Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kronglete, med shoppinglabyrinten med lavt tak som man må gjennom først og så gater som ligger hulter til bulter... Hvor er 31?.. så 32, 33, 34 og hvor er 35? etc... Toalettene etter shoppinglabyrinten må være flyplasshistoriens trangeste. Og så har man ikke klart å holde hele avgangshallen på samme nivå. Mye er underdimensjonert, innsjekkingshallen er for liten så det er ofte fullstendig kaos der, sikkerhetssjekkene er underdimensjonerte og til og med shoppingmulighetene innenfor en underdimensjonerte. Siste jeg reiste stod køen gjennom og ut av en av kioskene slik at det sperret veien gjennom shoppinglabyrinten. Burde det ikke vært plass nok så langt unna Oslo til at man lager noe som ikke er trangt?

 

Skulle tro man har gjort flyplassen så dårlig med overlegg. Og alle vet at det blir enda verre under og etter ombyggingen.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Vel, alt blir ikke verre etter ombyggingen. Det utvides nå allerede med en ekstra innsjekksøy etter felt G, og sikkerhetsjekkene er snart ferdig bygget om slik at det skal gå raskere. Det er faktisk et system på gatene. Finner du ikke gate 32? Den ligger jo "helt logisk til". 31 er kanskje ikke like logisk - siden dette er den samme gaten som 32. Dette slik at gaten både kan brukes for innland og schengen. Jeg vet ikke hvordan du synes det burde vært gjort jeg, men en kombigate vil jo være litt vanskeligere å finne. Men hvordan skulle kombigatene vært gjort bedre? 35 er jo også "logisk" plassert, overfor 36/38, og relativt godt merket. Vi pleier å opplyse om bussgate ved innsjekk om mulig, og jeg roper alltid opp at "utgangen er en etasje ned". Selvsagt er det en fordel å vite at det er bussgate, men så ille er det da virkelig ikke.

 

Jeg tror det er sjeldent køen fra kiosken går utover selve "labyrinten", arkaden.

 

Og så Robertass, så er det en viktig ting. Hoveddelen av de reisende VIL faktisk gjennom tax-free'en. Langt flere enn 50 % ønsker å gå gjennom tax-free'en. Da er det vel kanskje naturlig å tilpasse seg den største gruppen i hovedsak, samtidig som man har et tilbud rundt for de som absolutt ikke vil gå gjennom arkaden.

 

Sist, men ikke minst, må vi huske på at tax-freebutikken og de andre butikkene faktisk er med på å finansiere våre billige billetter.

Lenke til kommentar
Og så Robertass, så er det en viktig ting. Hoveddelen av de reisende VIL faktisk gjennom tax-free'en. Langt flere enn 50 % ønsker å gå gjennom tax-free'en.
Den påstanden kjøper jeg rett og slett ikke. At noen ønsker å gå innom et sted betyr ikke det samme som at de ønsker å bli tvunget til å få gjennom stedet hver eneste gang.

 

Ellers har jeg aldri sagt jeg hadde problemer med å finne gate 32. 35B, derimot. Det er ikke logisk at man begynner med odde og par gater på en side og så gå over til kun par gater eller at man bruker bokstaver i tillegg på noen av gatene, eller at man noen steder har to gater sammen med 1 nummer mellom hverandre, noen steder 2 nummer mellom og noen steder 10 nummer mellom. Og hvor er 25, 27 og 29? Gate 57 etter gate 49, tallene mellom disse strødd rundt med flere som mangler.

 

Er det virkelig mulig å si at dette er logisk eller konsistent? Har de som har laget planen vært ruset eller har de gjort det på pur jævelskap?

Lenke til kommentar

På den ene siden er det kun partalls-gater, på den andre kun odde-tallsgater. Derimot har du tre unntak, 29, 31 og 33 som er "innlandsmotsetningen" til utlandsgatene 30, 32 og 34.

 

Gate 29 har jeg allerede forklart. 27 og 25 finnes ikke - da det på den siden ligger innsjekkshall. Det er alltid "ett" nummer mellom gatene, altså 36, 38, 40, 42 etc. Aldri to, såvidt jeg kan huske. Det er heller aldri "ti nummer" mellom - det du tenker på er at vi har noen kombi-gater schengen-non-schengen. Det betyr at gate 49 og 59 er den samme, etc. Gate 57 er den samme som 47 - og er altså når det står et fly til non-schenge på 47. Dette er samtidig avhengig av at gate 49 er i non-schengen mode - altså at gate 49 "heter" 59.

 

Det er en logikk i det hvis du setter deg inn i det.

 

Og IGJEN, du er ikke påtvunget å gå gjennom tax-freebutikken.

Lenke til kommentar

Jeg skal til Gøteborg neste helg, og jeg drar på fredagen. På emailen med rute etc står jeg ikke oppført med noe Frequent Flyer-program, men jeg lurer på å melde meg inn i Lufthansa Miles&More -- siden de tar imot medlemmer under 18 år.

Hvor lang tid tar det å bli medlem, og hvis jeg rekker det, kan jeg få miles for flyturen?

Er forresten snakk om KRS-CHP-GOT og retur med samme ruten.

 

Og så dukket denne opp i NetNewsWire.

Norsk flykultur på sitt verste?

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...