og sannsynligvis resten av de som er jevnlig innom her, begynner å bli litt lei av alt dette maset ditt. Bruk heller kreftene på noe annet. Det er ikke verdt det når samtlige her inne motsier deg, og kommer med bevis på bevis på at du har feil. Forøvrig ser jeg ikke noe problem i å gå gjennom taxfree. Det går fort bare man holder seg i midten, og det tar ikke mye ekstra tid. Gjør ikke meg noe å gå gjennom, og hvis jeg har utrolig dårlig tid på OSL, noe jeg aldri har, så vet jeg om denne snarveien, og den er absolutt ikke bortgjemt. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Sitter nå på flyplassen i Miami og er utrolig skuffet. De har ingen butikker, kun et par starbucks og ingen steder hvor man kan slå i hel et par timer. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Lounge? Gitt at du har tilgang, selvfølgelig. Starbucks går jo også ann å kose seg på, og det er nok et par butikker. Virker veldig rart at det ikke er noen. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Har ikke tilgang på lounge her nei, starbucks er jeg lei av etter ett år i USA og butikker er det ingenting av. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Skal fly førsteklasse med Cathay Pacific i sommer. LHR->HKG. Blir spennende, første tur med Cathay Pacific. Noen som har erfaring med de? Og da helst i klassen(e) F, P, A eller R? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Continental dropper ut av SkyTeam og blir med i Star Alliance. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Continental dropper ut av SkyTeam og blir med i Star Alliance. Har brukt Star Alliance endel i det siste så dette øker sannsynligheten for en USA-tur. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Hehe, ikke helt den samme enstemnige jubelen her som i andre forum jeg leser. Likevel tror jeg SK og CO kan få til et godt sammarbeid - dersom de vil. Vi vet jo fortsatt ikke how close disse to blir, SK og TP er jo eksempler på star-partnerne som ikke er spesielt nære. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Gode nyheter dette! Da blir det nok flere turer med CO til junaiten for min del, begynner å bli rimelig lei av transfer på CPH og KEF. Lenke til kommentar
foorex Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Skal til usa 2. juli også skal jeg reservere sete for vi i familien (4 pers.) Vi skal fly med en Boeing 747 Vi vil helst sitte sammen. Har markert 4 seter på venstre og høyre side. Spiller vel ingen rolle hvilken side vi sitter på. Noen som vet om det er bra å sitte der? Endret 24. juni 2008 av FooReXZ Lenke til kommentar
ILS2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Vi vil helst sitte sammen. Har markert 4 seter på venstre og høyre side. Spiller vel ingen rolle hvilken side vi sitter på. Noen som vet om det er bra å sitte der? På grunn av nærheten til toalettene ville jeg styrt unna de plassene. På lange flighter er det alltid den rene folkevandringen rundt toalettene, noe som er svært forstyrrende for de som sitter der (enten de vil sove eller se film). Jeg ville valgt å sitte langt fremme i den seksjonen du viser til. Helt fremst er selvsagt perfekt (ift beinplass), men spørs om ikke de setene allerede er tatt? Lenke til kommentar
foorex Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ok. En kan reserve f.o.m. 2 dager før avreise, så ingen plasser som har blitt tatt enda. Vi reiser neste onsdag, så kan bestille f.o.m mandag. Her har jeg markert fra sete på rad 11-17, minus de to setene på rad 11 som er markert gule Også har jeg markert rad 28 På rad 9-18, er det economy flex som sitter der? For vi har bare vanlig economy bilett. Ser at f.o.m. rad 21 og nedover i flyet så er navnet Economy markert med grått. Hva betyr det? Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har København direkte fly til LA eller SF? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Gjør nok ikke det, pt. SK har en direkteflight til SFO rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 På rad 9-18, er det economy flex som sitter der? For vi har bare vanlig economy bilett. Ser at f.o.m. rad 21 og nedover i flyet så er navnet Economy markert med grått. Hva betyr det? Setekartet på bildet ser ut til å være KLM. Er det de du skal fly med? Uten at jeg har flydd med de noen gang, så tror jeg vel ikke de har noen form for "Premium Economy"? Så da skal du kunne velge blant alle (ledige) seter i hele economy-kabinen. Og det grå feltet på siden indikerer hvor vingene er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå