robertaas Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg kan ikke komme på noen flyplasser som er verre... kanskje Heathrow. Ta som sagt en studietur til terminal 3 i Beijing. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Kan du trekke frem hvilke elementer som gjør OSL så uoversiktlig? Jeg mener, det er to helt like pirer, med gater i riktig numerert rekkefølge på begge sider, det er høyt og luftig under taket, og relativt lett å komme frem. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 ...og begge loungene er plassert ved siden av hverandre, i motsetning til en hel haug av andre hubber ellers i Europa. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Kronglete, med shoppinglabyrinten med lavt tak som man må gjennom først og så gater som ligger hulter til bulter... Hvor er 31?.. så 32, 33, 34 og hvor er 35? etc... Toalettene etter shoppinglabyrinten må være flyplasshistoriens trangeste. Og så har man ikke klart å holde hele avgangshallen på samme nivå. Mye er underdimensjonert, innsjekkingshallen er for liten så det er ofte fullstendig kaos der, sikkerhetssjekkene er underdimensjonerte og til og med shoppingmulighetene innenfor en underdimensjonerte. Siste jeg reiste stod køen gjennom og ut av en av kioskene slik at det sperret veien gjennom shoppinglabyrinten. Burde det ikke vært plass nok så langt unna Oslo til at man lager noe som ikke er trangt? Skulle tro man har gjort flyplassen så dårlig med overlegg. Og alle vet at det blir enda verre under og etter ombyggingen. Endret 3. juni 2008 av robertaas Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2008 Vel, alt blir ikke verre etter ombyggingen. Det utvides nå allerede med en ekstra innsjekksøy etter felt G, og sikkerhetsjekkene er snart ferdig bygget om slik at det skal gå raskere. Det er faktisk et system på gatene. Finner du ikke gate 32? Den ligger jo "helt logisk til". 31 er kanskje ikke like logisk - siden dette er den samme gaten som 32. Dette slik at gaten både kan brukes for innland og schengen. Jeg vet ikke hvordan du synes det burde vært gjort jeg, men en kombigate vil jo være litt vanskeligere å finne. Men hvordan skulle kombigatene vært gjort bedre? 35 er jo også "logisk" plassert, overfor 36/38, og relativt godt merket. Vi pleier å opplyse om bussgate ved innsjekk om mulig, og jeg roper alltid opp at "utgangen er en etasje ned". Selvsagt er det en fordel å vite at det er bussgate, men så ille er det da virkelig ikke. Jeg tror det er sjeldent køen fra kiosken går utover selve "labyrinten", arkaden. Og så Robertass, så er det en viktig ting. Hoveddelen av de reisende VIL faktisk gjennom tax-free'en. Langt flere enn 50 % ønsker å gå gjennom tax-free'en. Da er det vel kanskje naturlig å tilpasse seg den største gruppen i hovedsak, samtidig som man har et tilbud rundt for de som absolutt ikke vil gå gjennom arkaden. Sist, men ikke minst, må vi huske på at tax-freebutikken og de andre butikkene faktisk er med på å finansiere våre billige billetter. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Og så Robertass, så er det en viktig ting. Hoveddelen av de reisende VIL faktisk gjennom tax-free'en. Langt flere enn 50 % ønsker å gå gjennom tax-free'en.Den påstanden kjøper jeg rett og slett ikke. At noen ønsker å gå innom et sted betyr ikke det samme som at de ønsker å bli tvunget til å få gjennom stedet hver eneste gang. Ellers har jeg aldri sagt jeg hadde problemer med å finne gate 32. 35B, derimot. Det er ikke logisk at man begynner med odde og par gater på en side og så gå over til kun par gater eller at man bruker bokstaver i tillegg på noen av gatene, eller at man noen steder har to gater sammen med 1 nummer mellom hverandre, noen steder 2 nummer mellom og noen steder 10 nummer mellom. Og hvor er 25, 27 og 29? Gate 57 etter gate 49, tallene mellom disse strødd rundt med flere som mangler. Er det virkelig mulig å si at dette er logisk eller konsistent? Har de som har laget planen vært ruset eller har de gjort det på pur jævelskap? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 På den ene siden er det kun partalls-gater, på den andre kun odde-tallsgater. Derimot har du tre unntak, 29, 31 og 33 som er "innlandsmotsetningen" til utlandsgatene 30, 32 og 34. Gate 29 har jeg allerede forklart. 27 og 25 finnes ikke - da det på den siden ligger innsjekkshall. Det er alltid "ett" nummer mellom gatene, altså 36, 38, 40, 42 etc. Aldri to, såvidt jeg kan huske. Det er heller aldri "ti nummer" mellom - det du tenker på er at vi har noen kombi-gater schengen-non-schengen. Det betyr at gate 49 og 59 er den samme, etc. Gate 57 er den samme som 47 - og er altså når det står et fly til non-schenge på 47. Dette er samtidig avhengig av at gate 49 er i non-schengen mode - altså at gate 49 "heter" 59. Det er en logikk i det hvis du setter deg inn i det. Og IGJEN, du er ikke påtvunget å gå gjennom tax-freebutikken. Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvor langt er flyplassen i Miami fra sentrum? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Det er en logikk i det hvis du setter deg inn i det.Om den reisende er nødt til å "sette seg inn i det" for å finne gaten blir det helt klart stryk når et gjelder usability. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Flertallet klarer helt fint å gå komme seg fram på OSL, så jeg ser ikke helt problemet. Selv har jeg aldri hatt problemer med å finne fram på OSL, og sett fra min side ser det ut som du bare gjør deg vrang. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hvor langt er flyplassen i Miami fra sentrum? Mellom 10 og 15 minutter (13 kilometer) med taxi avhengig av fra hvor i sentrum du reiser og trafikken. Sist gang jeg var i Miami brukte jeg 14 minutter fra Bayside til flyplassen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Flertallet klarer helt fint å gå komme seg fram på OSL, så jeg ser ikke helt problemet. Nettopp. Hadde det vært diverse pirer i ulike retninger og gater numerert 7ABDE etc kunne jeg skjønt problemet. Det at flertallet finner frem helt greit tyder jo på at noe er gjort riktig. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Jeg skal til Gøteborg neste helg, og jeg drar på fredagen. På emailen med rute etc står jeg ikke oppført med noe Frequent Flyer-program, men jeg lurer på å melde meg inn i Lufthansa Miles&More -- siden de tar imot medlemmer under 18 år. Hvor lang tid tar det å bli medlem, og hvis jeg rekker det, kan jeg få miles for flyturen? Er forresten snakk om KRS-CHP-GOT og retur med samme ruten. Og så dukket denne opp i NetNewsWire. Norsk flykultur på sitt verste? Endret 6. juni 2008 av Henrik C Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Du trenger bare å oppgi ditt M&M nummer ved innsjekk. Det får du når du er ferdig med registreringen på lufthansa.com Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Flotters. Da har jeg fått printet ut mitt Temporary Miles&More Card, så da får jeg et par miles på flyturen. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Antar du flyr WF til Gøteborg? Hvis mulig lønner det seg for deg å få lagt inn Miles and More-nummeret i bookingen får at postingen skal bli "problemløs". Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nå føler jeg meg en smule dum, men hva er WF? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Og så dukket denne opp i NetNewsWire.Norsk flykultur på sitt verste? Burde ikke flyselskapene svarteliste slike personer? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Widerøe. Skal du fly fra Oslo til Gøteborg, er det Widerøe som operer ruten, selvom det muligens står SAS på din billett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2008 Og så dukket denne opp i NetNewsWire.Norsk flykultur på sitt verste? Burde ikke flyselskapene svarteliste slike personer? Tro meg, det blir sikkert personen. Imidlertid finnes det ingen "offisiell" svarteliste for norske flyselskaper, da det vel ikke er helt lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå